Pension stal Zuid Limburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 23:45

Goedeavond,

Juli vorig jaar heb ik een prachtige Iers Volbloed gekocht, heeft de nodige trauma's. Hij stond als 3 jarige op de renbaan, helaas hebben ze hem helemaal verpest zijn pees is helemaal verhard dus rijden doe ik niet met hem, hij kan wel wat staprondjes doen maar dat hoeft niet perse van mij. Voor de mensen die het interessant vinden het is een zoon van Slade Power :D Op dit moment zijn we nog woonacthig in provincie Utrecht maar het is de bedoeling dat we rond juni/ juli terug verhuizen naar ( Zuid) Limburg. Nu is het zo dat ik alvast een beetje op zoek ben.

Weten jullie goede pension stallen, eventueel met een wachtlijst? We zijn op zoek naar:
Liefst een paddock paradise
Vol pension ( liefst ook met binnen en buiten zetten)
Minimaal 6 tot 8 uur buiten in de zomer.
Winter minimaal 4u buiten of mogelijkheid tot zelf buiten zetten.
Liefst stallen die tot een uur of 21/ 22u open zijn.

Mochten jullie aanraders hebben hoor ik het graag! 8-)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:03

Ik verplaats deze naar ED — Ervaringen en diensten omdat het daar beter past

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 13:06

^Merci

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:49

Waar in zuid-Limburg zoek je precies? En bij paddock paradise zoek je dan een plek waar ze 24/7 buiten staan, of toch een ‘traditionele’ stalling (gezien je eisen voor binnen en buiten zetten)?

Ik heb zelf met veel plezier op stal Schaepkens in Klimmen gestaan. Is geen paddock-paradise. De paarden hebben wel ontzettend grote stallen en komen jaarrond dagelijks overdag buiten. Mochten ze door hele slechte weersomstandigheden niet de wei in kunnen, dan gaan ze in hun vaste tweetal even in de binnenbak en kun je ze zelf nog loszetten in binnen- of buitenbak. Enkel op de zondag worden de paarden in toerbeurten binnen- en buiten gezet, maar dat betekent dat je eens per 3-4 weken aan de beurt bent.

Verder voldoet actiefstal Op de Brant denk ik aan je eisen. Daar staan ze jaarrond buiten in een track systeem met schuilmogelijkheden.
Stal Wiertz is ook een fijne, komen de paarden ook jaarrond dagelijks buiten met veel ruwvoer. Hoe het daar werkt met volpension/binnen- en buitenzetten weet ik niet.

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:02

Afhankelijk van hoe ver je wilt rijden, heb ik wel ideetjes. Welke straal van waarvandaan wil je zoeken?

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 22:25

xJolijn schreef:
Waar in zuid-Limburg zoek je precies? En bij paddock paradise zoek je dan een plek waar ze 24/7 buiten staan, of toch een ‘traditionele’ stalling (gezien je eisen voor binnen en buiten zetten)?

Ik heb zelf met veel plezier op stal Schaepkens in Klimmen gestaan. Is geen paddock-paradise. De paarden hebben wel ontzettend grote stallen en komen jaarrond dagelijks overdag buiten. Mochten ze door hele slechte weersomstandigheden niet de wei in kunnen, dan gaan ze in hun vaste tweetal even in de binnenbak en kun je ze zelf nog loszetten in binnen- of buitenbak. Enkel op de zondag worden de paarden in toerbeurten binnen- en buiten gezet, maar dat betekent dat je eens per 3-4 weken aan de beurt bent.

Verder voldoet actiefstal Op de Brant denk ik aan je eisen. Daar staan ze jaarrond buiten in een track systeem met schuilmogelijkheden.
Stal Wiertz is ook een fijne, komen de paarden ook jaarrond dagelijks buiten met veel ruwvoer. Hoe het daar werkt met volpension/binnen- en buitenzetten weet ik niet.


Het is voor mij vooral belangrijk dat mn paard lekker veel buiten komt, 24/7 buiten is een optie geen vereiste, los in de binnen of buiten bak is ook goed, als hij maar even lekker kan rennen haha. Op de zondag een toereurt is geen prbleem, iig bedankt voor je opties :D

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 22:26

Tink89 schreef:
Afhankelijk van hoe ver je wilt rijden, heb ik wel ideetjes. Welke straal van waarvandaan wil je zoeken?


Eigenlijk ben ik best breed op zoek, zolang het geen Kerkrade, Venlo, Venray enz is haha

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:40

Net over de grens
https://molderhof.de/
Als ik in Limburg zou wonen zou ik direct hier heen willen. Het paard dat ik gefokt heb staat op deze stal, naar volle tevredenheid

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 22:47

^Dat ziet er goed uit idd, het ding is alleen ik versta en spreek geen Duits, als ze me dan bellen omdat er iets met mn paard is kan ik ze niet verstaan haha, wel een hele mooie plek

JudithGigi

Berichten: 4209
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:01

Rondom Maastricht zijn best een paar prima stallen met veel buiten, maar weet zo uit mijn hoofd even geen namen te noemen.

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:56

In weert zit stal van horne hoeve. Dat voldoet volgens mij aan je eisen :)

Overigens zeg je 'geen kerkrade, geen Venlo'. Kerkrade is helemaal zuid-oost, Venlo het noorden... Zoek je dan regio Maastricht? Ik probeer het te snappen :D

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 20:31

Tink89 schreef:
In weert zit stal van horne hoeve. Dat voldoet volgens mij aan je eisen :)

Overigens zeg je 'geen kerkrade, geen Venlo'. Kerkrade is helemaal zuid-oost, Venlo het noorden... Zoek je dan regio Maastricht? Ik probeer het te snappen :D


Van Kerkrade tot Venlo is uitgesloten haha voor nu. Dus alles tot aan daar is gewenst

JudithGigi

Berichten: 4209
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:54

Sluit je dan niet zowat heel Limburg uit? :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:15

Ik dacht eerst dat het een 1 April grap was, ik bedoel, ik rijd ook altijd met een boog om Kerkrade heen haha, maar het is inmiddels 2 April :')

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:22

Mij is je zoekgebied nu ook niet duidelijk? Zoek je dan in de lijn Maastricht / Roermond? Langs de A2? En mag langs de A79 dus ook nog maar de A76 niet?

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:43

JudithGigi schreef:
Sluit je dan niet zowat heel Limburg uit? :')


Hierover raakte ik dus ook heel erg van in de war. Kerkrade is helemaal zuid-oost, venlo helemaal noord-oost. Daartussen ligt zo'n beetje heel Limburg...

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 23:29

Van Maastricht tot Roermond inderdaad.
Excuses dat ik niet duidelijk was.

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 05:09

Oke, dus weert valt dan af, dan heb ik verder geen suggesties meer. Succes met zoeken!

SjonnieZ

Berichten: 2334
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:32

Hit activ stal op de Brant in Nuth
Equine park in Hulsberg
Stal Scheepers in Banholt
Manege de Posberg in Sint Odilienberg

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:12

Weet je al waar je ongeveer gaat wonen? Ik rijd voor t werk regelmatig tussen Roermond en Maastricht. Dat is best een fors zoekgebied, van Maastricht naar st Odilienberg is best een eindje en wonen in Roermond en op stal in Cadier en Keer lijkt mij ook niet handig.

Neon

Berichten: 4929
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:25

Plus hou even rekening met de a2 verbreding… dat gaat straks enorm veel impact hebben op je reistijden

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 17:12

SjonnieZ schreef:
Hit activ stal op de Brant in Nuth
Equine park in Hulsberg
Stal Scheepers in Banholt
Manege de Posberg in Sint Odilienberg



Thank you deze zijn handig :D

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 17:14

Emj_23 schreef:
Weet je al waar je ongeveer gaat wonen? Ik rijd voor t werk regelmatig tussen Roermond en Maastricht. Dat is best een fors zoekgebied, van Maastricht naar st Odilienberg is best een eindje en wonen in Roermond en op stal in Cadier en Keer lijkt mij ook niet handig.


Wss rond Sittard, maar dat is nog even afwachten ik hou ook rekening met wachtlijsten van stallen, aangzien ik nu in omgv Utrecht sta.

SjonnieZ

Berichten: 2334
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:03

Dawn1993 schreef:
Emj_23 schreef:
Weet je al waar je ongeveer gaat wonen? Ik rijd voor t werk regelmatig tussen Roermond en Maastricht. Dat is best een fors zoekgebied, van Maastricht naar st Odilienberg is best een eindje en wonen in Roermond en op stal in Cadier en Keer lijkt mij ook niet handig.


Wss rond Sittard, maar dat is nog even afwachten ik hou ook rekening met wachtlijsten van stallen, aangzien ik nu in omgv Utrecht sta.



Daar in de buurt zit ook de stal van Solvej Rob. Geen idee, hoe deze stalling heet.

Anoniem

Re: Pension stal Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:55

Solvej biedt geen pensionstalling meer aan! Is hier geloof ik vorig jaar mee gestopt.