Stalling omgeving Rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Stalling omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 21:57

Hoi Bokkers!

Momenteel staat mijn paard in training in de buurt van Eindhoven (lekker om de hoek :D) maar ik ben voor het voorjaar op zoek naar een stalling dichter bij huis. Ik heb al veel gezocht, maar kom er nog niet echt uit dus ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

Eisen:
- goed ruwvoerbeleid (minimaal 3x per dag goed hooi, liefst geen kuil of voordroog)
- goede binnen- en buitenbak (20x40 belangrijker dan 20x60, maar in ieder geval één met wedstrijdafmeting)
- zomers weidegang, ‘s winters (minimaal) buitenzetservice op paddock (het liefst nog met hooi op de paddock)
- volledig volpension, inclusief mogelijkheid om je paard te laten rijden en/of longeren
- uiteraard ook een longeercirkel
- goede, professionele begeleiding met rust en regelmaat centraal (paard is maagzweergevoelig bij stress)

Pré’s:
- stapmolen, liefst met zand of andere zachte bodem
- mogelijkheid om te springen en grondwerk te doen
- mogelijkheid om instructie van buitenaf te laten komen
- wedstrijden op stal
- mogelijkheid tot buitenrijden
- extra’s zoals een aquatrainer

Voor mij is het heel belangrijk dat ik taken uit handen kan geven. Ik ben zelf chronisch ziek en heb neurologische schade in mijn benen, waardoor ik bij vlagen moeilijk kan lopen, laat staan rijden. Ik wil dus kunnen afstemmen dat mijn paard gelongeerd of gereden kan worden wanneer ik dat zelf niet kan, en altijd elke dag buiten wordt gezet, ook als ik niet zelf kom.

Vanwege nare ervaringen in het verleden en mijn fysieke mankementen, is goede begeleiding voor mij en goede professionele omgang met mijn paard ook zeer belangrijk. Hij is helemaal niet lastig, maar wel gevoelig.

Afstand: 30 minuten met de auto vanaf Rotterdam centrum, eventueel meer voor de juiste stalling. Budget is zeer ruim, zeker voor de juiste ondersteuning en begeleiding.

Op mijn lijstje:
- De Randhoeve
- JGD Stables/de Watertoren (heb hier eerder met plezier gestaan dus dit blijft een optie, maar wil vanwege een aantal van mijn ‘pré’s’ kijken wat er nog meer is)

Ik ben benieuwd of iemand iets weet!

Ineke2

Re: Stalling omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:06

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:09

Stal Stinger? Goede verhalen over gehoord, ze hebben nu stalling vrij zag ik op facebook.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:15

Nog eentje: Equivert , Zit in de Hoeksche waard.

Ziet er erg mooi uit op foto's en heeft ook een binnenbak, weet alleen niet wat ze bieden qua service.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:45

Hippische centrum Ridderkerk heeft stallen vrij . Weidegang , paddocks , stapmolen . Binnen en buiten zetten behoort ook tot de mogelijkheden. Voeren ook . Wordt uitgemest .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:02

_Tristan schreef:
Stal Stinger? Goede verhalen over gehoord, ze hebben nu stalling vrij zag ik op facebook.

Dan hoor jij andere verhalen dan ik. Ik heb daar gestaan toen het nog de Iron Horse Ranch was. De sfeer was toen vele malen beter. Er is erg veel verloop op die stal, er zijn altijd wel stallen vrij dat is geen goed teken.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:26

Je hebt pb

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:29

Oh? Ik zag dat het heel nieuw was en de mensen leken tevreden, maar ben er verder zelf nog nooit geweest dus ik heb geen idee wat betreft de sfeer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:59

In Hulten heb je Springflower stables die heeft nu stallen vrij. Is denk ik vanuit Rotterdam nog goed te doen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 11:04

Dank voor alle tips tot nu toe, en ook de PB’tjes die ik heb gehad! :j

Stal Midler ziet er mooi uit, en past voor zover ik kan zien binnen een groot aantal van mijn eisen. Die zet ik op mijn lijstje om te bezoeken. :j

Stal Stinger ziet er ook fijn uit, maar is eigenlijk net iets te ver weg - met file toch al snel 45 minuten. Ik wil vanwege de sfeer toch even op bezoek gaan, dus is even zien of die icm de afstand dan op het lijstje blijft.

Equivert kan ik niet super veel over vinden online, dus daar zou ik ook even langs moeten gaan denk ik.

Hippisch centrum Ridderkerk ben ik al eerder eens gaan kijken, maar mijn paard zou zich een rolberoerte krijgen van alles wat daar gaande is helaas! Alleen al het over de parkeerplaats heen moeten voor de longeer- en buitenbak vind ik met hem geen goed idee. Hij heeft echt meer rust nodig in zijn omgeving. :j dus die valt helaas af!

Springflower Stables is voor mij meer dan 50 minuten helaas, zonder file, dus dat is ook geen optie helaas.

Bedankt voor het meedenken tot nu toe! Ben benieuwd of er nog meer suggesties zijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:13

fair to horses al gekeken?

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:03

Misschien is de JGD stables in Boven-Hardinxveld iets? Voldoet aan veel eisen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 13:28

Fair to Horses heb ik naar gekeken maar voldoet niet aan al mijn wensen (geen weidegang), en de manier van trainen sluit niet helemaal aan op wat ik wil. Die valt dus helaas ook af.

JGD Stables staat ook al op mijn lijstje, die voldoet inderdaad aan veel van mijn eisen. Daar stond ik voordat mijn paard vorig najaar in training ging. :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:37

Urbiezira schreef:
Fair to Horses heb ik naar gekeken maar voldoet niet aan al mijn wensen (geen weidegang), en de manier van trainen sluit niet helemaal aan op wat ik wil. Die valt dus helaas ook af.

JGD Stables staat ook al op mijn lijstje, die voldoet inderdaad aan veel van mijn eisen. Daar stond ik voordat mijn paard vorig najaar in training ging. :j

Oh ja de weidegang had ik even niet aan gedacht bij fair to horses. Wil je volledige weidegang of is een paar uurtjes ook goed?
Wellicht kun je iets regelen met het hoogse eind in combinatie met het blauw gele vendel in pijnacker?
Ligt recht tegenover elkaar is paar meter lopen.

f_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:25

Volgens mij past manege de Nieuwe Oranjehoeve wel bij je eisen. Ze voeren 2x per dag kuil en tegen betaling een 3e keer, binnen en buiten bakken, volpension en mogelijkheid tot laten rijden door instructie en ik dacht dat ze tegen betaling ook buitenzetservice hadden

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:46

Ben een keer op stal Midler geweest , echt top daar en vooral erg paardvriendelijk

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:46

Urbiezira schreef:
Dank voor alle tips tot nu toe, en ook de PB’tjes die ik heb gehad! :j

Stal Midler ziet er mooi uit, en past voor zover ik kan zien binnen een groot aantal van mijn eisen. Die zet ik op mijn lijstje om te bezoeken. :j

Stal Stinger ziet er ook fijn uit, maar is eigenlijk net iets te ver weg - met file toch al snel 45 minuten. Ik wil vanwege de sfeer toch even op bezoek gaan, dus is even zien of die icm de afstand dan op het lijstje blijft.

Equivert kan ik niet super veel over vinden online, dus daar zou ik ook even langs moeten gaan denk ik.

Hippisch centrum Ridderkerk ben ik al eerder eens gaan kijken, maar mijn paard zou zich een rolberoerte krijgen van alles wat daar gaande is helaas! Alleen al het over de parkeerplaats heen moeten voor de longeer- en buitenbak vind ik met hem geen goed idee. Hij heeft echt meer rust nodig in zijn omgeving. :j dus die valt helaas af!

Springflower Stables is voor mij meer dan 50 minuten helaas, zonder file, dus dat is ook geen optie helaas.

Bedankt voor het meedenken tot nu toe! Ben benieuwd of er nog meer suggesties zijn.

Equivert ken ik alleen nog van vorige eigenaren maar daar is de omgeving heel rustig. Kleinschalig en alles dicht bij elkaar zonder enge dingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:01

Twintig meter buiten de gemeentegrens van Rotterdam ligt manege de Prinsenstad (... Delft, dus).

Waag er een telefoontje aan of instructie van buiten mag (dat staat niet duidelijk op de site).

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:07

Equivert heeft weidegang in het seizoen maar niet veel land dus het gras is tegen het einde van het seizoen wel op, paarden worden dan wel bijgevoerd op de wei. Buiten het weideseizoen 2 uur paddock met een maatje. Hooi is mogelijk en de eigenaresse kan je paard ook trainen of longeren. Ik heb er even gestaan en vond het een hele fijne stal, er is veel mogelijk. Vond alleen de 2 uur paddock wel erg weinig dus ik zorgde dat mijn paard daarnaast nog zoveel mogelijk de box uit kwam. Als je vragen hebt mag je me pb'en. Stal Midler ben ik ook wezen kijken maar daar moest je zelf je paard buiten zetten, dat vond ik nogal apart gezien de prijs. Waren wel clubjes die dat dan samen regelden maar daar zat ik niet zo op te wachten. Geen idee of dat nu nog zo is hoor!

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:26

Ik sta nu bij Equivert, wat Teteltee zegt klopt.
Voldoet als ik zo lees wel aan je eisen. Geen hooi op de paddock maar verder wel 4 ruwvoer rondes op een dag. van je Pre's: er worden ook springlessen gegeven, en grondwerklessen. stapmolen is wel verhard.
Ik heb zelf ook geen 'makkelijk' paard maar heb hier wel eindelijk passende begleiding gevonden. Daarnaast is begleiding van buitenaf ook mogelijk.