Stalling/PP omgeving Reusel/Bladel/Hulsel/Mierde (veel buiten)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carli_LH

Stalling/PP omgeving Reusel/Bladel/Hulsel/Mierde (veel buiten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:06

Hallo lieve bokkers!

Ik en m'n beste paardenvriendje hebben jullie hulp nodig! <3

In Februari/Maart gaan ik en mijn 4 jarige (new forest x tuiger) ruin verhuizen naar Brabant. Ikzelf ga in Reusel wonen, dus zou fijn zijn als hij daar in de buurt op een mooi plekje terecht kan! Ik heb al aardig wat rondgevraagd en op het internet afgespeurd, maar alles zit of vol, of is alleen een stalletje en maar 2 uurtjes per dag buiten...

Natuurlijk staat zijn welzijn bij mij voorop! Het is ook echt een beetje een stresskip, hij kan echt niet tegen alleen zijn. Dan stopt hij met eten en geeft hij zichzelf maagzweren... Na afgelopen winter seizoen dat een heel seizoen proberen wil ik dat eigenlijk nooit meer. Ik besef me wel dat daardoor de zoektocht iets lastiger wordt, maar ik ga liever dan iets verder rijden.
Dus alleen op stal liever niet, en als ze op stal moeten in de winter, dan graag met tralies tussen de stallen en een paard tegenover zich! Dan gaat het meestal al een stuk beter gelukkig! :D

Ook vindt hij het heerlijk om veel buiten te zijn, dus ik zoek een plek waar ze in de winter ook lekker veel buiten komen. Het is natuurlijk nog een jong dier en vindt niks leuker dan spelen met vriendjes. Hierdoor is het voor mij ook geen optie als hij in z'n eentje buiten komt, hij mist het dan echt!

Ik zoek verder niet perse luxe, ik vind het wel belangrijk dat hij droog kan staan als ze 24/7 buiten staan en er droge plekken zijn waar hij kan liggen. Niet hele gekke dingen al zeg ik het zelf :+
Ook is alleen een buitenbaan voldoende, als deze dan maar een beetje goed gedraineerd is. Wel iets wat het niet makkelijk maakt: ik werk onregelmatig/met oproepdiensten, dus hem zelf binnen en buiten zetten en zijn ruwvoer voeren gaat hem niet worden...

Dikke plus is wel als er goede uitrijmogelijkheden zijn dichtbij :D

Hij staat nu in een groeps loopstal met 24/7 toegang tot kuil en dat gaat fantastisch. In de zomer is hij gewend 24/7 in de wei te staan in de kudde, hij wordt eerder te snel te mager dus meer eten meer beter ;)

Ik hoop dat iemand ons kan helpen naar onze zoektocht! Als er pas vanaf maart/april plek is, kan hij nog langer blijven op de plek waar hij nu staat. Ik wacht liever wat langer op een fijn plekje <3

Dankjulliewel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding