Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JameyDL schreef:nieuw account 1 bericht reageert op een "ouder topic" ken jij deze stal persoonlijk kaals? want dit bericht komt een beetje uit het niets
kyrkelover schreef:Miranda56 schreef:Ik heb daar 7 juli een 5 jarige e-pony gekocht. Superbraaf met poetsen, opzadelen, rijden. We hebben zelfs een stuk over de weg gereden. 3 weken later hebben wij haar opgehaald. Klinisch goed gekeurd! Na aankomst op haar nieuwe stal leek het alsof ik een compleet andere pony had! Was heel lastig om haar te rijden. Vervolgens alles afgegaan: hoefsmid, tandarts, fysio.Verder heeft ze geregeld koliek, en last van maagzweren. Ze komt uit Ierland en blijkt een ex race paard te zijn. Wordt een hele uitdaging, aangezien ik een angsthaas 1e klas ben, en niet genoeg ervaring heb om dit op te lossen. Was ook op zoek naar een braaf paard wat al zeg maar een beetje nagefelijk kon lopen.
Welke heb je gekocht dan? Dat vind ik dan wel weer interessant.
En nageeflijk lopen doen ze niet op commando he, dat doen ze nav correct rijden.
Mijn M/Z pony loopt met een beginnend ruitertje ook niet spontaan nageeflijk als ze niet correct gereden wordt. Dat het voor jou waarscijnlijk niet de juiste match is geloof ik direct nav je beschrijving angsthaas 1e klas.
Kady1 schreef:Wat ook vaak is is dat de paarden op zulke stallen er maar heel kort staan, wellicht recht van transport komen, door een handige ruiter gereden worden en dan in zeer korte tijd te koop komen.
Ze zijn dan nog helemaal overbluft van alles wat ze op korte termijn hebben mee gemaakt, vaak nog wat schraal en onbespierd. Ze worden voor lage prijzen verkocht, snelle handel, mensen willen voor dubbeltje op de eerste rang zitten, goedkoop een paardje. Paarden worden gekocht door minder ervaren ruiters ( als mensen die aan de lopende band rijden ) ze verhuizen, komen in het voer, komen eindelijk wat tot rust na wat ze allemaal hebben mee gemaakt en dan komt ineens een heel ander karakter naar boven...
En dit is waar heel veel particulieren zich op verkijken en niet bewust van zijn als ze op zo een stal een paard kopen.