Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 18:24

Voor onze dochter( 8 jaar) zijn we op zoek naar een locatie waar zij kan leren paardrijden.

Het liefst op een locatie waar er op een diervriendelijke wijze met de paarden wordt omgegaan, dus echt! veel buiten in groepsverband( ook in de winter), niet vooruit geslagen tijdens de les, voldoende ruwvoer enz

En dat maakt de speurtocht naar een locatie dus echt heel erg lastig! De meeste maneges in de omgeving vallen om deze redenen al af..

Onze voorkeur gaat uit naar iemand die op eigen pony les geeft of heel kleinschalige manege ofzo..
Of misschien heb ik een grotere stal in de omgeving gemist die wel aan deze voorwaarden voldoet?

Helaas nog niks kunnen vinden..iemand hier nog ideeën??
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 31-01-24 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:27

Welke maneges zijn afgevallen dan?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 18:32

Coco4life schreef:
Welke maneges zijn afgevallen dan?


Eh.. alle maneges die hier niet aan voldoen.. de meesten hebben paarden zeker in de winter maar minimaal buiten staan.

Of ik ga kijken bij een les en zie 10 kinderen rondrijden op pony's die continu het advies krijgen om hun pony vooruit te 'tikken/slaan' als ze niet luisteren.

Ieder zijn ding..maar ik heb liever niet dat mijn kinderen op die manier leren om met paarden om te gaan..

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:51

beste zelf pony aanschaffen en het helemaal doen als jij wil, ze doen het toch nergens goed

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:05

Staan ze bij Sintels niet veel buiten dan?

Ik zou het verder ook niet weten eigenlijk. Ik ken wel iemand die soms op de Haflinger van het gezin lesgeeft maar ik heb geen idee of zij tijd heeft. Wel een orun diploma en niet in Breda maar in Chaam.

Als je wilt kan ik het haar vragen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:07

speurneusc schreef:
beste zelf pony aanschaffen en het helemaal doen als jij wil, ze doen het toch nergens goed


Die hebben we...maar helaas niet geschikt om beginnende ruiters op te laten rijden...

Er zijn zeker wel locaties waar het wel kan, maar nog niet gevonden in deze omgeving.

Ik snap echt wel dat het nooit helemaal gaat zoals je het zelf graag zou zien..maar het liefst wel iets wat daar dicht bij ligt...

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:07

ongeveer een half uurtje rijden vanaf Breda heb je de Liberty Ranch wellicht is dat een optie? Het is dan wel wat verder rijden misschien maar ik denk dat hun wel aan jullie eisen voldoen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:19

xSelina schreef:
ongeveer een half uurtje rijden vanaf Breda heb je de Liberty Ranch wellicht is dat een optie? Het is dan wel wat verder rijden misschien maar ik denk dat hun wel aan jullie eisen voldoen.


Ja die staat idd heel hoog op het lijstje! Maar is van ons uit 40 minuten rijden,dus praktisch gezien qua tijden wat lastiger om wekelijks aan te rijden...

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:20

Percy schreef:
Staan ze bij Sintels niet veel buiten dan?

Ik zou het verder ook niet weten eigenlijk. Ik ken wel iemand die soms op de Haflinger van het gezin lesgeeft maar ik heb geen idee of zij tijd heeft. Wel een orun diploma en niet in Breda maar in Chaam.

Als je wilt kan ik het haar vragen.


Chaam zou prima zijn..vragen mag altijd..

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:31

Dan zal ik dat eens doen.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:34

In dongen .roosenheuvel

pien_2010

Berichten: 43353
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:47


Charaz

Berichten: 24300
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:54

Zoals eerder ook genoemd stal Sintels, ik kan zo niks benoemen daar waarom ze niet aan je eisen zouden voldoen.

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:07

pien_2010 schreef:
Bavel ?

https://roosberg.nl/

Hoeve Galderzicht bij Galderse meren? Paarden staan altijd buiten.

Roosberg zou ik niet doen, stallen op die foto daar zijn namelijk alleen van de pension paarden.
De stallen zien er in het echt wel anders uit dan dat.

friezenfan2

Berichten: 2597
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:13


Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:34

Pff, roosberg komen ze niet buiten, het is zeer zelden dat ik daar een paardje buiten zie, van de vijftig+ die er staan. Veel manege's in de buurt vallen af, ik ken je probleem ts. paar jaar geleden op RSC breda stonden ze ook niet buiten, op een spontane zondag na. Ik verwacht niet dat dat veranderd is.. Ik heb stage gelopen bij stal huijbregts en zover ik kon zien was het daar best een fijne plek. Hoeveel ze buiten kwamen weet ik niet. Er zijn zeker wat kleine stallen die les geven, helaas zijn degene die ik kende gestopt maar ze zijn er wel. Fijn dat je een plek vind waar de paarden goed worden verzorgt.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:43

Degene die ik bedoelde is gestopt.

Volgens mij rijdt coco4life bij Sintels?

Bij de Roosberg staan de manege pony's toch nog steeds in die donkere stallen. Ik kom er wel eens langs maar volgens mij staan alleen pensionpaarden buiten.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:56

Ik heb dit topic niet geopend om maneges in de omgeving zwart te maken, dus ga daar niet inhoudelijk op in...

Maar helaas voldoen de maneges die ik ken in de omgeving niet aan deze voorwaarden( een paar uur buiten staan vaak zonder eten op klein stukje zand( of modder) of paarden worden gezien als gebruiksartikel..

Vaak natuurlijk het hoogst haalbare vanwege de beperkte ruimte en om het betaalbaar te houden..

Ik snap echt dat mensen daar rijden( ik heb ooit ook gewoon op doorsnee manege leren rijden..maar inmiddels met eigen paard andere blik gekregen, op hoe ik met mijn paard om wil gaan.
Dat wil ik mijn kinderen ook mee geven..
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 31-01-24 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:57

[quote="magicmist"]
In dongen .roosenheuvel

Bedankt!

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:04

Ik wil ook zeker niets zwartmaken maar wat ik schrijf is gewoon algemeen bekend.
Voor veel maneges is het moeilijk genoeg om rendabel te blijven.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 21:20

Percy schreef:
Ik wil ook zeker niets zwartmaken maar wat ik schrijf is gewoon algemeen bekend.
Voor veel maneges is het moeilijk genoeg om rendabel te blijven.

:j

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 22:31

De grotere meer bekende maneges ken ik dus al...niemand die wat kleinere adressen of particulieren aan kan bevelen?

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:38

Bij Kim NATUURlijk in Oudenbosch. Daar staan de pony's 24/7 buiten in kudde verband. Het is kleinschalig, geen grote manege. Zit aan een mooi bos waar ze ook buitenritten doet.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 00:39

muzzy17 schreef:
Bij Kim NATUURlijk in Oudenbosch. Daar staan de pony's 24/7 buiten in kudde verband. Het is kleinschalig, geen grote manege. Zit aan een mooi bos waar ze ook buitenritten doet.



Bedankt!

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Paardvriendelijke rijlessen Breda en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 01:02

Iron horse ranch in Breda bekeken? Ik ken ze niet maar weer dat ze een paddock paradise hebben en Horsemanship beoefenen.