Gezocht stal waar ook gemend wordt regio Voorschoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaP

Gezocht stal waar ook gemend wordt regio Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 20:15

Wij wonen in Voorschoten en hebben twee paarden. Ik rij dressuur onder het zadel, mijn man ment. Wij zoeken een leuke stal in de buurt (max 30
Km) waar beiden mogelijk is. Mijn
Man ment ook in de rijbaan ivm dressuurwedstrijden aangespannen. Als hij 2x pw 30-45 min kan trainen is dat genoeg. Kan ook overdag als het lekker rustig is op stal. Ik wil gewoon dressuur rijden en evt (prive)les hebben/nemen. Weidegang voor mij een must. Liefst binnen en buiten rijbaan maar een heel goede buitenbaan zou ook okee zijn. En…….. geen of korte wachtlijst.
Wie oh wie weet er een leuke stal?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gezocht stal waar ook gemend wordt regio Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:12

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:50

In Noordwijkerhout bij de Boekhorstruiters kun je mennen en lessen, en in Stompwijk bij de Blesruiters ook. Ik denk dat je eerder slaagt als je het mennen/lessen scheidt van de stalling met veel buiten. Dat laatste is al een dingetje hier (ik woon ook in Voorschoten met 2 paarden en heb ze vanwege verschillende behoeftes niet bij elkaar staan). De combi is bij mijn weten onmogelijk.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:26

Bij Hippisch centrum Nootdorp zijn ook 4 menners actief. Maar daar is alleen weidegang in de zomer, en paddockservice (3 kwartier) in de winter.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:30

Paridon in Katwijk. Veel buiten en veel mensen die mennen :-)

Maar goed, wel wachtlijst voor zover ik weet.

CynthiaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 17:34

Lieser schreef:
Bij Hippisch centrum Nootdorp zijn ook 4 menners actief. Maar daar is alleen weidegang in de zomer, en paddockservice (3 kwartier) in de winter.
. Is mooie stal! Goede lokatie ook maar altijd vol

CynthiaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 17:35

dianaw33 schreef:
In Noordwijkerhout bij de Boekhorstruiters kun je mennen en lessen, en in Stompwijk bij de Blesruiters ook. Ik denk dat je eerder slaagt als je het mennen/lessen scheidt van de stalling met veel buiten. Dat laatste is al een dingetje hier (ik woon ook in Voorschoten met 2 paarden en heb ze vanwege verschillende behoeftes niet bij elkaar staan). De combi is bij mijn weten onmogelijk.

Waar heb jij ze staan dan? Leuk, een zelfde combinatie in Voorschoten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:57

Mennen gaat daar niet lukken, maar ik weet dat bij De Manege Voorschoten er nog wat buiten en binnenstallen leeg zijn (hoewel de website enkel binnen zegt, maar ze hebben net wat paarden van stallen verplaatst en er staan er iig buiten paar leeg nu. Uitloopstallen zijn wel vol). Weet niet of standard tijd buiten naar wat je wil is, maar ik zie met enige regelmaat nog wel weides/paddocks leeg dus wellicht dat in overleg meer buiten mogelijk is? Blijven wel geen enorme wijdes. Ik heb zelf geen eigen paarden dus ken de preciese regels daarvoor niet, maar de eigenaresse is in mijn ervaring iig een goed, eerlijk en redelijk mens dat geeft om d'r dieren dus onder het mom "nee heb je, ja kun je krijgen" zou je eens kunnen vragen wat de opties zijn.

Hebben wel binnen- en buitenbak voor rijden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:14

Voorschoten heeft geen wei, toch? Alleen paddocks dacht ik. De wei achter de dierenarts hoort niet bij de manege.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:31

Lieser schreef:
Voorschoten heeft geen wei, toch? Alleen paddocks dacht ik. De wei achter de dierenarts hoort niet bij de manege.
Die is idd van de buren (de paddock daarachter wordt dan wel weer door de manege gebruikt, met daarnaast nog de 2 paddocks aan de buitenbak en een paddock met steen ipv sand naast de uitloopstallen) maar er zijn 3 kleinere weides vooraan die wel van de manege zijn.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:41

Citaat:
Waar heb jij ze staan dan? Leuk, een zelfde combinatie in Voorschoten

Allebei bij een boer, de een zonder faciliteiten maar ook in de winter hele dagen buiten, en de ander in de winter een dagdeel buiten met buitenbak. Door de regenoverlast van de laatste jaren zijn hier de buitenbakken ook niet jaarrond te gebruiken (Voorschoten is de op 1 na natste gemeente van Nederland geworden), dus als je lid bent van een vereniging, kun je uitwijken indien nodig.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:46

Stal de Groene Meer in Leidschendam? Daar heb ik ze ook zien mennen in de bak.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:54

Oh ja! en die hebben ook die drafbaan, Dat lijkt me helemaal top als je ment.

CynthiaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 17:25

Ahhh dank allemaal voor de info. De groene meer ben ik geweest maar vond ik niet zo. Manege Voorschoten ga ik zeker deze week kijken ivm hef ‘buiten’ vraagstuk. Boeren in de buurt met goede buitenbak ook zeker een optie!