Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carina schreef:Ondanks dat je geen budget geeft, vrees ik dat het met je eisen onmogelijk wordt omgeving Ede…
Hoop stallen zijn gestopt en je mag blij zijn als je überhaupt in die omgeving iets kan krijgen.
romeeweij3 schreef:Hoi ik ben opzoek naar een stal rondom ede.
Waar ik nu sta heb ik het eigenlijk heel erg fijn en is er veel mogelijk alleen het is 30 min rijden met de auto en 1,5 uur met de fiets. Dus als er wat dichterbij op ons pad komt zeg ik daar geen nee tegen.
eisen
-binnenbak (20x40 of 20x60)
-buitenbak (liefst 20x60)
-stapmolen
-longeercirkel
-liefst buitenrit mogelijkheden (max 10 min stappen op het harde)
-onbeperkt ruwvoer
-winter minimaal 4 uur op de paddock (liefst de hele dag)
-zomers minimaal 8 uur buiten (wei)
-2x per dag krachtvoer
-stal uitmest service
-binnen/buitenzet service
-droge paddocks
-goede bodem van de bak
-ruime stallen
-liefst kleinschalige stal
-eigen instructie
Ik weet dat dit super veel eisend is maar proberen is altijd waard!
Elisa2 schreef:Ja overal is iets, perfect ga je het nergens krijgen dat zal altijd zo zijn bij pensionstallen.
Bij de Oscarhoeve kun je zelf hooinetten ophangen voor de nacht.
Kabeko klopt, Karin is een harde en aparte maar sommige mensen gaan er prima mee.
SS weet ik niet, daarnaast is ook een pensionstal maar die hebben geen binnenbak. Maar wellicht is er tegen betaling wel te rijden bij SS.
Elisa2 schreef:Ja, SS heeft een binnenbak onder de grond maar ik had het over hun buren. Voormalig manege de Woelige Stal..dat is nu ook een pensionstal geworden.
carina schreef:Cinnepin schreef:Ik denk dat Almaro dan perfect is, alleen geen uitrij mogelijkheden op stap afstand. Dat is echt jammer, voor de rest volgens mij prima stal.
En geen stapmolen. Bodems kun je ook over discussiëren.
Captain schreef:Ik zou al die drie stallen links laten liggen.Het is een heel moeilijke plek om wat te vinden, je moet echt geluk hebben. Je kunt ook nog wat 'flyers' bij mensen in de bus doen wie paarden hebben, wellicht heeft iemand nog een plekje beschikbaar?
nick_en_ik schreef:Captain schreef:Ik zou al die drie stallen links laten liggen.Het is een heel moeilijke plek om wat te vinden, je moet echt geluk hebben. Je kunt ook nog wat 'flyers' bij mensen in de bus doen wie paarden hebben, wellicht heeft iemand nog een plekje beschikbaar?
Ik zou inderdaad zoiets doen, voor mijn werk ben ik voornamelijk aan het rondrijden in het buitengebied van Ede, buurt Doesburg. Daar zijn aardig wat paardenstallen te vinden.
Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar de paardenstal bij ‘t Doesburger Erf landwinkel. Ziet er ook wel mooi uit daar, paddock paradise en dergelijke. Is dit een pensionstal of iets? Kan er zelf niet veel over vinden.
Cinnepin schreef:Bellatrix schreef:Ja
nieuwsgierig? vertel? mag pb
Bellatrix schreef:Alles is in erg slechte staat.
Er is een klein weitje. Daar stond de merrie met veulen van een vriendin. Verder alleen paddocks.
En ze gooien alle stallen open en laten ze zelf naar de paddocks lopen. Spannen een paar draadjes en ze rennen over de ongelijke stenen naar de paddock.