Zadel/ruitermak maken A-pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Zadel/ruitermak maken A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:51

Hoi,

Ik heb een Apony van ongeveer 1.07 cm staan, een kruising welsh, sjieke pony qua bouw.

Deze is nu 3 en we zijn bezig met grondwerk en begonnen met lange teugelen, maar uiteindelijk wil ik hen graag zadelmak hebben voor mijn dochtertje. Die is nu pas 1 hoor dus aaaaaaalle tijd, maar wellicht hebben jullie tips wie zo'n klein ding in kan rijden?
Want ik ben zelf 1.83m, dus dat wordt m niet :Y)

Omgeving Noord Holland Noord

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:20

Heb je zelf ervaring met paarden zadelmak maken? Anders kun je zelf al veel vanaf de grond doen.

Ik heb zelf m'n shetten beleerd vanaf de grond. Dus idd lange teugelen en aan de dubbele longe. Dan kun je de teugel en stemhulpen al helemaal bevestigen. En laten wennen aan het zadel en klapperende dingen op de rug. En voorzichtig een beetje hangen kan je ook prima doen.

Als dat allemaal bevestigd is zou ik op zoek gaan naar een kleine ruiter die wel een beetje kan rijden. Dat kan een flinke zoektocht zijn want die zijn niet op iedere straathoek te vinden. Als je dan aan de longe werkt kan de ruiter zit en beenhulpen geven en jij kan de pony helpen met de stemhulpen. Mijn ponys hadden op die manier snel door wat de bedoeling was.

Verder kun je rondvragen op trainingsstallen. Soms hebben die wel kleine ruiters rondlopen

Brainless

Re: Zadel/ruitermak maken A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:50

Lekker mee gaan mennen (evt laten beleren voor de kar) en tegen de tijd dat je dochter kan beginnen met rijden heeft hij veel ervaring en kost het weinig moeite om hem onder het zadel te doen.