Mogelijkheden paarden houden omg Emmen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angel_89

Mogelijkheden paarden houden omg Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:10

Halloo,

Vraag me af of er mensen zijn uit regio Emmen die mij meer kunnen vertellen over de mogelijkheden mbt paarden houden in de regio. Zijn hier nog kleine stalletjes aan huis te vinden, wei en stal bv te huur bij een boer of enkel nog pensionstal? Dat laatste kan ik uiteraard grotendeels online nog wel vinden, kleinere stallen en zeker boeren met grond zijn vaak niet online te vinden en moet men maar net weten.

Zou graag mijn paardje(s) lekker veel buiten hebben jaarrond, niet perse in groep, niet perse uitgesloten, graag ook weidemogelijkheden iig zomer, goed hooi en in ieder geval een buitenbak maar liefst ook binnen
Als we aan een bos zitten of iets ben ik intens gelukkig..
Zijn deze mogelijkheden daar nog en wat is de prijs hiervan dan?
Zelf mesten is overigens geen probleem..

Wat zijn jullie ervaringen in deze regio?

Re: Mogelijkheden paarden houden omg Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:15

Op dit moment is het niet makkelijk om een stalling te vinden die nog plekjes vrij hebben rondom Emmen.
Ik weet nog wel een boer in Nw-Weerdinge die stalling en 24/7 weide aanbiedt en een rijbak heeft.
En een paddock paradise-achtig iets in aanbouw in Valthe.
Er zijn wel pensionstallen die en goed en betaalbaar zijn, alleen zitten deze allen vol. Of tot welke radius zoek je zelf iets?

Angel_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:18

Ik kom zelf niet uit de regio maar zag er een woning aangeboden.. kan dus niet zo makkelijk zelf even gaan kijken en rondvragen.. liefst niet meer dan 15, max 20km want als je dit 7d pw heen en weer rijdt tikt het aardig aan, geef dat liever uit een mn paard zelf ofzo

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:38

Angel_89 schreef:
Ik kom zelf niet uit de regio maar zag er een woning aangeboden.. kan dus niet zo makkelijk zelf even gaan kijken en rondvragen.. liefst niet meer dan 15, max 20km want als je dit 7d pw heen en weer rijdt tikt het aardig aan, geef dat liever uit een mn paard zelf ofzo

En die woning is in Emmen? Welke wijk? Want vanaf emmermeer heb je een ander bereik bij 20km dan vanaf de rietlanden.

De grote stallen hebben allemaal wel een website. Die heb je al wel gevonden. Het kleinere grut of particulier gaat vaak via marktplaats.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:15

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.