Stalling ede gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeeweij3

Stalling ede gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 18:33

Hoi ik ben opzoek naar een stal rondom ede.
Waar ik nu sta heb ik het eigenlijk heel erg fijn en is er veel mogelijk alleen het is 30 min rijden met de auto en 1,5 uur met de fiets. Dus als er wat dichterbij op ons pad komt zeg ik daar geen nee tegen.

eisen
-binnenbak (20x40 of 20x60)
-buitenbak (liefst 20x60)
-stapmolen
-longeercirkel
-liefst buitenrit mogelijkheden (max 10 min stappen op het harde)
-onbeperkt ruwvoer
-winter minimaal 4 uur op de paddock (liefst de hele dag)
-zomers minimaal 8 uur buiten (wei)
-2x per dag krachtvoer
-stal uitmest service
-binnen/buitenzet service
-droge paddocks
-goede bodem van de bak
-ruime stallen
-liefst kleinschalige stal
-eigen instructie

Ik weet dat dit super veel eisend is maar proberen is altijd waard!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:24

Ondanks dat je geen budget geeft, vrees ik dat het met je eisen onmogelijk wordt omgeving Ede…

Hoop stallen zijn gestopt en je mag blij zijn als je überhaupt in die omgeving iets kan krijgen.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 21:26

carina schreef:
Ondanks dat je geen budget geeft, vrees ik dat het met je eisen onmogelijk wordt omgeving Ede…

Hoop stallen zijn gestopt en je mag blij zijn als je überhaupt in die omgeving iets kan krijgen.

Ja klopt! 8 stallen die wij kennen zijn al gestopt Dan wordt het toch maar de paarden aan huis..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:30

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:25

romeeweij3 schreef:
Hoi ik ben opzoek naar een stal rondom ede.
Waar ik nu sta heb ik het eigenlijk heel erg fijn en is er veel mogelijk alleen het is 30 min rijden met de auto en 1,5 uur met de fiets. Dus als er wat dichterbij op ons pad komt zeg ik daar geen nee tegen.

eisen
-binnenbak (20x40 of 20x60)
-buitenbak (liefst 20x60)
-stapmolen
-longeercirkel
-liefst buitenrit mogelijkheden (max 10 min stappen op het harde)
-onbeperkt ruwvoer
-winter minimaal 4 uur op de paddock (liefst de hele dag)
-zomers minimaal 8 uur buiten (wei)
-2x per dag krachtvoer
-stal uitmest service
-binnen/buitenzet service
-droge paddocks
-goede bodem van de bak
-ruime stallen
-liefst kleinschalige stal
-eigen instructie

Ik weet dat dit super veel eisend is maar proberen is altijd waard!

Kabeko stables

Oscarhoeve

Stal San Souci

Daar zou je naar kunnen kijken, geen idee of er plek is.

Elisa2

Re: Stalling ede gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:48

Ja overal is iets, perfect ga je het nergens krijgen dat zal altijd zo zijn bij pensionstallen.

Bij de Oscarhoeve kun je zelf hooinetten ophangen voor de nacht.

Kabeko klopt, Karin is een harde en aparte maar sommige mensen gaan er prima mee.

SS weet ik niet, daarnaast is ook een pensionstal maar die hebben geen binnenbak. Maar wellicht is er tegen betaling wel te rijden bij SS.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 22:51

Elisa2 schreef:
Ja overal is iets, perfect ga je het nergens krijgen dat zal altijd zo zijn bij pensionstallen.

Bij de Oscarhoeve kun je zelf hooinetten ophangen voor de nacht.

Kabeko klopt, Karin is een harde en aparte maar sommige mensen gaan er prima mee.

SS weet ik niet, daarnaast is ook een pensionstal maar die hebben geen binnenbak. Maar wellicht is er tegen betaling wel te rijden bij SS.

SS heeft wel een binnenbak dacht ik onder de grond.
Waar ik nu stal is het “perfect” het enige nadeel is dat het zo verweg is en een enorme troep. Mest dat in het gangpad ligt, in de bak ligt. Mensen die hun spullen niet opruimen etc

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 01:10

Ik zou al die drie stallen links laten liggen. :o Het is een heel moeilijke plek om wat te vinden, je moet echt geluk hebben. Je kunt ook nog wat 'flyers' bij mensen in de bus doen wie paarden hebben, wellicht heeft iemand nog een plekje beschikbaar?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:16

Wij staan in Ede, niet aan de kant van het bos. Er zijn veel en lange wachtlijsten. Ook op de stal waar wij staan. Idd omdat er in de regio verschillende stallen gestopt zijn.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:30

Ik weet niet waar je nu staat, maar je hebt in Renkum de jonkershoeve die voldoet aan je eisen. Equidutch in Kootwijkerbroek heeft ook alles. En anders kom je denk ik toch wat verder van bos af te staan. Stal Jochemse, stal de Mars en stal Almaro komen zo nog even in mij op

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:39

Ja, SS heeft een binnenbak onder de grond maar ik had het over hun buren. Voormalig manege de Woelige Stal..dat is nu ook een pensionstal geworden. :-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:54

Elisa2 schreef:
Ja, SS heeft een binnenbak onder de grond maar ik had het over hun buren. Voormalig manege de Woelige Stal..dat is nu ook een pensionstal geworden. :-)

Onder de grond? Ik ben er afgelopen juni nog geweest en die binnenbak was gewoon op de grond. De stal raad ik alleen ten zeerste af. Er zijn daar veel mensen weggegaan. Niet aan beginnen.

Vriendin van mij staat bij Alice Hardeman en dat is een prima stal. Haar paard is daar erg opgebloeid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:56

Het lijkt onder de grond te zitten omdat je naar beneden loopt voordat je er in gaat..of dat echt zo is, geen idee ben nooit binnen geweest.

Verder geen ervaring daar hoor..probeer alleen mee te denken voor iets met een binnenbak. :-)

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:58

Cinnepin schreef:
Ik denk dat Almaro dan perfect is, alleen geen uitrij mogelijkheden op stap afstand. Dat is echt jammer, voor de rest volgens mij prima stal.

En geen stapmolen. Bodems kun je ook over discussiëren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:00

Zie net op Facebook bericht dat Paradiso Dressage in Lunteren binnenkort plek krijgt. Ken het verder niet maar wellicht iets voor ts.

Edit: alleen instructie van buitenaf is helaas niet mogelijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:11

Daar staan ze maar heel weinig buiten en ook alleen. (Want ze moeten "presteren". >;))

Bos is ook minstens 30 minuten langs drukke 60km wegen. Ik heb er in de buurt gestaan en eens geïnformeerd. Vond het niet paardvriendelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:53

carina schreef:
Cinnepin schreef:
Ik denk dat Almaro dan perfect is, alleen geen uitrij mogelijkheden op stap afstand. Dat is echt jammer, voor de rest volgens mij prima stal.

Ik zou blij zijn met geen stapmolen. :+ (hekel aan die dingen) Maar meningen blijven hierover altijd verschillen. Maar misschien is het geen harde eis. Ik vind de binnenbak daar prima. Heb er zelf ook gereden. Buiten is prima als het droog is. Blijven volgens mij wel wat langer plassen in liggen.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:25

Captain schreef:
Ik zou al die drie stallen links laten liggen. :o Het is een heel moeilijke plek om wat te vinden, je moet echt geluk hebben. Je kunt ook nog wat 'flyers' bij mensen in de bus doen wie paarden hebben, wellicht heeft iemand nog een plekje beschikbaar?

Ik zou inderdaad zoiets doen, voor mijn werk ben ik voornamelijk aan het rondrijden in het buitengebied van Ede, buurt Doesburg. Daar zijn aardig wat paardenstallen te vinden.
Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar de paardenstal bij ‘t Doesburger Erf landwinkel. Ziet er ook wel mooi uit daar, paddock paradise en dergelijke. Is dit een pensionstal of iets? Kan er zelf niet veel over vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:12

Gewoon een keertje mensen aanspreken als je er iemand ziet? Ik ken alleen stal Joel in die hoek.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:38

carina schreef:
Cinnepin schreef:

stapmolen hoeft voor mij toch niet

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:46

nick_en_ik schreef:
Captain schreef:

Ik zou inderdaad zoiets doen, voor mijn werk ben ik voornamelijk aan het rondrijden in het buitengebied van Ede, buurt Doesburg. Daar zijn aardig wat paardenstallen te vinden.
Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar de paardenstal bij ‘t Doesburger Erf landwinkel. Ziet er ook wel mooi uit daar, paddock paradise en dergelijke. Is dit een pensionstal of iets? Kan er zelf niet veel over vinden.

Dat is van Rianne van Tophorsetraining.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 19:10

Cinnepin schreef:
Bellatrix schreef:
Ja :x

nieuwsgierig? vertel? mag pb

Ik ben er ook wezen kijken toen het nog in kootwijk was. Foto advertentie stonden ze met deken op, ging kijken waren echt heel mager. Zou bij 2 gaan kijken. 1tje ging het meisje erop en de pony ging er keihard vandoor. en de andere was heel leuk met rijden maar in de hand was het vreselijk. Alle paarden zijn dun, bekijk foto’s facebook, recensies op google, echt heel sneu snap niet dat er nog niet is ingegrepen door de nvwa.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:28

Alles is in erg slechte staat.
Er is een klein weitje. Daar stond de merrie met veulen van een vriendin. Verder alleen paddocks.

En ze gooien alle stallen open en laten ze zelf naar de paddocks lopen. Spannen een paar draadjes en ze rennen over de ongelijke stenen naar de paddock.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:29

Bellatrix schreef:
Alles is in erg slechte staat.
Er is een klein weitje. Daar stond de merrie met veulen van een vriendin. Verder alleen paddocks.

En ze gooien alle stallen open en laten ze zelf naar de paddocks lopen. Spannen een paar draadjes en ze rennen over de ongelijke stenen naar de paddock.

Oh nee daar houd ik ook niet van

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:30

Ja klopt, en als het goed is staat er nu bijna niemand meer. Behalve haar eigen paarden en de lease paarden.