Help, bekapper in het niets verdwenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DutchDream

Help, bekapper in het niets verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:09

Mijn vaste bekapster zou 2 weken geleden komen maar zij heeft de afspraak afgezegd en is sindsdien onbereikbaar. Ik vermoed dat er privéomstandigheden zijn waardoor zij niet kon komen en nu onbereikbaar is.

Mijn 2 paarden zijn echter inmiddels wel dringend aan een bekapbeurt toe!

Kan iemand mij tippen voor een goede bekapper die werkzaam is in de regio Doetinchem? Dan ga ik maar even een belrondje doen..

Sambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:30

Je kunt Jaap Tuinenga proberen van Barefoot Hoofrehab. Of hij nieuwe (vaste) klanten aanneemt weet ik niet, maar wellicht het proberen waard.
Laatst bijgewerkt door Sambam op 03-11-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Re: Help, bekapper in het niets verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:56

Theo Smits, Heelweg. Is een hoefsmid maar wel een goede die dus ook prima bekapt. Hij bekapte onze paarden, als we ze niet zelf deden, en we waren daar erg tevreden over. Ik weet alleen niet of hij aan huis komt; wij gingen daarheen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:19

ElCid schreef:
Theo Smits, Heelweg. Is een hoefsmid maar wel een goede die dus ook prima bekapt. Hij bekapte onze paarden, als we ze niet zelf deden, en we waren daar erg tevreden over. Ik weet alleen niet of hij aan huis komt; wij gingen daarheen.

Je moet naar hem toe. Volgens mij komt hij niet aan huis.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:27

pluisje88 schreef:
Je moet naar hem toe. Volgens mij komt hij niet aan huis.

Ja, toch. Was toen ook zo. Hij deed soms wel huisbezoekjes, dacht ik, maar misschien alleen bij meerdere paarden.

4leggedmates

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:44

Ik heb altijd Kenneth van Os, van Hoof and Horse. Super tevreden over!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:46

Kenneth van Os heb ik ook een keer gebeld voor een pony idd, was prima toen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:09

Kenneth komt ook bij ons op stal. Paard gaat niet vaak genoeg dus niet echt hele mooie hoeven maar de bekapping op zich is zeker prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:42

SamvdHoeven schreef:
Je kunt Jaap Tuinenga proberen van Barefoot Hoofrehab. Of hij nieuwe (vaste) klanten aanneemt weet ik niet, maar wellicht het proberen waard.

Hij is fijn, ik zou hem even contacten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:02

SamvdHoeven schreef:

Da's echt de laatste die ik zou bellen.
Die man heeft een ego van heb ik jou daar, en qua vakkundigheid heb ik ook mijn vraagtekens.

Bij ons op stal werd hij overigens Jezus genoemd :') vanwege zijn houding en uiterlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:06

BarbaLala schreef:
SamvdHoeven schreef:

Da's echt de laatste die ik zou bellen.
Die man heeft een ego van heb ik jou daar, en qua vakkundigheid heb ik ook mijn vraagtekens.

Bij ons op stal werd hij overigens Jezus genoemd :') vanwege zijn houding en uiterlijk

Ik vond de hoeven van mijn pony er altijd goed uitzien.

Maar zo grof en gefrustreerd als hij kon zijn. Wanneer ik er niet bij was hoorde ik later van stalgenoten dat hij niet al te netjes met mijn pony omging. Die hoefde dus niet meer te komen.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:25

oh nee neem niet die tuinenga.
verschrikkelijke gast
Beter nog zelf bijhouden

DutchDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 12:14

Tuinenga heb ik jarenlang gehad. Attitude en frustraties van zijn kant liepen hoog op en zorgden voor een nogal abrupt einde. Al was hij de laatste op de wereld, zou ik hem niet meer als bekapper willen. De paarden zijn aanzienlijk beter gaan lopen na zijn vertrek.
Inmiddels heb ik contact gehad met de overkoepelende organisatie waar mijn bekapster onder valt. Ze hebben contact met haar gehad, er speelt een privékwestie. Ze neemt als het goed is zsm contact met me op. Hopelijk gaat dat lukken, ik ben erg blij met haar werk en met haar als mens. Mocht het niet lukken staan er zeker goede tips bij jullie reacties, bedankt daarvoor!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:25

Oh top. Fijn dat het goed komt. Heb je een vijl? Dans iemand je zegt wat je moet doen dan kun je nog wel wat rekken zonder dat het paard er last van heeft

Heidi1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:32

Marcel schiphorst uit Hengelo. Erg tevreden over. Ons oude paard was altijd erg moeilijk maar was meteen op haar gemak bij hem. Heeft een rustgevende uitstraling naar de dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:58

Jaap is inderdaad iemand met een sterke mening.
Gelukkig stopt hij dat ook in de kennis van de hoeven.
En hij is snel klaar, dus als je een tevreden klant bent, gewoon de onderwerpen vermijden waarvan je weet dat het een dingetje gaat worden :D (elektrische auto's, politiek, bokt, die hoek :Y) )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:28

Ach, Jaap moet je gewoon z’n ding laten doen en niet mee in discussie gaan. Als hoefsmid heb ik prima ervaringen met hem. En in de omgang prima naar bang paard. Ik zou m rustig bellen.

Ik heb nu zelf Eelco Ankersmid. Ben echt heel blij met hem. Weet alleen niet of hij nog plek heeft voor nieuwe klanten.

Sambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:42

Nielojram schreef:
Jaap is inderdaad iemand met een sterke mening.
Gelukkig stopt hij dat ook in de kennis van de hoeven.
En hij is snel klaar, dus als je een tevreden klant bent, gewoon de onderwerpen vermijden waarvan je weet dat het een dingetje gaat worden :D (elektrische auto's, politiek, bokt, die hoek :Y) )

Dat dus := Ik hoor veel verschillende verhalen over hem wat betreft zijn kundigheid. Echter heeft hij mijn paard echt goed op zijn hoeven gekregen na veel gezeik met verschillende hoefsmeden/bekappers. Zolang mijn paard goed op zijn hoeven blijft staan, is Jaap voor mij een blijvertje.