paardencrematie Chevaline

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

paardencrematie Chevaline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 17:12

Heeft er iemand ervaring met paardencrematie Chevaline in Sint-Truiden (België)?

Blaze1994

Re: paardencrematie Chevaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:22

Toevallig wil ik hetzelfde weten dus heel blij dat je deze topic bent gestart. Het is zo goedkoop dat ik bang ben as te krijgen van een ander paard of meerdere paarden.. (heel stom ik weet het)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:48

Ik had laatst op Facebook iets gelezen over een goedkoop paarden crematorium in België, weet niet of dat deze is hoor!
Diegene had er geen naam bij gezet, maar wel haar negatieve ervaring, en die was niet mals :(
Ze moest zelf haar pony helpen inladen in een bestelbusje, en heeft nog steeds het as niet, te schandalig voor woorden.

Nogmaals ik weet enkel dat het om een crematorium in België gaat, geen naam en weet ook niet of het deze is waar je ervaring van wilt weten!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:07

Chevaline is dezelfde als amicitia (voor kleine huisdieren) . En van amicitia zijn wij zeer tevreden. Mijn ma heeft zelfs de oven en asschuif mogen zien voor onze hond erin ging zo was zij zeker dat er geen as van een andere hond erbij zat en je hebt garantie dat het enkel de assen van jouw dier zijn. Je krijgt dus ook een certificaat mee.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 08:54

Ik heb ondertussen ook 'iets van ervaring' met hen.

Heb hen 29/6 een mail gezonden en prijs en mogelijkheid gevraagd, omdat 30/6 een van mijn cobs werd ingeslapen.
We zijn ondertussen 1/7 en nog steeds geen reactie van hen gekregen. Als ze nog niet kunnen reageren op een mail, stel ik me toch vragen bij hun service.

Heb haar gisteren laten ophalen door Hoka Service. Redelijk prijzig, maar prima service.
Begripvol, medelevend en mijn merrie werd op een respectvolle manier opgehaald met uitstekend, proper materiaal.
In afwachting van haar crematie maandag (kon niet vroeger meer door de regelgeving in België) ligt ze mooi opgebaard in een koelcel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:58

Je mailt op 29/6 voor de volgende dag? De meeste bedrijven hanteren op de mail 2 werkdagen voor beantwoorden. Als het zo'n haast heeft bel je toch :?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:01

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje, maar ik denk inderdaad dat je in zo een geval beter een belletje doet. Het is in dat geval eigenlijk een spoedje. Mail is meer voor algemene informatie-aanvragen of wanneer je ruim op voorhand het ophalen wilt plannen.
Heb je een mail gestuurd naar het info-adres of via de website om een terugbelverzoek gevraagd?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:12

Ik zag de advertentie ook al meerdere keren voorbij komen. Ziet eruit als een prima organisatie. De informatie op de website is volledig en netjes dus ik zie op het eerste oog niet in waarom dit geen goede partij zou zijn.

Was wel geïnteresseerd gezien ik een paard van bijna 23 heb en er toch echt een dag komt ooit dat ik moet kiezen tussen crematie of de Rendac (al is hij nog enorm fit en doen we alles nog in veelvoud, dus het kan zomaar nog jaren duren natuurlijk). Ik zag alleen dat het voor mij niet haalbaar is om dit bedrijf te kiezen. De kosten voor het vervoer zouden logischerwijs gigantisch zijn helemaal vanuit provincie Zuid Holland. Wel frappant dat het daar zoveel goedkoper kan zijn. Zegt natuurlijk meer over de absurde kosten hier in Nederland. Maar alles omtrent begrafenissen of crematies is altijd vreselijk duur hier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:36

Mag ik vragen welke regelgeving dat is dat het niet vroeger kon?

Trouwens prijzen staan online vermeld ook bij chevaline dus via mail om prijzen vragen is dan toch echt overbodig. Kilometerprijs kan je zelf ook makkelijk berekenen.

En idd via mail telt elk bedrijf 2 werkdagen voor te antwoorden. Jij weet toch ook niet hoeveel mails ze binnenkrijgen per dag?
Wij bellen tevens altijd ook als het voor crematie van een hond is.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 13:20

Had mail gezonden, omdat de telefoon niet beantwoord werd.

De bedrijven, waarmee ik werk (professioneel en privé), beantwoorden hun mail allen binnen de 4 uren.

@Art-ificious.
De regelgeving is dat er blijkbaar enkel kan gecremeerd worden tussen 8h en 18h op werkdagen (weet niet of dat een algemene regel of streekgebonden is).
Aangezien de crematie van mijn cob op ongeveer 6 a 8 uren komt, zou dit te laat geweest zijn (aangezien ze net na de middag werd opgehaald).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:31

Oh ok dat wist ik niet van die regelgeving.
Zou dat ook gelden dan voor mensencrematie? Aangezien ik vernomen heb van m'n ma van iemand dat vrijdag afscheidceremonie was en de overledene maandag pas gecremeerd wordt.

Wat de telefoon betreft. Amicitia werkt ook met personeel (flexijobbers oa) en soms zijn ze onderbemand (ze zoeken nog personeel bij namelijk) . Als ze dan net een klant hebben die afscheid komt nemen van hun dier en ze staan alleen dan kan het idd zijn dat er niemand opneemt omdat ze net met die klant bezig zijn.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:46

Art_Ificious schreef:
Oh ok dat wist ik niet van die regelgeving.
Zou dat ook gelden dan voor mensencrematie? Aangezien ik vernomen heb van m'n ma van iemand dat vrijdag afscheidceremonie was en de overledene maandag pas gecremeerd wordt.

Wat de telefoon betreft. Amicitia werkt ook met personeel (flexijobbers oa) en soms zijn ze onderbemand (ze zoeken nog personeel bij namelijk) . Als ze dan net een klant hebben die afscheid komt nemen van hun dier en ze staan alleen dan kan het idd zijn dat er niemand opneemt omdat ze net met die klant bezig zijn.

Alleen mensen gaan in een koeling en voor paarden is dat heel kostbaar en neemt veel ruimte in beslag denk dat het daarom zo gaat

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:05

Spenk schreef:
Je mailt op 29/6 voor de volgende dag? De meeste bedrijven hanteren op de mail 2 werkdagen voor beantwoorden. Als het zo'n haast heeft bel je toch :?

De dood is onplanbaar in sommige gevallen dus zeker n bedrijf die daarmee werkt verwacht je een snelle reactie.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:06

Balko schreef:
Spenk schreef:

De dood is onplanbaar in sommige gevallen dus zeker n bedrijf die daarmee werkt verwacht je een snelle reactie.
inslapen plan je wel.

Maar zoals ik eerder zei, ze hebben het erg druk en personeelstekort eigenlijk. Ik weet ook niet of ze na een bepaald uur nog telefonisch bereikbaar zijn.

Tevens heeft TS dit topic op 29/6 om 17u aangemaakt met vraag naar ervaringen.
Als ze toen al de ervaring had dat de telefoon niet opgenomen wordt had ze dat ook best mogen vermelden in de beginpost ipv 2 dagen later pas haar ervaring te delen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:18

Inslapen plan je echt niet altijd.

Je paard zal zijn been maar breken of een dus danige koliek hebben dat redden niet meer mogenlijk is.
En dat kan 24/7 gebeuren.

Of heet het dan geen inslapen meer?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:22

Cowgirl schreef:
Inslapen plan je echt niet altijd.

Je paard zal zijn been maar breken of een dus danige koliek hebben dat redden niet meer mogenlijk is.
En dat kan 24/7 gebeuren.

Of heet het dan geen inslapen meer?
nee er zijn idd uitzonderingen. Maar als het spoed is dan probeer je meermaals te bellen (niet in 10min maar met bv 20min ertussen). Uiteindelijk zal je echt wel gehoor krijgen. Wij hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad met hen niet kunnen bereiken. We hebben inmiddels al 4 honden laten cremeren. Waar we ook altijd pas daags voordien belden met amicitia.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:29

Ik heb geen ervaring met het bedrijf, maar vind dat discussiëren of TS nu wel of niet op tijd gebeld heeft niet gepast. Laten we niet vergeten dat TS net een dier heeft moeten laten gaan.
Ik wil je heel veel sterkte wensen TS en hoop dat de service bij het bedrijf waar je voor gekozen naar wens zal zijn.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 19:03

Ik zet dit bericht in hoofdletters, zodat het opvalt.

IK MOET MEA CULPA SLAAN.

HEB HUN ANTWOORD TERUGGEVONDEN IN MIJN SPAMFOLDER.
DUS ZE HEBBEN WEL DEGELIJK GEANTWOORD.

Heb hun nu dus ook een antwoord op hun mail gezonden.

Ik kan eventueel vragen aan de mods om de berichten ivm het niet-antwoorden te verwijderen (of het ganse topic), maar misschien is het Toch wel interessant dat dit topic blijft staan, zodat mensen hun ervaringen kunnen delen.

Voor alle duidelijk.
WAT MIJ BETREFT DUS GEEN SLECHT WOORD MEER OVER HEN WAT BETREFT ANTWOORDEN. HUN PRIJS WAS OOK EEN STUKJE VOORDELIGER.
OVER HOE ZE TE WERK GAAN / SERVICE DIE ZE GEVEN KAN IK DUS NIET OORDELEN, WANT HEB VERDER GEEN ERVARING MET HEN