Cursus bekappen groningen/Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glossy2009

Cursus bekappen groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 16:26

Ik ben opzoek naar een cursus traditioneel bekappen in Groningen of Drenthe. Of eventueel iemand die op locatie komt bij voldoende deelname.
Wel belangrijk is dat het een gewone traditionele hoefsmid is die de cursus geeft dus geen natuurlijk bekapper

Runa

Re: Cursus bekappen groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:59

Ik ken eigenlijk alleen cursussen voor natuurlijk bekappen. Destijds was dat ook één van de redenen dat sommige mensen boos waren over natuurlijk bekappen: dat je daar een 1 of 2 daagse cursus voor kon volgen. (Want traditioneel bekappen, werd dan gezegd, moest je een hele opleiding voor volgen)

Dus ik ben benieuwd of zoiets bestaat. Ik volg uit nieuwsgierigheid. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:04

Runa schreef:
Ik ken eigenlijk alleen cursussen voor natuurlijk bekappen. Destijds was dat ook één van de redenen dat sommige mensen boos waren over natuurlijk bekappen: dat je daar een 1 of 2 daagse cursus voor kon volgen. (Want traditioneel bekappen, werd dan gezegd, moest je een hele opleiding voor volgen)

Dus ik ben benieuwd of zoiets bestaat. Ik volg uit nieuwsgierigheid. :)

Het Aeres in Barneveld geeft cursussen in traditioneel bekappen, maar dat is dan geen 1 of 2 dagen, maar 10 dagen. Als ik het me goed herinner 2 dagen alleen maar theorie, dan 5 dagen ochtend theorie en middag op slachtbenen en dan 3 dagen op levende paarden bij maneges. En dan kreeg ik les van een hoefsmid en oud docent hoefsmederij.

roekes

Re: Cursus bekappen groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:28

Mocht er een cursus traditioneel bekappen zijn in groningen/Drenthe sluit ik me graag aan!