Stalling omgeving Den Haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yfke7
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-04-22

Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 18:11

Hoi,
Ik verhuis deze zomer met mijn 4-jarige merrie terug naar Den Haag vanuit het buitenland.
Weet iemand goede stalling rondom Den Haag? (moet wel met de fiets bereikbaar zijn, dus Zoetermeer, Voorschoten, Ypenburg, etc. is echt te ver!)
- liefst met binnen en buitenbak
- minstens 3 per dag goede kwaliteit ruwvoer
- een aantal uur per dag (minimaal!) buiten komen/ hele dag buiten of 24/7 buiten is ook geen issue
- liefst weidegang in de zomermaanden
Thanks!

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:19

Wat mag het kosten?

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:52

Pfoe op fiets afstand wordt wel moeilijk denk ik met deze wensen..! Een brommertje allicht mogelijk?
Wat is je max in km. om te fietsen?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:23

Ja inderdaad. Welke wijk is je startpunt?
De enige stallen in de buurt van Den Jaag die weidegang of paddock bieden zitten echt rondom Den Haag richting Voorschoten/ Wassenaar en Schipluiden etc.
Stallen met een paddock voor meerdere uren ken ik niet in de directe omgeving. Als ze er al zijn hebben ze geen binnenbak en buitenbak.
Den Haag is een lastige omgeving om stallen te vinden die aan de basic nerds voldoen.
Stal Ypenburg heeft wel paddocks, maar daar wil je je paard denk ik liever niet in zien. Daar word je niet vrolijk van denk ik.
Stal sandhorst op de rand van Wassenaar/ Voorschoten is imo de meest geschikte stal hier in de buurt, maar in de winter komen ze daar niet dagelijks buiten. Richting Schipluiden is wel meer mogelijk, maar daar ben ik niet zo goed bekend.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:29

Denk dat er niet veel te vinden is op fietsafstand van Den Haag met veel buiten. Daarom had ik ze altijd verder staan of huurde we een weiland waar we steeds heen en weer pendelden :+

Lieser
Berichten: 1501
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:18

Misschien Meyvliet aan de Westvlietweg? Zit naast Drievliet.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 21:29

Ik sta zelf op de country stables in voorschoten. Zomer weidegang en winter paddocks, dus als je Bezuidenhout gaat wonen is dat nog wel fietsbaar

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:18

ikkedus schreef:
Stal sandhorst op de rand van Wassenaar/ Voorschoten is imo de meest geschikte stal hier in de buurt, maar in de winter komen ze daar niet dagelijks buiten. Richting Schipluiden is wel meer mogelijk, maar daar ben ik niet zo goed bekend.


Santhorst heeft al een paar jaar grote zandpaddocks en steenpaddocks, en is bezig met uitloopstallen, dus daar komen ze wel degelijk in de winter buiten. Het is wel: of extra betalen voor buitenzetservice, of na vieren zelf doen, en dan is het vechten voor een plekje.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:22

De birckhoeve ?

Heeft alleen geen binnenbak.

Is echt een hele lastige regio om ze veel buiten te hebben helaas.

Yfke7
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 18:08

elineAbby123 schreef:
Pfoe op fiets afstand wordt wel moeilijk denk ik met deze wensen..! Een brommertje allicht mogelijk?
Wat is je max in km. om te fietsen?


ik denk 7-8 kilometer fietsen

Lieser
Berichten: 1501
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Stalling omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:10

Vanaf welke plek in Den Haag? Ockenburg of Benoordenhout maakt best veel uit.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:10

Denk dat het niet bestaat, zelfs vanuit de buitenwijken zijn de dichtstbijzijnde stallen met enige weidegang minstens kilometer of 10

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:46

dianaw33 schreef:
ikkedus schreef:
Stal sandhorst op de rand van Wassenaar/ Voorschoten is imo de meest geschikte stal hier in de buurt, maar in de winter komen ze daar niet dagelijks buiten. Richting Schipluiden is wel meer mogelijk, maar daar ben ik niet zo goed bekend.


Santhorst heeft al een paar jaar grote zandpaddocks en steenpaddocks, en is bezig met uitloopstallen, dus daar komen ze wel degelijk in de winter buiten. Het is wel: of extra betalen voor buitenzetservice, of na vieren zelf doen, en dan is het vechten voor een plekje.



O top! Dan zeker voor Sandhorst kiezen imo.