Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Ik zou kijken of het paard bij één van beide klinieken bekend is en dan de andere kliniek kiezen om belangenverstrengeling te voorkomen.
Qua prijzen weet ik niet welke voordeliger is, wel weet ik dat voordelig niet altijd het beste is qua keuze. De expertise en apparatuur maken een groot deel uit van de prijzen en dat zou zeker mee kunnen wegen in je beslissing.
Jet schreef:Ik zou kijken of het paard bij één van beide klinieken bekend is en dan de andere kliniek kiezen om belangenverstrengeling te voorkomen.
Qua prijzen weet ik niet welke voordeliger is, wel weet ik dat voordelig niet altijd het beste is qua keuze. De expertise en apparatuur maken een groot deel uit van de prijzen en dat zou zeker mee kunnen wegen in je beslissing.
Citaat:Pas sowieso op met keuringen, een paard wordt nooit afgekeurd, het enige dat een keuringsarts doet is een positief of negatief aankoopadvies geven, dat wil zeggen; stel jij verteld de keuringsarts dat je alleen een bosrit en af en toe een wedstrijdje in het B of hooguit L wil doen, en af een toe een sprongetje wil maken, dan zal een paard als snel goed bevonden worden en een positief aankoop advies worden gegeven, terwijl dit zelfde paard een negatief aankoop advies gaat krijgen als je verteld dat je minstens Z of ZZ wilt gaan rijden en dus zeker om de dag zal trainen.
hwn schreef:Een andere optie (niet jouw vraag, weet ik): kan klinisch niet ter plaatse gebeuren door een onafhankelijke DA in de buurt? Hier in België gebeurt dat toch zo (maar hier gebeuren röntgen ook meestal aan huis, dus moeilijk te vergelijken). Als het paard goed is, moet je misschien toch nog eens langs de kliniek, maar als die bijv. al op buigproef afgekeurd is, moet je niet meer gaan rondreizen ermee.
Ik vind de reistijden voor NL normen trouwens best wel ok, dus dat zou voor mij geen breekpunt zijn als het paard goed trailermak is en zo.
SophievdV schreef:Een keuring is geen toekomstvoorspelling. Het is een momentopname. Natuurlijk kan je je doel wel bespreken met de arts die keurt. In wezen is je doel nog steeds recreatie en geen topsport.
Voor die 20 minuten zou ik door rijden naar Wolvega.
Kendra schreef:Eens met SophieV.
Zekerheid dat het geen problemen geeft krijg je nergens.
Als ik het goed lees laat je keuren en wil je daarnaast advies.
In Wolvega krijg je dat zeker als je het van tevoren aangeeft.