Lessen voor angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiarosa24

Lessen voor angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 15:12

Hoi!

Ik heb een vraag over manege lessen in de buurt van Amsterdam.

Ik heb ongeveer 10 jaar rijervaring waarvan 2 jaar een verzorgpony. Echter ben ik er een aantal keer afgevallen en angstig geworden. De laatste keer dat ik op de manege reed (ongeveer 3 jaar geleden) ben ik eraf gegooid op mijn hoofd gevallen en daarna heb ik enkel nog een buitenritje op Terschelling gedaan.

Ik merk gewoon dat ik super angstig en onzeker ben geworden tijdens het rijden maar dat betekend niet dat ik het niet meer leuk vind.

Ik zie behoorlijk wat maneges die lessen aanbieden voor angstige ruiters, maar deze zijn allemaal op 1,5 uur rijden. Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben rondom Amsterdam? Mag echt wel 30 minuutjes rijden zijn hoor, maar 1,5 uur is echt te ver.

Oja ik ben ondertussen 24, dus wel iets voor volwassenen ;). Maar over het algemeen is dat overal wel beschikbaar. Privé lessen zou ik ook prima vinden om vertrouwen terug te krijgen! Ik hoor graag of iemand hier wat ervaring mee heeft :).

Groetjes!

Odetje92

Re: Lessen voor angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:50

Neem eens contact op met Heidi Rood, zit in Lijnden, zij is ruiter coach en leid mensen op tot ruiter coach, kan ontzettend goed omgaan met onzekere of angstige ruiters. Volgens mij gaf ze thuis nog les op eigen paarden en anders heeft ze vast het juiste adres voor je :j
https://heropaardencoaching.nl/ruitercoaching/

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:56

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 06:18

Wil je Engels rijden?
Ik ben met extreme angst gestopt met Engels rijden. Of gestopt met de paarden. Toen het toch begon te kriebelen ben ik bij trainingsstal Starnmeer terecht gekomen. Daar ben ik ruim tien jaar geleden weer begonnen aan de longe, back to basic. De stal eigenaresse heeft mij, in combinatie met de stabiele lespaarden (quarters zijn een stuk cooler is mijn ervaring) weet van mijn angsten geholpen. Goed te doen vanaf Amsterdam :)

Sophiarosa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 09:37

Super bedankt voor de tips tot nu toe! Ik heb idd Engels gereden.

Ik denk dat ik ook weer gewoon bij het begin moet beginnen, weer vertrouwen krijgen :).