Ik ben aan het oriënteren voor iemand in de regio Oost Brabant of Limburg die op de horsemanship manier paarden inrijdt.
Even wat achtergrond:
Ik heb mijn paardje Special vanaf 6 maanden. Hij is inmiddels 3,5 en ik wil aankomend voorjaar beginnen met de beginselen van het rijden. Hij is altijd heel veel in de hand geweest en we hebben al grondwerkles. Ook inparkeren etc pakt hij goed op. Hij is een quarter x paint en een combinatie van een koele kikker, maar heel sensitief. Niet snel onder de indruk, maar wel een binnenvetter. Geweldige combinatie

Ik ben dus zoekende of iemand op locatie kan komen (Someren) en ons samen opleert bij ons op stal, maar sta ook open om hem tijdelijk te verplaatsen. Nog geen echte voorkeur. Bij een hele goede klik en vertrouwen in de kunde van de instructrice laat ik hem liever inrijden door iemand met meer ervaring. Ik ben een prima ruiter, maar Special is mijn eerste jonge paard en natuurlijk heb ik niet alle handvatten.
Ik vind het ook HEEL belangrijk dat naar het paard gekeken wordt in het proces. Als we 3 maanden afspreken voor het inrijden wil ik niet dat alle knopjes er z.s.m. opgezet worden, maar dat naar hem gekeken wordt wat hij aankan. De horsemanship-manier staat mij hierin aan. Western achtergrond is een pré, maar niet noodzakelijk.
Ik heb al een aantal namen gehoord, maar ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!