Ervaringen gezocht bij Stal Jellema / Horatio hippique Rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_21

Ervaringen gezocht bij Stal Jellema / Horatio hippique Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 12:06

Wie heeft er ervaring bij Stal Jellema (Jan Jellema) in Rotterdam? Ze hebben regelmatig wel wat leuks te koop staan in combinatie met marktplaats en facebook onder de naam Horatio Hippique.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:07

Helaas hier erg slechte ervaring met Jan Jellema en K. B. die onder de naam van Horacio Hippique zijn paarden presenteert voor de verkoop. Ook ik heb gekeken naar de aansprekende foto's die Horacio Hippique op Facebook en Marktplaats regelmatig plaatst. En de filmpjes, die ze desgevraagd toestuurt per watts app. Paarden netjes in stap door Rotterdam. Neem daarnaast de vele ooohh en aahh reacties op haar Facebook bij ieder paard, wat haast standaard binnen 2 dagen wordt verkocht. Zoals omschreven werd in de advertenties zouden de paarden zeer recent klinisch goed gekeurd en gezond zijn......... in de afgelopen maanden worden er zo veel snel verkocht. En zo kocht ik op afstand een braaf recreatie paard ad. Euro 6.000,- voor mijn stagaires. Telefonisch overleg was positief, paard moest goed, braaf en gezond zijn en voor maar euro 100 -- werd hij zelfs thuis gebracht , ( 200 km!! )

Echter zijn mijn ervaringen de afgelopen 3, 5 maand met Jan Jellema en Horacio Hippique wel heel anders, zeer teleurstellend.

Kort samengevat: de 1e hengst werd gebracht. Net 5 dagen uit Italië zo bleek, en enorm verkouden en eerst niet rad en later kreupel achter in de wending. Keurings rapport was er niet bij bij aflevering. Pas veel later kreeg ik dit per app , maar was een oud rapport van een Merrie.!!! Nooit dat van de hengst.

Na veel vijven en zessen werd hengst omgeruild door hen voor ruin, ook weer bij mij thuis gebracht. Terug nemen en terug betalen wilde men absoluut niet.

Her beloofde keurings rapport was er weer niet bij . Deze ruin had net 5 dagen antibiotica gehad werd verteld ; hij was ook net 5 dagen in Nederland en zou bij aankomst direct klinisch goedgekeurd zijn !!.

Na 6 weken was deze ruin nog steeds erg verkouden, veel en lang hoesten. Loop neus. En het onvolledig ingevulde keuringsrapport, wat na weken opgestuurd werd, bleek bij navraag en , verder onderzoek zeer zeker niet ondertekend te zijn door de op dit rapport vermelde persoon als zijnde de keurende dierenarts. Deze bewuste dierenarts had zo hij ons schriftelijk verklaarde, dit rapport niet uitgeschreven noch het paard gezien. Was dit paard wel gezond op de luchtwegen, allergie , verwaarloosde kou , astma?
Wij wilden dit niet verder uitzoeken, we hadden immers een gezond paard gekocht met een correct afgegeven keurings rapport.
Wat nu niet geval was.

Ook nu liep contact zeer moeizaam. Steeds uitstellen, rekken, beloftes, zoals we ruim 3 maanden ervaren hebben...

Toen wij dreigden alles verder te uit te gaan zoeken of de publiciteit op te zoeken ivm deze gang van zaken en het ook al niet kloppend keurings rapport, was men uit eindelijk bereid de ruin weer op te halen en terug te betalen, vermeerderd met euro 500,-- tegemoetkoming in de kosten.
Echter werden daarbij enkele eisen gesteld in hun contract, die juridisch gezien in onze ogen zeer onbillik waren. Ondermeer het niet verder noemen van de naam dierenarts op de bewuste keuringsrapporten. Geen nadelige opmerkingen, mondeling of schifftelijk over Jan Jellema Rotterdam en personen of bedrijven, die aan hem gelieerd zijn. Direct opeisbare boete clausule van euro 5.000 per dag, die men absoluut niet wenste te veranderen in een door Nederlandse rechtbank te bepalen bedrag per overtreding. Dat wil dus zeggen dat, als iemand doodleuk verklaart op de Rechtbank, dat wij een minder positieve uitlating doen over Jan Jelkema, we direct aan boete van euro 5.000 per dag vast zitten. We zouden dan tenslotte voor dit bedrag getekend hebben. En verder geheimhoudingsplicht. Nee dus, dat doen we niet.

Wij hebben meermalen telefonisch en schriftelijk aangeven bij Jan Jellema persoonlijk, , dat wij best een contract willen tekenen, maar dan zonder de clausule van een direct opeisbare boete ad euro 5000,- per dag.. Dit zou vlgs ons veranderd moeten worden in een door Rechtbank te beoordelen zaak en eventuele boete. Men weigert dit.

De tijdslimiet die we gesteld hebben is inmiddels verstreken. Men volhard in hun standpunt. En wij ook..

Kortom niet alles is, loopt zo als het lijkt.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-08-23 19:21, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: op verzoek aangepast

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht bij Stal Jellema / Horatio hippique Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:31

@barrye, is dit wel handig om te plaatsen n.a.v. je topic elders hier?
Of ben je er enigszins 'uitgekomen'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:42

Goed dat je gewoon open een waarschuwing doet maar denk je wel om jezelf?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:07

[quote="Evamarie"]Goed dat je gewoon open een waarschuwing doet maar denk je wel om jezelf?[/quote
Jawel.

Ook ik heb eerst onderzoek gedaan. Wat ik hier vermeld valt zeg maar " onder auteursrecht" . Wat ik hier schrijf is te bewijzen uit e-mails en watts app, aan hem persoonlijk gericht en niet aan zijn juridisch adviseur. Daarnaast zijn er telefoon gesprekken gehouden onder getuigen met deze verkoper. En ook de schriftelijke omschrijving van gang van zaken omtrent keurings rapport gemeld door de dierenarts is in mijn bezit.

Ik wil waarschuwen dat je nog beter op moet passen bij aankoop, waar dan ook. Dus altijd toch ZELF overlaten keuren, MET BLOEDAFNAME. ZELF eerst koop overeenkomst opmaken, met vermelding non - conformiteit: paard retour en geld terug. Niets omruilen. Etc.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:08

Nielojram schreef:
@barrye, is dit wel handig om te plaatsen n.a.v. je topic elders hier?
Of ben je er enigszins 'uitgekomen'?

Nee ik ben er met de verkoper in geheel NIET uitgekomen. Zij weigeren de gevraagde aanpassing boete clausule.

Dus nu wel omschrijving van het gebeurde.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:21

Mijn zusje heeft hier een ontzettend leuke Comtois merrie gekocht waar ze heel veel plezier mee heeft. Wij zijn daar naar toe geweest en ik heb de merrie zelf uitgeprobeerd, ook een stukje langs de weg gereden. Super brave merrie dus de volgende dag weer terug gegaan en meegenomen. Ze was inderdaad klinisch goedgekeurd en we hebben haar niet over laten keuren. Je ziet en voelt zelf ook genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:45

barrye schreef:
Nee ik ben er met de verkoper in geheel NIET uitgekomen. Zij weigeren de gevraagde aanpassing boete clausule.

Dus nu wel omschrijving van het gebeurde.

Ah, ja, ik snap je helemaal.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 23:13

Update. Inmiddels heeft Horacio Hippique aangegeven dat zij stopt met haar bedrijf.
Maar de foto's en filmpjes zullen nu gemaakt en verstuurd worden door 2 andere meiden. Echter voor de zakelijke kant moet je een ander nummer bellen. Een nummer wat eindigt op ....516 233. Het nummer van Jan Jellema Rotterdam Die zich nu " verschuilt" achter de naam Rotterdamse Rij- en Recreatie paarden. Bij googlen op deze naam leg je niet direct de link met Jan Jellema Rotterdam.

Wees wijs. Laat je paard altijd overkeuren en maak een duidelijk koopcontract op met daar in je doel met paard en bij non- conformiteit geld terug en niet verplicht ruilen. Dat scheelt je bij problemen de ellende die ik ruim 3 maanden heb gehad.