Even voorstellen.. ik ben erg nieuw hier maar zit wel al jaren in de paarden. Ik heb een kleine Welsh pony van 26 en een Friese ruin van bijna 5.
Verder rijd ik regelmatig met een CE (goederentransport) vrachtwagen omdat ik dat erg leuk vind om te doen en ben ik in het bezit van een (goed onderhouden) 2 paards trailer en een auto die voldoende kan trekken. Nu lijkt het me dus erg leuk om mijn beide hobby’s te kunnen combineren en zit ik dus te denken om daar vast kleinschalig paardentransport mee uit te voeren als daar vraag naar is. En als het wel iets is uiteraard daarna uit te breiden naar grotere combinaties.
Ik ben me bewust van alle vergunningen die je hiervoor nodig hebt en dat je dit niet zomaar kan doen dus daar ben ik me op aan het orienteren op dit moment, heb zelf bijvoorbeeld al het vakbekwaamheid certificaat dus ik kan zo een Niwo aanvragen. Maar nu wil ik dus eerst even info opdoen of er uberhaupt vraag naar is aangezien het opzetten van zo een bedrijf met alle goede vergunningen zeker niet gratis is

Dus mijn vraag aan jullie:
Is er vraag naar?
Gebruik je weleens een paardentaxi of heb je zelf vervoer?
Wat zou je er maximaal aan kwijt willen zijn?
Gaat je voorkeur dan toch eerder uit naar een combinatie huren?
Zijn er al veel mogelijkheden in mijn omgeving of komen we daar juist nog te kort?
Hoe heb je jouw transport gevonden? Via via of gewoon google, via hier of hangt er bijvoorbeeld info bij je stal?
Ik heb zelf dus ervaring met veel rijden op de weg zowel met als zonder paarden, en ook ervaring met (jonge) paarden in de omgang. Ook zou ik eventueel kunnen assisteren op een wedstrijd of bij een kliniek of met trailerladen (wanneer de eigenaar dit zelf wilt uiteraard, of me juist afzijdig houden), en ben ik de rust zelve.
Verder ben ik redelijk flexibel met mijn werk dus zou ik eventueel ook waar mogelijk een spoedservice op willen starten zodat er ook met spoed naar een kliniek gereden kan worden. En eventueel is mijn oudere pony zo mega braaf op de trailer dat die wanneer nodig ook als maatje mee zou kunnen als daar vraag naar is.
Ik zit zelf in regio Arnhem/Nijmegen dus dat is misschien wel handig om nog te vermelden, vind het persoonlijk niet erg om verder te rijden maar kan me voorstellen dat zeker voor spoeddiensten dit niet ideaal is.
Ik hoop dat jullie me hierin een beetje inzicht kunnen geven! Alvast bedankt voor de reacties