Even geleden ben ik in Nieuwediep komen wonen, tussen Veendam, Stadskanaal en Gieten.
Vroeger heb ik altijd paarden gehad en ik zou heel graag weer een paard willen!
Alleen kan ik op internet geen stalling hier in de buurt vinden, vandaar dat ik het hier eens wil proberen.
Via de zoekfunctie kan ik maar 1 topic in deze buurt vinden, maar dit is een wat ouder topic waar stallen in staan die er inmiddes ook al niet meer zijn.
Vandaar mijn vraag, wat zijn pension gelegenheden hier in de buurt?
Het liefst niet verder dan ongeveer 15-20 minuten rijden vanaf Nieuwediep (of Wildervank), hoe dichterbij hoe beter.
Het liefst ook zo dicht mogelijk bij bos in de buurt, aangezien ik graag buiten rij.
Verder wil ik dat mijn paard (of pony, hangt er vanaf waar ik toevallig tegenaan loop en een klik mee heb) in ieder geval overdag buiten kan staan.
24/7 buiten is ook prima, maar niet 24/7 op stal.
Voor de rest zou het heel fijn zijn als er een bak bij zit (binnen/buiten maakt niet uit) maar dit is geen vereiste.
Wel vereist is een plaats waar ik droog kan borstelen en opzadelen. Ik heb een eigen zadelkist, deze zou ik ook heel graag droog kwijt kunnen.
Stalling op een manege is prima, maar bijvoorbeeld ook bij mensen thuis (ik heb in het verleden ook al zowel op een manege als 'prive' gestaan).
Ik ben zelf trouwens erg netjes, zowel met mijn eigen spullen als met andermans, waaronder ook de stal, bak, poetsplaats e.d. Ik ben gewend gewoon keurig direct je eigen mest op te ruimen en alles altijd netjes aan te vegen na ieder gebruik.
Tenslotte, ik ben ook erg benieuwd naar de prijzen hier. Ik heb al eens prijzen bij maneges gezien van 350 euro per maand, dat is voor mij helaas niet haalbaar.
Ik heb zeker een (flinke) pot voor de dierenarts, tandarts o.i.d., mijn paard zal het aan niets ontbreken. Maar vaste maandelijkse kosten alleen al voor stalling die zo hoog zijn gaat hem helaas niet worden.
Daarom zoek ik het liefst tot maximaal 200 euro per maand, mocht dat mogelijk zijn.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het heel graag

Groet,
Amke