Professioneel paarden beoordelaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannevdw1

Professioneel paarden beoordelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 15:39

Hallo, ik ga binnenkort een paard kopen maar ik heb in mijn omgeving niemand met de juiste ervaring. Nu las ik dus dat je een professioneel iemand mee kan nemen en kan inhuren daarvoor… maar hoe vind ik nou zo iemand? Als ik op internet iets op zoek krijg ik niet wat ik zoek..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:41

Sannevdw1 schreef:
Hallo, ik ga binnenkort een paard kopen maar ik heb in mijn omgeving niemand met de juiste ervaring. Nu las ik dus dat je een professioneel iemand mee kan nemen en kan inhuren daarvoor… maar hoe vind ik nou zo iemand? Als ik op internet iets op zoek krijg ik niet wat ik zoek..
Alvast bedankt

Professioneel iemand? Verklaar je eens nader :) ?

Keuren bij aankoop, dat zou ik je ten alle tijden willen aanraden.

MayoNeighs

Re: Professioneel paarden beoordelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:48

Heb je geen instructrice/instructeur die jou kan helpen met de zoektocht naar een paard?
En inderdaad zoals hierboven, altijd laten keuren. Liefst door je eigen dierenarts, niet die van de verkopende partij.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:01

Meestal vraagt iemand zijn instructeur mee of iemand uit zijn omgeving met veel ervaring.

Als je momenteel niet zo direct iemand kent kan je misschien wel wat instructeurs benaderen uit je buurt. Of je doet zelf een oproepje.

Er zijn ook wel tussenpersonen die bijvoorbeeld bemiddelen voor kopers in het buitenland. Zo heb ik ook wel mensen uit China en Singapore aan een paard geholpen.

In welke regio zit je? Misschien is er wel een bokker die kan helpen?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:02

PhaedraW schreef:
Heb je geen instructrice/instructeur die jou kan helpen met de zoektocht naar een paard?
En inderdaad zoals hierboven, altijd laten keuren. Liefst door je eigen dierenarts, niet die van de verkopende partij.

Dit inderdaad. Iemand meenemen die weet hoe jij rijdt, wat bij je past en die je goede/minder goede rijaspecten kent. Vanuit daar kijk je of een paard aansluit bij je wensen, zonder die roze bril, zodat je een goed aankoopbesluit kunt nemen. Daarna ga je op zoek naar een goede aankoopkeurende dierenarts, die het paard al dan niet geschikt keurt voor jouw doeleinden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:04

Sannevdw1 schreef:
Alvast bedankt

Hoi Sanne!
Vaak is dat een instructeur of stalhouder die je vertrouwt. Zij kunnen vaak bij de bezichtiging zien of het paard iets is wat je zoekt en of ie oke genoeg is voor een keuring bij de Dierenarts.

Succes met je zoektocht!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:05

Je zou eventueel een paardenbemiddelaar kunnen vragen.

De meeste mensen nemen inderdaad hun instructeur mee.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:20

Je kan eventueel even googelen op de naam van het paard en de verkoper .Dat levert soms al wat op.
Een filmpje kun je misschien even naar een dierenarts appen voor je gaat kijken ?Vragen kan altijd.
En laat je niet in de maling nemen ook hele aardige mensen willen hun slechte paarden verkopen .Je hoeft misschien geen olympisch kampioen maar ook geen ziek dier .

Sannevdw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:21

Professioneel iemand? Verklaar je eens nader :) ?

Keuren bij aankoop, dat zou ik je ten alle tijden willen aanraden.

Nee ik heb het niet over keuren. Ik bedoel als je een paard op het oog hebt en je gaat hem bezoeken en rijden dan neem je vaak iemand mee die kan kijken hoe het paard loopt etc. Maar ik heb niemand in mijn omgeving die daar genoeg ervaring voor heeft, dus je kan iemand professioneel inhuren maar ik vraag me af hoe je zo iemand vind

Elisa2

Re: Professioneel paarden beoordelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:23

Vraag het gewoon ff op Bokt bij ervaringen en diensten. Zitten genoeg instructeurs hier. :-)

Sannevdw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:24

Kelly_ann schreef:
Meestal vraagt iemand zijn instructeur mee of iemand uit zijn omgeving met veel ervaring.

Als je momenteel niet zo direct iemand kent kan je misschien wel wat instructeurs benaderen uit je buurt. Of je doet zelf een oproepje.

Er zijn ook wel tussenpersonen die bijvoorbeeld bemiddelen voor kopers in het buitenland. Zo heb ik ook wel mensen uit China en Singapore aan een paard geholpen.

In welke regio zit je? Misschien is er wel een bokker die kan helpen?

Ik woon onderin Drenthe, gemeente Emmen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:36