Wat te doen tijdens zomerstop?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 22:56

De manege waar ik rij hebben de paarden vanaf 24 juli 3 weken welverdiende vakantie en gaan ze lekker het weiland op. Ik zelf ben echter niet zo zeer toe aan vakantie, en zou graag door willen met rijden en eventueel andere paard-gerelateerde dingen.

Ik zoek dus eigenlijk opties om in die tussentijd te doen. Ik ben erg blij met mijn manege, en wil na de zomerstop dus ook gewoon weer door daar. Het gaat dus in princiepe om eenmalig of kortdurende opties.

Gezien ik wel gewoon moet werken zou dat of in de avond moeten (in omgeving/fietsafstand Leiden), of in het weekend. Heb geen auto maar wel weekend OV abbo, dus alles wat een beetje bereikbaar is met OV is 's weekends een optie zolang de reistijd mogelijk is ('s ochtends vroeg zal ik niet in Drenthe staan, de middag kan wel als er echt wat leuks is).

Betalen en/of klusjes doen is geen probleem, zolang het maar wel in verhouding staat met wat ik ervoor terug krijg. Daarmee bedoel ik vooral dat ik niet wil betalen om stallen uit te mesten :D .

Ik rij net een jaar, waarvan elke week priveles en daarnaast sinds een half jaar om meters te maken minimaal 1 soms 2 groepslessen (á 2~5 man) per week. Ik ben dus niet compleet hulpeloos rondom paarden, maar ook niet per se een natuurtalent en nog wel echt een beginner. Gevorderden-only dingen zijn dus geen optie.

Verder ben ik 26, dus ook kinder-georienteerde dingen zijn geen optie. Ook ben ik lang (1,80) en verder wel op gezond gewicht (73kg excl). Ponies zijn dus ook niet echt een optie.

Ik wil dus graag (iig deels) rijden, maar sta open voor allerlij disciplines/vormen. Als iemand echt leuke ideëen heeft die niet op het paard zijn, is dat echter ook welkom!

Ik noem nu misschien veel wat niet kan, maar dat is vooral omdat dat dingen zijn waar ik in mijn zoektocht zelf al tegen aan liep. Als iemand een het idee heeft dat iets dat genoemd is wel een optie is, sta ik daar voor open!

Ik ga iig de 22e een buitenrit doen bij The Mill Ranch. Die ken ik dus al, en heb er erg zin in! Wellicht als het goed bevalt dat ik ga kijken voor een 2e rit daar.

Maar ik vraag me af of Bokt nog meer ideëen heeft. Heb verder ook al even rond gezocht en gevraagd in omgeving/kenissen maar niemand weet echt dingen die voor mij geschikt zouden zijn. Of ze hebben ook vakantie, of ze vallen kapot op 1 van de bovenstaande dingen. Als er niks is, dan hou ik ook gewoon pauze natuurlijk. Maar het zou leuk zijn als ik toch bezig kan blijven. En als ik ergens nog mensen die wat weten kan vinden, zal dat op Bokt zijn!

Anoniem

Re: Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:20

https://www.paardverzameld.com/dutchequineartfair zou een optie kunnen zijn voor je, dit wordt gehouden in Amsterdam.

Verder zou ik kijken of er ergens clinics georganiseerd worden waar je zou kunnen kijken, of wellicht wordt er ergens in je buurt een wedstrijd georganiseerd waar je vrijwilligerswerk zou kunnen doen (schrijven bij de dressuur bijvoorbeeld).

Bielsje

Berichten: 1439
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:36

Een keer op een robotpaard kan leuk zijn, een strandrit, in Overijssel zit volgens mij iets waar ze je les kunnen geven op een schoolmaster...

Ik zou vooral dingen doen die je op de manege niet doet en buiten de strandrit om, kun je je met zoiets ook nog leuk (en op een leuke manier) verbeteren!

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:10

Ik zou kijken naar georganiseerde buitenritjes op bijvoorbeeld de Millranch of de Pasohoeve (al ben je daar misschien iets te lang voor) maar zo zijn er nog veel meer die juist door gaan in het zomerseizoen.

Cambionn

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 10:14

Elisa2 schreef:
Ik zou kijken naar georganiseerde buitenritjes op bijvoorbeeld de Millranch of de Pasohoeve (al ben je daar misschien iets te lang voor) maar zo zijn er nog veel meer die juist door gaan in het zomerseizoen.


Ik ga idd al een rit doen bij The Mill Ranch! Mijn manege kan momenteel geen buitenritten doen, dus die stond al hoog op de verlanglijst. Ben ook erg nieuwschierig naar die westernzadels. Hoor overal vooral dat het "heel anders" zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:16

Mill Ranch is erg leuk. Hebben fijne paarden. En een westernzadel zit gewoon lekker. :D

Melzazu
Berichten: 1870
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:26

Bellatrix schreef:
Mill Ranch is erg leuk. Hebben fijne paarden. En een westernzadel zit gewoon lekker. :D


Jaaaa zit heerlijk. Net een luie stoel. Heb er ooit ook mee gereden :)

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:27


Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat te doen tijdens zomerstop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:31

De manege heeft 3 weken zomerstop, en je doet alsof je 3 maanden dagelijks iets met paarden wilt doen :))
Doe die buitenrit bij Mill Ranch, kijk of je ergens een strandrit kunt boeken (Noordwijk? Katwijk?) en dan zijn die 3 weken al om. Vooral als je alleen in het weekend OV hebt.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:39

... enigzins paardgerelateerd: ik start morgen via feestboek 'Ritter dressage' met een cursus van vier weken "FeldenFit" : een optelsom van methode Feldenkrais plus een klein beetje spierversterking.
Doel is een betere coördinatie (balans, paard aanvoelen) in het zadel te krijgen.

Cambionn

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 08:52

Ineke2 schreef:
Misschien vindt je grondwerk les wel leuk of leren longeren: https://www.ponytales.nl/les-2/

Dankje ik ga zeker even kijken! Heb in mijn vakantie ook wel eens extra longeerlessen genomen. Grondwerk en longeren en dergelijke is zeker ook interesant!
Ibbel schreef:
De manege heeft 3 weken zomerstop, en je doet alsof je 3 maanden dagelijks iets met paarden wilt doen :))

Hahaha ja ik weet dat het ook eigenlijk wel meevalt. Maar ik geniet best wel van het 2 a 3 keer per week rijden. Dan voelt 3 weken niks opeens heel leeg in de agenda :D .
Ibbel schreef:
Vooral als je alleen in het weekend OV hebt.

Nouja, opzich kan het OV doordeweeks ook wel, dan betaal ik gewoon de OV kosten extra. Maar ik werk wel gewoon 5 dagen per week 9 tot 5 zeg maar, dus als ik ook nog beetje normaal wil slapen zit je sowieso al snel binnen fietsbare afstanden vast doordeweeks :P .
Janneke2 schreef:
... enigzins paardgerelateerd: ik start morgen via feestboek 'Ritter dressage' met een cursus van vier weken "FeldenFit" : een optelsom van methode Feldenkrais plus een klein beetje spierversterking.
Doel is een betere coördinatie (balans, paard aanvoelen) in het zadel te krijgen.

Ik ben misschien de rare eend hier, maar ik heb dus geen FaceBook. Ik ben zo'n rare IT nerd die zo min mogelijk met Big Tech te maken wil hebben. Ik heb nog geen eens WhatsApp want Meta :+ .

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:38