Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 16:55

Hoi iedereen,

Ik googel me al enkele weken suf en kan helaas weinig vinden wat me aanstaat en ik hoop wat meer wegwijs te worden via deze weg:

Ik ben op zoek naar een pensionstalling voor een 5 jarige, erg sociale, ruin en dit zijn een beetje de faciliteiten die ik zoek voor ons;

    - Ruime, schone en lichte stal, dik opgestrooid en voldoende hooi (geen kuil), meerdere voer momenten verdeeld over de dag.
    - Elke dag naar buiten in groepsverband in een stabiele groep, liefst graag tussen de 8-16 uur buiten (tenzij het echt rot weer is)
    - Binnenbak van 20 x 40 of groter
    - Poetsplaats binnen en wasplaats binnen met warm water
    - Degelijke instructie aanwezig
    - Omgeving van Nijmegen, reistijd liefst tot een halfuur enkele rit maar voor de perfecte plek wil ik best langer in de auto zitten (max is wel 1 uur enkele rit)
    - Leuke sfeer, ik ben zelf erg rustig en introvert, ik hoef geen beste vrienden met iedereen te zijn maar ik wil geen drama of gedoe
    - Liefst geen manege, ik zit niet te wachten op vreemde kinderen bij mijn paard in de box of om niet eens van de rijbak gebruik te kunnen maken buiten werktijd omwille van de lessen
    - Ik ben geen wedstrijdruiter en mijn paard is geen sportpaard van een of andere GP waardig bloedlijn, dus stallen waar dat een vereiste voor is vallen voor mij ook af :)

Bovenstaande wensenlijstje is wel het minimum voor mijn paard en mezelf. Hij is erg sociaal en maakt snel vriendjes en is tevreden met veel weidegang, spelen en eten, dus een plek die dat faciliteert voor hem is goud waard. Hij heeft een hekel aan de kou en de wind (en ik ook :P ), dus ik doe graag alles met hem binnen als het slecht weer is. Ik zelf ben beginnend paardenhouder dus extra begeleiding mocht ik vragen hebben voor mij zou heel fijn zijn :).

Prijs p/m is niet een groot punt, enkele maanden op de wachtlijst ook niet, reistijd zoals aangegeven in het wensenlijstje. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen elke maand of wat verder te rijden als het echt de perfecte plek is voor hem en mezelf. We staan momenteel dicht bij huis waar het erg leuk is voor hem, hij is er erg blij dus ik heb geen grote haast om te verhuizen. Het gebrek aan bruikbare faciliteiten op onze huidige plek om te gaan rijden / iets met hem te kunnen gaan doen werkt echter niet voor mij, en ik heb heel weinig alternatieven.

Hieronder is nog een lijstje van stallen die ik zelf heb gevonden en heb benaderd maar die toch afvallen om verscheidene redenen (denk aan dingen zoals klantenstop etc, dit is niet bedoeld als kritiek op deze stallen maar ik geef de lijst alleen ter info zodat eventuele suggesties hier rekening mee kunnen houden :) );
    - unlimited stables
    - stal theunissen
    - hippisch centrum la grande
    - stal ilona goris
    - stal la rêve
    - de Heumstede
    - klein Amerika

Weten jullie misschien nog iets voor mij wat hierbij past? Alvast heel erg bedankt :)

MallyBelly

Berichten: 3538
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:47

Op Ongeveer 35 minuten rijden, Maashorst stables. Voldoet aan al je eisen.

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 18:07

Hoi MallyBelly,

Bedankt voor de suggestie! :) Helaas had deze slechts twee tot drie uur weidegang per dag volgens hun info sheet dus ik moet nog even verder zoeken , toch bedankt!

MallyBelly

Berichten: 3538
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:14

Telos schreef:
Hoi MallyBelly,

Bedankt voor de suggestie! :) Helaas had deze slechts twee tot drie uur weidegang per dag volgens hun info sheet dus ik moet nog even verder zoeken , toch bedankt!

Volgens mij is dat als ze individueel buiten staan, zou Eric gewoon even bellen voor meer info.

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 18:42

Ah dat is wel een goeie, dank je wel!

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:53

Iets verder wellicht, wel een wachtlijst geloof ik: Stal van Miltenburg in Rhenen?

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:15

Wij gaan vaak op concours naar Lathem. Is een gloednieuwe accomodatie, met springtuin, twee binnenbakken en ik zie de pensionpaarden daar altijd in groepen op de weides. Weet verder niks van hoe of wat, maar misschien is het wat je zoekt.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:23

hoogendroog schreef:
Wij gaan vaak op concours naar Lathem. Is een gloednieuwe accomodatie, met springtuin, twee binnenbakken en ik zie de pensionpaarden daar altijd in groepen op de weides. Weet verder niks van hoe of wat, maar misschien is het wat je zoekt.


Ik sta in Lathum. Erg fijne stal, maar in de winter staan ze in de molen en paddock. We hebben kleigrond dus ze lopen anders de wei helemaal kapot en glijden uit als de ondergrond nat wordt. Wel verder alles wat je zoekt.

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 23:30

Dank jullie wel voor de suggestie voor Lathum, ik ga daar mijn licht opsteken :) Levita, mag ik jou een PB sturen voor wat extra vragen betreffende jouw stal?

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 23:54

Ghostattack schreef:
Iets verder wellicht, wel een wachtlijst geloof ik: Stal van Miltenburg in Rhenen?

Dank je wel!

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:59

Telos schreef:
Dank jullie wel voor de suggestie voor Lathum, ik ga daar mijn licht opsteken :) Levita, mag ik jou een PB sturen voor wat extra vragen betreffende jouw stal?

Ja mag altijd!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:26

In schaijk niks voor je? Weet dat daar een grote stal zit en heb er goede dingen over gehoord

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 12:23

Hoi Marjan

Sorry voor het latere antwoord, ben even eruit geweest :) Bedoel je de Bossenhoeve in Schaijk?

Lavitabella

Berichten: 1718
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:53

Ik weet niet of MarjanB die stal bedoeld maar die voldoet niet aan je eisen. Paarden komen niet je gewenste uren buiten en blijven ook al snel hele dagen binnen staan als het weer wat minder is. Buiten de stallen om die je genoemd hebt weet ik zo ook even niets.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:26

De Rakthoeve in Uden

Keldeo
Berichten: 29
Geregistreerd: 16-08-23

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:35

Zou je open staan voor geen binnenbaan maar wel een buitenbaan die altijd te gebruiken is? En is s’nachts op stal een vereiste?

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:09

Telos schreef:
Hoi Marjan

Sorry voor het latere antwoord, ben even eruit geweest :) Bedoel je de Bossenhoeve in Schaijk?


Nee Dutch equestrian estate :)

Oh zie dat dat nu bossenhoeve heet :')

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 15:21

Keldeo schreef:
Zou je open staan voor geen binnenbaan maar wel een buitenbaan die altijd te gebruiken is? En is s’nachts op stal een vereiste?


Buitenbaan die verlicht is en altijd bruikbaar is al prima, snachts op stal in de winter is voor mij wel een must :)

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 15:22

Amiigo schreef:
De Rakthoeve in Uden

Ik ga kijken, dank je wel!

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:49

Lavitabella schreef:
Ik weet niet of MarjanB die stal bedoeld maar die voldoet niet aan je eisen. Paarden komen niet je gewenste uren buiten en blijven ook al snel hele dagen binnen staan als het weer wat minder is. Buiten de stallen om die je genoemd hebt weet ik zo ook even niets.


Dit dus. En geen water op de weides waardoor ze ook met mooi weer maar halve dagen buiten komen.

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 03:32

Zertab schreef:
Lavitabella schreef:
Ik weet niet of MarjanB die stal bedoeld maar die voldoet niet aan je eisen. Paarden komen niet je gewenste uren buiten en blijven ook al snel hele dagen binnen staan als het weer wat minder is. Buiten de stallen om die je genoemd hebt weet ik zo ook even niets.


Dit dus. En geen water op de weides waardoor ze ook met mooi weer maar halve dagen buiten komen.


Ah nee, echt? :( Dat is wel heel erg zonde

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 03:33

MarjanB schreef:
Telos schreef:
Hoi Marjan

Sorry voor het latere antwoord, ben even eruit geweest :) Bedoel je de Bossenhoeve in Schaijk?


Nee Dutch equestrian estate :)

Oh zie dat dat nu bossenhoeve heet :')


Ja die plek heeft al wat eigenaren versleten blijkbaar xD Toch bedankt voor het meedenken :)

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:28

@Telos: ja echt enorm zonde!

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Luxere stalling omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:37

De laatste naamwisseling naar de Bossenhoeve is onder dezelfde eigenaren hoor :)
Ze komen er inderdaad max een halve dag buiten en niet in groepsverband.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:44

Je hebt nog Formidabel in Overasselt.
En de Diervoort bij de Hatertse Vennen maar luxe is dat niet.

Ik denk dat je moet bepalen wat je het meest belangrijk vindt; veel weidegang plus binnenbak is al een lastigere combi, maar zeker wel vindbaar. Dit heb je in Groesbeek bij Lagewald, maar geen enorm dik opgestrooide stallen, gewoon zacht en droog kunnen liggen.