Instructie kiezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

Instructie kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 23:53

In de afgelopen jaren heb ik meerdere instructrices gehad, en op dit moment neem ik eventjes geen les totdat ik passende instructie heb, en dat is waar ik dan ook tegenaan loop.

Hoe kies je een instructeur/instructrice?

Tegenwoordig heb je zo ontzettend veel methodes, denkwijzen, en opleidingen en cursussen voor instructie dat je op gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet.

Dus ik ben benieuwd, hoe heb jij je instructie gekozen? Heb je vooral gekeken naar wat er in de omgeving wordt aangeboden? Of kijk je naar de denkwijze/filosofie achter de methode? Neem je bepaalde aspecten/takken van de paardensport waarin je je wilt verbeteren in je keuze mee, bijvoorbeeld grondwerk? Of zijn er andere dingen die zwaar meewegen in het kiezen van een goede instructeur?
Onwijs benieuwd hoe jullie deze keuze maken!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 00:30

Niet erg spannend antwoord van mij.. Ik zocht gewoon op marktplaats. De eerste de beste laten komen en dat klikte gelijk. Dus die heb ik ruim 2 jaar later nog steeds. Maar voor grondwerk ook eens eentje laten komen, daar was ik na 2 lessen al wel klaar mee. Geen klik dus.
Daarom denk ik; gewoon proberen, eventueel rondvragen en bij anderen gaan kijken als dat mag.

Captain

Re: Instructie kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 06:34

Ik vind het het belangrijkste dat er diervriendelijk gereden wordt. Dus niet "geen gelul kop in de krul" maar van achter naar voren en in verticale en horizontale balans. Ik heb via een oproepje op Instagram iemand gevonden. Proeflesje genomen en inmiddels al bijna een jaar erg tevreden. :j

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 15:36

Interessant om te lezen! Gewoon proberen is zeker een goede optie :j
Diervriendelijk staat ook hoog bovenaan mijn lijstje, heel belangrijk inderdaad!

De filosofie/denkwijze van een methode vind ik persoonlijk ook erg belangrijk. Bijvoorbeeld Centered Riding, deze heeft een yin en yang symbool in het logo zitten. Daar heb ik persoonlijk niks mee, is voor mij te zweverig. Daarom zal ik niet gauw zoiets kiezen.
Ben dus eigenlijk ook specifiek heel benieuwd naar of mensen de filosofie van een methode in hun keuze meenemen :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:39

Voor mij is het belangrijk of iemand zelf goed kan rijden/ trainen op een manier die bij mij past. En daarnaast of degene het ook nog over kan brengen.

Geen methodes of hokjes denken, maar pure praktijkkennis gecombineerd met theorie.

De meeste goede instructeurs hoeven niet te adverteren en krijgen hun klandizie via mond op mond reclame. Het kan heel interessant zijn om eerst eens wat lessen langs de zijlijn te volgen van iemand die je interessant vindt.