Ervaring Lindehoeve Emst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Ervaring Lindehoeve Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 22:33

:wave:

Geen idee of het mag om namens een kennis, zonder bokt account, te vragen naar de ervaring met De Lindehoeve in Emst en dan voornamelijk het rusthuis gedeelte.

Zijn er bokkers die ervaring hebben met deze stal?

boemel

Re: Ervaring Lindehoeve Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:07

Een bekende van me had haar paard hier in pensioen staan. Hij is daar uiteindelijk ook ingeslapen.

Ik weet dat zij er erg tevreden over was.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:09

Mijn heeft er enkele maanden gestaan, helaas explodeerde zijn zomereczeem en heb ik hem weer naar Noord-Holland terug moeten halen.
Ik ben over de maanden dat hij er gestaan heeft tevreden. Ik gluurde regelmatig op de camera, hij was er eigenlijk altijd als ik keek.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:22

Over de pensioenopvang kan ik niets zeggen, maar ik was erg tevreden over de opfok daar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:51

Ik heb er zelf nooit een paard gehad maar ik rij wel dagelijks langs het koppel jonge paarden dat ze bij het Emstergat weiden. Meestal gaat het daar goed maar een jaar of 3 terug in een warme droge periode was het gras duidelijk op en moesten de paarden een aantal dagen eetbaar spul zoeken in een grote hoop zwarte troep die uit de sloot gemaaid was, terwijl er een baal voordroog naast de wei lag. Later kregen ze die baal wel. Daar vind ik wel wat van, voor mij een reden daar niet te gaan staan.

Momenteel hangen op die plek briefjes over droes. Maar die paarden staan dus niet op de hoofdvestiging en daar hoeven dus geen problemen te zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:03

Mijn shet staat al 5 jaar in de pensioenstalling daar. Geheel tevreden. ;)

Kijk maar op de camera's, dan kun je het met eigen ogen zien. Ze komen daar niks tekort, volop onbeperkt prachtig hooi, mooi stro, ruime loopstallen en grote weiden. Ook aparte boxen voor mocht een paard eens wat mankeren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:08

Opfok en pensioen is totaal gescheiden van elkaar.
Een keer iets "zien" met langsrijden vind ik geen goede recensie voor een bedrijf.
En droes is een normale ziekte, briefjes dat het er is vind ik een goede zaak ! Geen struisvogel politiek.

Paard van een stalgenoot stond in pensioen daar, ze was er erg tevreden over.
Voordeel vind ik idd de camera's zodat je elke dag even kunt kijken bij ze

Een andere vriendin had een veulen in de opfok. Daar ben ik geweest, daar heb ik wat positieve en negatieve meningen over maar dat is niet van toepassing bij de vraag van TS.

Ik denk dat je vriendin gewoon zélf moet kijken bij de pensioenpaarden, Zowel met mooi weer als na een tijd regen, dan weet je hoe ze erbij staan

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:14

Bij de pensioenstalling zijn hele stukken verhard. Geen paard hoeft in de modder te staan. De ruiven staan op de verharde stukken rondom de loopstallen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:28

Mijn paard heeft er bijna 3 jaar in rusthuis gestaan. Echt heel erg tevreden.

Paard was er happy. Je kan kijken op de camera, kon gaan wanneer ik wilde, goede communicatie en denken goed mee. Ze lopen ook steeds de paarden na.
Fijn geholpen ook met het inslapen. In heb er niets op aan te merken en mocht de situatie zich weer voordoen kies ik voor de LindeHoeve

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:49

Onze enter staat hier in de opfok. Ik vind het heel duidelijke mensen waar goed afspraken mee te maken zijn. Bovendien willen ze graag dat het je naar de zin is.

Als de paarden van de opfok 's winters naar stal gaan kun je ze volgen via de camera. Die camera's zijn er in principe ook voor het rusthuis weet ik. Als er wat aan de hand is wordt ik daarvan op de hoogte gesteld (ik heb bijvoorbeeld bericht gehad dat er droes was, dat het m.b.t. mijn paard geen reden tot zorg is, maar ook dat de hoefsmid is geweest/ze weer geënt is).

Ze zijn in principe niet lang van stof, maar de belangrijke zaken worden wel gecommuniceerd. Verder ziet het er allemaal tot op heden netjes uit. Ze worden regelmatig verweid en we mogen in principe altijd langs komen. Als ze straks op stal staan zijn er geloof ik vaste bezoekdagen, maar als het echt niet anders is, kan daar zelfs nog een uitzondering op gemaakt worden is mij uitgelegd.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:53

_Jelske : het gaat om het pensioen gedeelte

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:21

ElCamino schreef:

Vandaar ook dat ik mijn ervaring beperk tot de bedrijfsvoering en de betrokken personen, want het zijn dezelfde mensen die het werk verzetten/waar je zaken mee doet ;).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:10

das waar!!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:34

ElCamino schreef:

Voor pensioen gedeelte geldt precies hetzelfde. Ik heb precies dezelfde ervaring daar bij rusthuis :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:17

Hier helaas geen goede ervaringen, maar dan wel het opfok gedeelte.
Je mag mij evt een pb sturen mocht het voor je alsnog van belang zijn.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:44

Ik heb ook een hele slechte ervaring met hun.
Had mijn paard toentertijd direct opgehaald.
Waardeloze kerel!

Nroetman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:31

Ik ben heel benieuwd of je kennis al is gaan kijken bij de Lindehoeve?

Ik heb net 1,5 week geleden mijn merrie opgehaald na dat zij daar 1,5 jaar gestaan heeft. (Insemineren, dracht, veulenen etc)
Mijn veulen staat er nog.

Ik sta weliswaar aan de opfok kant, maar dezelfde mensen zijn ook verantwoordelijk voor de pensioen kant.

Ik heb positieve ervaringen en minder positieve ervaringen opgedaan in de 1,5 jaar.

Mocht je nog nieuwsgierig zijn naar mijn ervaringen dan mag je mij pb doen!