Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:1 Je verkoopt zelfstandig een product of levert een dienst. Of je bent je hierop aan het voorbereiden. Je bent bijvoorbeeld al begonnen met inkopen van producten.
2 Je vraagt hier meer voor dan de prijs die het kost: een (commerciële) prijs of uurtarief waar je geld aan verdient. Denk hierbij aan winst maken of kosten besparen.
Let op: het gaat hierbij niet om een hobby die alleen maar geld kost en geen winst oplevert. Zie voorbeeld 1 in dit artikel.
3 Je levert regelmatig goederen en diensten aan andere mensen dan alleen je gezin, familie of vrienden.
Melzazu schreef:Dat zou ik persoonlijk in jouw situatie wel doen.
Melzazu schreef:Klopt.
In jouw geval zal je vermoed ik niet veel btw terug willen vorderen aangezien je geen producten verkoopt. Dan is de kor regeling echt wel gunstig.
Je kan daardoor zelfs eventueel je diensten dus wat scherper aanbieden omdat je dus geen btw hoeft af te dragen. Pas wel op dat je niet net over de grens van 20K gaat. Het is alleen interessant als je er dan lekker onder blijft of er echt ruim boven gaat komen.
Zou je verwachten erboven te gaan komen op wat kortere termijn (denk aan 2 tot 3 jaar of zo) hou dan rekening met dat als je nu je tarief scherp houdt ivm geen afdracht mensen het misschien niet waarderen dat je tarief dan ineens omhoog schiet dan zou ik zelf kiezen voor nu al wat hoger in te zetten. Maar goed dat zijn meer andere tips waar je niet echt meteen om vroeg.