Hoeveel betalen voor mesten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Hoeveel betalen voor mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 13:42

Ik moet binnenkort geopereerd worden en kan dan langere tijd niet zelf de klusjes op stal doen, waarschijnlijk wel tot een half jaar niet.
Een verzorger zoeken lukt nog niet erg helaas, aangezien de meeste een paard zoeken waar ze op mogen rijden.
Dus ik zat te denken om iemand te zoeken die tegen betaling mijn mest en voerdiensten over wil nemen op stal.
Maar wat is een reëel bedrag?

Het gaat om een paddock uitmesten met 2 kleine shetlanders en een groot paard. En 2 of 3 hooinetten vullen en in de paddock vastmaken.
Bij elkaar ongeveer een uur werk.
De ene week 1 keer per week en de andere week 2 keer per week.

Ik zit te denken aan 10 euro per keer, is dat een reëel bedrag, of.....?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:50

Ik betaal mijn katten oppas al 15 per dag.
Tien Euro is leuk voor een buurtiener of directe stalgenoot.

Als je een volwassene wilt die het serieus neemt dan in iedergeval niet onder een volwassen minimum uurloon (geen idee wat die nu is).
Denk erom dat het onder zwart werk valt (voor het geval er een ongeluk gebeurd).

Degene die het komt doen steekt ook nog tijd in het er komen. Voor een tientje zal daar waarschijnlijk niemand warm voor lopen.

Voor welk bedrag zou je zelf bij een vreemde willen gaan uitmesten?

Celebi

Re: Hoeveel betalen voor mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:57

Interessante kwestie! Hou er in ieder geval ook rekening mee dat mensen er naartoe moeten komen. Een uur werk voor jou met al jouw ervaring is voor iemand die net begint waarschijnlijk meer tijd, plus dan nog de reistijd die je kwijt bent om er te komen maakt dat je wel wat meer dan een uur kwijt bent aan investering.

Het lijkt me dat je iemand moet vinden uit de buurt ook, want anders kost het een persoon meer benzine geld dan dat de klusjes opleveren.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:04

Wat hiervoor gezegd wordt idd...

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:07

10 euro per keer lijkt mij een heel net bedrag voor ongeveer 1 uur werk.
Het zou fijn zijn als een van je stalgenootjes dit voor je zou willen doen.

Celebi schreef:
Interessante kwestie! Hou er in ieder geval ook rekening mee dat mensen er naartoe moeten komen. Een uur werk voor jou met al jouw ervaring is voor iemand die net begint waarschijnlijk meer tijd, plus dan nog de reistijd die je kwijt bent om er te komen maakt dat je wel wat meer dan een uur kwijt bent aan investering.

Het lijkt me dat je iemand moet vinden uit de buurt ook, want anders kost het een persoon meer benzine geld dan dat de klusjes opleveren.

Reistijd betalen doet geen enkele baas.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:12

Minimumloon is 11,41€ op het moment.
Een uurtje werk voor jou is waarschijnlijk wat langer voor een ander én die persoon moet ook nog komen. Afhankelijk van waar het is en van hoever iemand moet komen (bereikbaar met ov, eventueel te fietsen) zou ik rond de 15€ per keer gaan zitten. Maar heel eerlijk, als het geen vriendendienst zou zijn, zou ik het niet doen voor dat bedrag. (Als vriendendienst natuurlijk afhankelijk van hoe of wat, eventueel ook zonder vergoeding als je niet van ver moet komen en het er 'even' bij doet, voordat iemand erover valt dat je geld vraagt aan vrienden die hulp nodig hebben :') ).

Edit:
MirandaDvG schreef:
Celebi schreef:

Nee, maar dit is ook niet je werkgever en het gaat maar om 1 uur waar je 10€ voor wil geven. Als iemand al een half uur onderweg is enkele reis, betekent dat minimaal 2 uur, ervan uitgaande dat die persoon net zo snel is. Als het om 4 uur werktijd gaat, is zoiets al heel anders, aangezien je dan in dit geval 40€ zou verdienen. Met 10€ haal je de reiskosten er amper uit en ben je dus 2 uur voor niks onderweg. Dat gaat niemand doen.
Daarbij, veel werkgevers geven een km vergoeding. Dus is je reis(tijd) niet voor niets.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:18

Ligt er denk ik aan of je het ook prima vindt dat het een jonger persoon is. Als puber had ik het geweldig gevonden om iemand uit de brand te helpen, tussen de paarden te lopen en te verdienen. Met folders lopen verdiende je minder per uur. Maar dat moet de ts maar net vertrouwen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:23

capopjekop schreef:
Ligt er denk ik aan of je het ook prima vindt dat het een jonger persoon is. Als puber had ik het geweldig gevonden om iemand uit de brand te helpen, tussen de paarden te lopen en te verdienen. Met folders lopen verdiende je minder per uur. Maar dat moet de ts maar net vertrouwen.

Dat is inderdaad weer een ander verhaal. Dan is 10€ ineens een hoop geld

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:25

@MirandaDvG Ach, het is niet zo zwart wit hier denk ik. De gemiddelde baan betaald vaak wel iets meer dan 10 euro per dag (60 per maand in dit geval voor 6x komen) en biedt soms nog een gedeeltelijke reiskostenvergoeding. Ook heb je dan voordelen als pensioenopbouw, vakantiedagen en een (vast) contract. Het vergelijken met een echte baan/baas kan dus niet. TS heeft iemand nodig en kan weinig voordelen bieden dus dan heb je kans dat je daardoor het geldtechnisch wat interessanter moet maken. Laag inzetten om te kijken wie er op af komt kant altijd, maar als je mij vraagt wat reëel is dan denk ik dat de prijs wellicht wat hoger uitkomt.

Bekijk het eens zo: als een extern persoon helemaal naar de stal moet komen 1 a 2 keer per week (elke week, dus ook nog een duidelijke verplichting die je aangaat) dan is dat wel een tijd en arbeidsinvestering voor vrij weinig geld. Leuk voor manege meisjes die wat bij willen verdienen en lekker rond de paarden willen zijn na hun schooltijd, maar minder haalbaar voor iemand die echt wil bijverdienen. Zeker als de benzineprijs zo hoog is en je dus alweer een deel van je verdiensten moet inleveren als je met de auto zou moeten komen. Je radius wordt daarmee gewoon ook kleiner. Als het nou iemand van stal is die je betaald om jouw klusjes over te nemen dan hebben ze een soort van vermindering op hun eigen stalgeld, plus ze kwamen toch al op stal. Dat is veel sneller haalbaar voor een kleine prijs denk ik. :j

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het bedrag wat hieruit gaat komen want ik zou het eerlijk gezegd ook niet precies weten wat je hiervoor het beste kunt betalen zodat het voor beide partijen een fijne overeenkomst is.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:45

Bij mij op stal mest de (minderjarige) zoon van een stalgenoot je stal uit voor 5 euro per keer. Hij komt dan inderdaad niet voor 1 stal, maar voor een aantal

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:47

capopjekop schreef:

Dit. Jongere ik had je voor een 10tje met liefde geholpen. Oudere ik die rekeningen te betalen heeft, zou niet komen voor minder dan 20 euro. Er rekening mee houden dat ik je niet ken. Als vrienden dienstje word het al weer een ander verhaal.

Maar van de andere kant bekeken is het wel heel jammer dat je stalgenoten dit niet kunnen/willen oppakken? Een operatie is niet zomaar iets waarom je niet kan.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:48

MirandaDvG schreef:

Onder minimumloon 10,- zwart p.u. betalen doet ook geen enkele baas.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:03

Ik vind het erg weinig. Als ik je stalgenoot zou zijn zou ik je best voor een weekje zo uit de brand willen helpen, maar ook niet voor langer. Het is toch een uur van je tijd. Als ik er voor moet reizen vind ik het al helemaal niet interessant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:08

Ik zou zeggen 25 euro per keer als iemand er speciaal voor naar stal moet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 15:13

In principe vind ik het ook niet erg als een puber vanaf een jaar of 15 het zou willen doen. Als diegene maar serieus is.
Ik heb het gevraagd aan de dochter van de eigenaar, of zij het wil doen tegen betaling en wat ze er dan voor zou willen hebben.
Ze moet er even over nadenken.
Ze heeft zelf ook 2 paarden en school, dus ook druk zat. Dus ik hoop dat ze het wil doen.

Het probleem is dat ik er zomaar een half jaar uit kan liggen, dus ik wil ook niet mijn stalgenoten er al te veel mee belasten. We hebben een vrij kleine stal.
Maar misschien moet ik het ook gewoon eens in de stal app gooien.
Maar als ik ervoor betaal, voelt het voor mij iets minder bezwaarlijk :o

Een andere optie is om ze voor de winter te verhuizen naar een plekje waar ik niets hoef te doen. Daar staan 2 vriendinnen van mij die wel een oogje in het zeil willen houden.
Maar dan moet ik ze weer 2x verhuizen en dan heb ik nog meer kosten, aangezien ik de huidige stalling aan wil houden.
En mijn jongste pony is aan het kwakkelen momenteel vanwege een flinke bloedworm besmetting. Dus die wil ik eigenlijk niet weer verhuizen, want dat geeft haar weer een extra klap.

Maar 15 euro vind ik zelf ook een prima bedrag. Het zal sowieso in overleg moeten.
Maar het is natuurlijk ook geen klus voor iemand die zijn brood ermee moet verdienen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 15:21

Bedoelde 25 euro is ook prima. Altijd minder als dat ze moeten verhuizen. En ik heb er wel wat voor over om ze niet te hoeven verhuizen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:22

Voor iemand die sowieso op stal is, is het denk ik sowieso al anders. Je hebt dan geen reistijd/kosten. Ik heb het stukje gemist dat je op een stal staat met meerdere mensen, maar dan zou ik het gewoon in de groep gooien. Wellicht kan die 1 à max 2 keer per week wel gewoon door de groep opgevangen worden. Of heeft iemand een zoon/dochter die het graag voor de kleine vergoeding wil doen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat op een stal zoiets in zo'n geval niet opgelost kan worden. Tis niet zo dat je lekker op vakantie gaat ofzo.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:26

MirandaDvG schreef:
10 euro per keer lijkt mij een heel net bedrag voor ongeveer 1 uur werk.
Het zou fijn zijn als een van je stalgenootjes dit voor je zou willen doen.

Celebi schreef:

Alleen in dit geval moet iemand voor een uur op en neer reizen. Een uur totaal reizen op een dag en dan 8 uur verdiensten draaien is anders dan een uur totaal reizen en dan 15 euro ofzo er aan over houden. Ik ben daarom gestopt met deze service.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:26

TinkerTreas schreef:
Bedoelde 25 euro is ook prima. Altijd minder als dat ze moeten verhuizen. En ik heb er wel wat voor over om ze niet te hoeven verhuizen.

Ik zou eerst kijken of het onderling opgelost kan worden :j
Dat is vast wel haalbaar!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:29

En inderdaad, ik zou het gewoon in de groep gooien. Wie kan mij op welke dagen overnemen en welke gaten blijven er dan over? Goede kans ook dat jouw stalgenoten mensen kennen die ook tegen betaling stallen komen uit mesten en toch al in de buurt zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 15:31

Ik ga het sowieso in de stal app gooien.
Maar ik zit er een beetje mee dat het herstel zo lang gaat duren.
Ik moet aan mn enkel geopereerd worden en moet sowieso 2 maanden in het gips. En daarna nog revalideren, dus best een langdurige kwestie.

Mijn man neemt in de weekenden de zorg over, dus daar ben ik al blij om. Scheelt weer 2 diensten in de week.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 17:29

Maar ik snap het even niet. Is het 1x per week? Dan lijkt me een uurtje redelijk krap voor alle mest die er dan ligt van drie dieren?

Ik zou denk ik liever hoger gaan zitten qua bedrag omdat de kans van slagen dan wellicht groter is. €25 voor 1,5 uur werk en dus per keer. Als het om 1 keer per week gaat. Anders loop je leeg.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 17:41

Wij betaalden (aantal jaar terug alweer) 15€ per keer. Die persoon was er blij mee en uiteindelijk nam hij van steeds meer mensen een dienst over.

Kan een leuke bijverdienste zijn voor een toch best pittig werkje, mede denkend aan het slechtere weer wat voor de deur staat. Belangrijkst is dat het bedrag zo moet zijn dat iemand er wel voor het bed uitkomt ;-) . Niet gaan is immers geen optie.
Sterkte voor jou!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 17:46

Bij ons deed een stalgenoot voor 2,50 je stal. Maar wij mesten dagelijks. Dus veel werk heb je er niet aan.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 18:01

Olympia96 schreef:
Maar ik snap het even niet. Is het 1x per week? Dan lijkt me een uurtje redelijk krap voor alle mest die er dan ligt van drie dieren?

Ik zou denk ik liever hoger gaan zitten qua bedrag omdat de kans van slagen dan wellicht groter is. €25 voor 1,5 uur werk en dus per keer. Als het om 1 keer per week gaat. Anders loop je leeg.

We werken met diensten. Er wordt iedere dag gemest.
Ik heb de ene week 3 diensten en de andere week 4. Maar de diensten in het weekend neemt mijn man van me over.