Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 20:24

Hi allemaal!
Ik ben rustig opzoek en oriënterend naar een pensionstalling in de omgeving van de stad Leeuwarden, daarbij heb ik natuurlijk een aantal eisen. Het is belangrijk dat mijn merrie behoorlijk wat uur per dag buiten kan staan, zo staat ze nu ook en dit is enorm fijn voor haar. Momenteel heb ik ook een binnenbak die ik onwijs waardeer, dit is echt een pré maar voor het perfecte plekje is een goede buitenbak en een longeerkraal ook voldoende. Weidegang vanaf ergens in het voorjaar zou super fijn zijn, en dan het liefst in kudde verband of met een andere merrie/ruin samen. Snachts op stal, maar een goede paddock paradise waar het droog is en ze juiste schuilmogelijkheden hebben mag ook aangeboden worden. Ik heb gemerkt dat mijn merrie het op goed onverpakt hooi het beste doet, maar verpakt hooi kan zij ook tegen. Tegen kuil of natte voordroog echter niet. Heeft iemand aanraders of juist plekken die je me afraadt? Ik hoor het heel graag!

Liefs, Hootje


Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 00:50


Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:47


Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:32


Looooorr
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:25

Goede middag, Al een lange tijd ben ik aan het rondkijken voor een geschikt plekje om een paard te stallen ongeveer 10 km rondom het centrum van Leeuwarden, en aangezien ik nog niet in Leeuwarden woon en daar vrijwel niemand ken is het heel lastig voor mij om een stal te vinden.

WIE KAN MIJ UIT DE BRAND HELPEN! :)

Ik heb een aantal stalen gevonden via facebook, google en marktplaats maar het was veel te ver of de stallings prijs was iets te prijzig of er was geen plek meer.

Om even een beeld te schetsen van wat voor mij ideaal zou zijn (zeker niet alles is vereist maar wel gewenst) :) :

• binnen 10 km rondom het centrum van Leeuwarden,
• Leuke uitrijmogelijkheden zou fijn zijn, gezien ik regelmatig buiten wil kunnen rijden,
• Een paddock waar ik aan de slag zou kunnen met grondwerk, clickertraining etc.
• buitenbak met verlichting,
• mijn paard wil ik graag de mogelijkheid geven op veel buiten te kunnen staan,
• Binnen bak (niet vereist maar wel gewenst)
• Het zou fijn zijn als het paard wel binnen en buiten wordt gezet en dat er gemest word met enigszins overleg.
•Ook erg belangrijk is dat de eigenaren goed bereikbaar zijn en dat het een leuke plek is met een gezellige sfeer.)

Als u een leuke stal kent/ heeft stuur gerust een bericht.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:50

Wat is jouw budget?

En denk dat het goed is om bewust ervan te zijn dat binnen 10 km (is dat straal of reisafstand?) van Leeuwarden centrum er echt bijzonder weinig is dat aan deze eisen voldoet. Om te beginnen is er dicht bij Leeuwarden weinig met goede uitrijdmogelijkheden, dan kom je al sneller in de hoek Tytjerk/Oenkerk etc. Al heeft de stal in Hempens wel een bos naast de deur, ik vermoed alleen dat je die al gevonden hebt en te duur vindt?

Ik heb in het verleden een hoop stallen bezocht of gestaan rond Leeuwarden en bovenstaande wensen kon ik alleen vinden op een grotere afstand van Leeuwarden, maar het is al weer even geleden dus echte kleine stallen kan ik je niet echt tippen meer helaas. Daarvoor deed ikzelf een oproep via MP en toen altijd wel fijne plekjes gevonden.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:29

Sowieso een stal met een binnenbak is moeilijk te vinden, dus dat zou ik al laten varen. Bij ons in de buurt (15-20km) vanaf Leeuwarden zijn ook veel stallen gestopt en daarom is ook zo’n beetje alles vol in deze omgeving. Ik zou inderdaad een oproepje doen op marktplaats, want het is op het moment best lastig om überhaupt een plekje te vinden. Wellicht vindt je dan nog een kleine pensionsstal of misschien bijiemand aan huis

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:57


Looooorr
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:00

RianneH schreef:
Wat is jouw budget?

En denk dat het goed is om bewust ervan te zijn dat binnen 10 km (is dat straal of reisafstand?) van Leeuwarden centrum er echt bijzonder weinig is dat aan deze eisen voldoet. Om te beginnen is er dicht bij Leeuwarden weinig met goede uitrijdmogelijkheden, dan kom je al sneller in de hoek Tytjerk/Oenkerk etc. Al heeft de stal in Hempens wel een bos naast de deur, ik vermoed alleen dat je die al gevonden hebt en te duur vindt?

Ik heb in het verleden een hoop stallen bezocht of gestaan rond Leeuwarden en bovenstaande wensen kon ik alleen vinden op een grotere afstand van Leeuwarden, maar het is al weer even geleden dus echte kleine stallen kan ik je niet echt tippen meer helaas. Daarvoor deed ikzelf een oproep via MP en toen altijd wel fijne plekjes gevonden.

Zeker niet alle eisen die ik hierboven heb gezet moeten hoor! Maar de meeste dingen zouden natuurlijk wel heel fijn zijn zoals een buitenbak en een goede plek voor mijn paard. Mijn budget is max 350 stallings kosten. En het liefst miet meer dan 10 km vanaf centrum van Leeuwarden

Looooorr
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:08

Ballard_L schreef:
Sowieso een stal met een binnenbak is moeilijk te vinden, dus dat zou ik al laten varen. Bij ons in de buurt (15-20km) vanaf Leeuwarden zijn ook veel stallen gestopt en daarom is ook zo’n beetje alles vol in deze omgeving. Ik zou inderdaad een oproepje doen op marktplaats, want het is op het moment best lastig om überhaupt een plekje te vinden. Wellicht vindt je dan nog een kleine pensionsstal of misschien bijiemand aan huis

Danku wel voor uw reactie, ik heb al een week of 3 geleden een marktplaats advertentie gemaakt maar nog geen reactie ik maak me een beetje zorgen, ik snap dat er misschien een beetje veel word gevraagd vanuit mijn kant maar er zijn zeker dingen die weg mogen vallen zo als getypt in mijn bericht: (het niet vereist is maar wel gewenst). Ik zou ook wel op een plekje willen staan aan huis alleen ken ik niemand daar dus heb ik geen idee hoe ik eraan zou moeten komen aangezien ik geen via via of direct contact heb met iemand die daar in de omgeving woont.
Ik heb op alle sociale media platvormen die ik heb al een advertentie gemaakt een aantal weken geleden en nog geen reactie helaas , dus mocht u iemand zijn of kennen die een leuke plek heeft voor mijn lieve enthousiaste paard hoor ik het graag.

Bedankt voor uw reactie ☺️

Looooorr
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:15

Marie111 schreef:
Wat is je max. reistijd? Auto of fiets?

Wellicht De Herdershoeve in Noord-Bergum een optie? 17 min reistijd met de auto
https://www.deherdershoeve.nl/

als je in Google Maps zoekt op pensionstalling Leeuwarden vind je ook nog het een en ander
https://www.google.nl/maps/search/pensi ... ?entry=ttu


Goedeavond, danku voor uw reactie.

De reistijd met de fiets het liefst niet meer dan 10 km, of met de trein/ tram/ bus niet langer dan 30 min. ☺️

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:19

Een tram hebben we hier niet ;)

Ik zag dat P. Dijkstra in Stiens laatst stalling aan bood, prima te bereiken op de fiets vanuit Leeuwarden.
Er is op Facebook ook een groep voor stalling in Friesland.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:26

Looooorr schreef:
Marie111 schreef:
Wat is je max. reistijd? Auto of fiets?

Wellicht De Herdershoeve in Noord-Bergum een optie? 17 min reistijd met de auto
https://www.deherdershoeve.nl/

als je in Google Maps zoekt op pensionstalling Leeuwarden vind je ook nog het een en ander
https://www.google.nl/maps/search/pensi ... ?entry=ttu


Goedeavond, danku voor uw reactie.

De reistijd met de fiets het liefst niet meer dan 10 km, of met de trein/ tram/ bus niet langer dan 30 min. ☺️


Oei,dat gaat lastig worden. Buiten de stad is gemotoriseerd vervoer eigenlijk onmisbaar. Brommer/scooter/auto

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Looooorr schreef:
Ballard_L schreef:
Sowieso een stal met een binnenbak is moeilijk te vinden, dus dat zou ik al laten varen. Bij ons in de buurt (15-20km) vanaf Leeuwarden zijn ook veel stallen gestopt en daarom is ook zo’n beetje alles vol in deze omgeving. Ik zou inderdaad een oproepje doen op marktplaats, want het is op het moment best lastig om überhaupt een plekje te vinden. Wellicht vindt je dan nog een kleine pensionsstal of misschien bijiemand aan huis

Danku wel voor uw reactie, ik heb al een week of 3 geleden een marktplaats advertentie gemaakt maar nog geen reactie ik maak me een beetje zorgen, ik snap dat er misschien een beetje veel word gevraagd vanuit mijn kant maar er zijn zeker dingen die weg mogen vallen zo als getypt in mijn bericht: (het niet vereist is maar wel gewenst). Ik zou ook wel op een plekje willen staan aan huis alleen ken ik niemand daar dus heb ik geen idee hoe ik eraan zou moeten komen aangezien ik geen via via of direct contact heb met iemand die daar in de omgeving woont.
Ik heb op alle sociale media platvormen die ik heb al een advertentie gemaakt een aantal weken geleden en nog geen reactie helaas , dus mocht u iemand zijn of kennen die een leuke plek heeft voor mijn lieve enthousiaste paard hoor ik het graag.

Bedankt voor uw reactie ☺️


Nee ik ken dus nu niemand die iets vrij heeft, alles hier in de omgeving zit vol, maar dat is ook te ver weg voor jou. Ga je studeren in Leeuwarden, dat je daar nu iets zoekt?

Looooorr
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Goedemiddag, Heeft iemand meer informatie of ervaring met Stal Hiddema State.
Ik heb de site bekeken en vanaf de site te zien is het echt perfect voor mij en mijn paard maar voor dat ik ze gelijk mail dacht ik ik vraag hier eventuele informatie en of ervaring van de mensen hier, hier een aantal vragen voor de mensen die er gestald staan en of bekend zijn met deze stal:

-Zijn er eventueel nog plekken vrij voor een paard,
-Hoe is de sfeer op de stal,
mocht u nog meer ervaring hebben hoor ik het graag.

Het liefst alleen reageren met nuttige informatie. ☺️

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionstalling omgeving Leeuwarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Je kan beter hun zelf ook gewoon even benaderen.
En gaan kijken.
Zij weten of ze stallen vrij hebben of hoe lang de wachtlijst is.

Renss

Berichten: 175
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Looooorr schreef:
Goedemiddag, Heeft iemand meer informatie of ervaring met Stal Hiddema State.
Ik heb de site bekeken en vanaf de site te zien is het echt perfect voor mij en mijn paard maar voor dat ik ze gelijk mail dacht ik ik vraag hier eventuele informatie en of ervaring van de mensen hier, hier een aantal vragen voor de mensen die er gestald staan en of bekend zijn met deze stal:

-Zijn er eventueel nog plekken vrij voor een paard,
-Hoe is de sfeer op de stal,
mocht u nog meer ervaring hebben hoor ik het graag.

Het liefst alleen reageren met nuttige informatie. ☺️



Ik sta daar al meer dan 10 jaar, dus wel ervaring mee. Leuke groep mensen. Je kunt vanaf stal lekkere (korte) buitenritjes maken.
Weet niet hoe het nu met wachtlijst zit. Leuke groep mensen. Winterperiode is doordeweeks volpension mogelijk. Zomer periode weidegang zelf opbouwen (in samenwerking met stalgenoten) en daarna 24/7 buiten.