Goede Paardenarts in Belgie - Brecht voor keuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dantalion

Goede Paardenarts in Belgie - Brecht voor keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 09:51

Hoi allemaal,

Gezien wij wat jonge paarden op het oog hebben in Belgie in de omgeving van Brecht, maar hier niet vandaan komen. Vroeg ik mij af of hier iemand tips heeft voor een goede paardenarts die ervaring en het oog heeft voor klinisch keuren en ook RX keuren voor geval we dat zouden willen.

Ik ben niet thuis met de klinieken in belgie (Brecht) en wat waar exact zit. Ben wel wezen googlen, maar schoot hier niet heel veel mee op. Dus misschien dat via deze weg wat aanraders kan krijgen.

De afstand vind ik net even te, om onze eigen arts laten komen (ben zelf werkzaam op een praktijk). Dus als wat in de buurt kan vinden die goed zijn is dan zeker fijn.

alvast bedankt

Dantalion

Re: Goede Paardenarts in Belgie - Brecht voor keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 09:58

Betreft te RX gaat het trouwens voornamelijk om een OC-screening (OC of OCD's)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:30

Brecht ligt in Antwerpen.
Deze praktijk is ook in Antwerpen en ze doen keuringen zie ik staan.

https://dapequinox.be/

Een gewone dierenarts vanuit Brecht is grotere kans dat het ook de dierenarts van de verkopende partij is, dat wil je liever niet.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:35

Ik heb mijn paard in juli laten keuren door Wouter Dierieckx uit Bornem... dat is wel 45 minuten rijden naar Brecht. Isabel van der Kuijl zit ook bij Bornem in de buurt. Dat is een Nederlandse dierenarts. Zij heeft mij toen veel uitgelegd over de keuring van mijn jaarling aan de telefoon, maar was helaas op vakantie. Ik weet natuurlijk niet of ze 45 minuten willen rijden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:36

Ik heb zelf goede ervaringen met David Buschman. Weet alleen niet of hij ook op locatie komt voor dit soort dingen, heeft wel een praktijk in Kapellen.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:56

Ik heb hele goede ervaringen met Liesbeth Jacobs (Schilde) en met Wim Vermeiren (Brecht). Zij doen bijna niets anders dan keuringen en orthopedie.

Dantalion

Re: Goede Paardenarts in Belgie - Brecht voor keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 21:18

Iedereen die tot heden gereagewrd heeft alvast erg bedankt. Ik ben het rijtje rustig afgegaan en heb wel bij een paar idee dat dat wel prettige plek lijkt. :)

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 16:56

Orlinapaard schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Liesbeth Jacobs (Schilde) en met Wim Vermeiren (Brecht). Zij doen bijna niets anders dan keuringen en orthopedie.

heb jij toevallig hun nummers voor mij? ik kan wel allemaal nieuwsberichten van ze terugvinden en bokt verhalen, maar geen praktijk website of telefoon nummer

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:50

Dantalion schreef:
Orlinapaard schreef:

heb jij toevallig hun nummers voor mij? ik kan wel allemaal nieuwsberichten van ze terugvinden en bokt verhalen, maar geen praktijk website of telefoon nummer

Je hebt pb ;)