Ik ben vrij nieuw op bokt.nl, omdat ik voor het eerst opzoek ben naar een eigen paardje

Ik heb al een stalbox en heb daarbij rekening te houden met wat voorwaarden/eisen, waardoor de zoektocht i.c.m. mijn wensen ook wat lastiger is merk ik.
Ik ben verliefd op het Spaanse ras en probeer dan ook in deze richting, of iets wat er op lijkt, te zoeken.
Afstamming is i.v.m. mijn budget daarbij niet heel belangrijk, maar natuurlijk extra leuk als het er wel bijzit. Mede ook omdat ik het leuk zou vinden om de (voor)ouders op te zoeken.
- Ik ben benieuwd of jullie tips hebben m.b.t. het zoeken van een paardje in deze richting en bij betrouwbare mensen/handelaren in Nederland (of net over de grens)?
Ik ben bekend met o.a.; bok.nl Markt, eHorses, Sporthorses, Marktplaats, 2edehands, Allhorses, LG PRE stamboek, diverse Facebook groepen, BB premiumhorses, Nadia Feitsma, etc.
Dit is geen zoekvraag naar een paardje, maar mocht je wel wat beschikbaar hebben, stuur mij dan even een privéberichtje dan zal ik aangeven waar ik naar opzoek ben

Paardvriendelijke groetjes,
PS