Ik heb een jonge tinker merrie ( bijna 3) gekocht en zij is vorige week zaterdag gekomen.
Ik hoorde ‘s middags dat ze een xtje hoeste. Natuurlijk zondag het slechte weer erover en hoorde ik haar een paar x meer hoesten. Dinsdag was de dierenarts er voor de tanden van de shet en haar ook even laten kijken.
Conclusie iets verhoogde temperatuur dus 2x per dag controleren en verdikte lymfeklieren.
Temperatuur daalde erg mooi dus kans op droes was dan minder. De andere optie was misschien door het hooi omdat ze een paar scherpe stukjes onderin had door het wisselen. Dat dit in de verkeerde luchtpijp terecht kwam.
Waar ze weg komt gebeld en zij gaf aan dat ze haar daar niet heeft horen hoesten.
Nu brak er met het samen zetten een stuk van haar hoef af en moest ik dit in overleg met de smid wegknippen maar wat ik onder haar hoef aantrof schrok ik wel even van. Denk dat ze al een hele lange tijd geen smid heeft gezien. En er is behoorlijk wat misvormd eronder en denk dat dit wel een lang traject zou worden.
Morgen contact met mijn smid om te kijken of hij op korte termijn kan komen.
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed waar ik slim aan doe en wat mijn rechten zijn.
Kwa karakter is zij echt top en wil ik haar niet terug doen.