Manege gezocht omgev. Zuidlaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Manege gezocht omgev. Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:27

Mijn dochter, nu 9 jaar, rijd paard sinds ze 5 is. En met enige regelmaat ook op mijn KWPNer en op andere paarden op stal.
Maar ik merk dat ze bij de prive instructrice waar ze les heeft niet echt meer iets nieuws leert.
En met mijn paard lessen is gewoonweg nog te groot en te heet voor dr. Dat kan ze nog niet handelen
Ze heeft zelf aangegeven graag op een manege te willen lessen. Of in een klein groepje met leeftijdsgenoten.

Maar ik ben hier helemaal niet thuis in. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor een paard vriendelijke manege of stal in de omgeving van Zuidlaren waar ze zich verder kan ontwikkelen.
Ik ken er een aantal als die van Dolfing, de bongerd maar weet niet of ik daar nou noodzakelijk blij van wordt.
Maar misschien kijk ik er te kritisch naar.

Dus tips en ervaringen gezocht...

HopeDreamer

Berichten: 971
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Manege gezocht omgev. Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:36

Im Tynaarlo zit een kleinschalige locatie, Vriend Op Hoeven. Volgensmij niet echt een manege idee, maar ze geven daar wel gewoon lessen met de lespony's die ze hebben. Wellicht is zoiets wat?

Jan Dolfing en De Bongerd zijn inderdaad echt grotere maneges. Je hebt ook nog de Brinkruiters in Annen. Er zijn nog wel meer maneges, maar die zijn allemaal wat verder van Zuidlaren volgensmij.

_AB_
Berichten: 3958
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:00

Je hebt in Hoogezand nog manege Nieboer

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Manege gezocht omgev. Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:22

Is Buinen nog te doen qua afstand? Dan zou ik eens kijken bij Les Chevaux.

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 10:32

WendyBZ schreef:
Is Buinen nog te doen qua afstand? Dan zou ik eens kijken bij Les Chevaux.



Buinen is net wat te ver de andere kant op... Dat is ruim een half uur.
En als het vlakbij mijn stal was dan prima maar ook dat is weer 20 minuten.


HopeDreamer schreef:
Im Tynaarlo zit een kleinschalige locatie, Vriend Op Hoeven. Volgensmij niet echt een manege idee, maar ze geven daar wel gewoon lessen met de lespony's die ze hebben. Wellicht is zoiets wat?


Daar ga ik ook eens informeren.
Ze rijdt nu ook bij een kleinere stal.
Maar ik merk dat dat niks nieuws meer is.
Ze heeft bv nog maar 3x een paar pasjes gegaloppeerd. En nu heeft ze bedacht dat het dus wat engs is.

HopeDreamer schreef:
Jan Dolfing en De Bongerd zijn inderdaad echt grotere maneges. Je hebt ook nog de Brinkruiters in Annen. Er zijn nog wel meer maneges, maar die zijn allemaal wat verder van Zuidlaren volgensmij.


Ooooh daar zie ik ook mogelijkheden. Volgens mij geeft Patricia ook les in laarwoud met diezelfde pony's


_AB_ schreef:
Je hebt in Hoogezand nog manege Nieboer


Is dat überhaupt een beetje goede manege?

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Manege gezocht omgev. Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:34

De Bongerd in Glimmen

quintusgl

Berichten: 4451
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:35

De bongerd is wel.groot maar voor een meisje van 9 wel erg leuk. Ze heeft dan ook meer interactie en zal zich optrekken aan de andere. Juist omdat ze wat bang wordt. Als ze wat ouder is kan ze altijd nog serieuzer worden.