Op 30 september heb ik mijn paard naar van der plas quarter horses te nuenen gebracht om verder doorgereden te worden. Paard was al zadelmak, alleen was het de vraag of hij misschien beter in de westernsport zou passen.
De communicatie in het begin ging al lastig, nu had ik daar misschien ook een stukje proactiever in kunnen zijn maar het is wat het is.
Paard zou in volle training komen te staan voor €650 per maand, eerste maand netjes contant meegenomen en tweede maand per bank overgemaakt.
In de eerste week heb ik netjes aangegeven dat hij echt op oog gevoerd moet worden, aangezien hij als Engels volbloed een ander metabolisme heeft dan wat de voerzak voorschrijft. Hierop heb ik aangeboden als hij veel bijgevoerd moest worden ik het geen probleem vond om op eigen kosten extra voer te brengen. Hier heb ik geen reactie op gehad.
Communicatie qua training liep slecht, aangezien ik het zelf enorm druk heb gehad en met medische klachten zit had ik voor filmpjes gevraagd. In de twee maanden dat hij daar heeft gestaan heb ik 1 filmpje mogen ontvangen, dat is op zich geen ramp.
Maar toen ik vandaag mijn paard op kwam halen uit training schrok ik me een ongeluk.
Ik trof het paard in deze staat aan, waarbij ik alle uitsteeksels van zijn ruggengraat kan voelen, ribben kan voelen en hij met enorm dikke benen staat.

Terwijl ik het paard in deze staat heb gebracht:

Nu heb ik dit besproken met de eigenaresse, echter zit het mij nog steeds niet lekker.
Zij geeft aan dat dit mijn eigen schuld zou zijn, aangezien ik niet veel langs ben geweest.
Mijn aanname was dat als hij in volledige training zou staan ik er op kon vertrouwen dat hij goed verzorgd zou worden en ik het uit handen kon geven. Zo heb ik bij een andere stal dezelfde vraag gesteld voor training, daar werd aangegeven dat ik zelfs op vakantie kon gaan en dat ik me om de verzorging niet druk hoefde te maken.
Nu is hij wel een weekje een klein beetje verkouden geweest, dit is netjes gemeld.
Alleen nadat ik na ongeveer een week een berichtje stuurde hoe het met hem ging, zou het super gaan en hij helemaal genezen zijn.
Echter is er niks vermeld dat hij zo is afgevallen.
Paard zou volgens de eigenaresse zelfs niet eens zijn afgevallen.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
Of hoe kijken jullie naar deze situatie?