Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Senne030809
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-23

Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 10:21

Hallo mensen van bokt!

Ik ben opzoek naar een nieuw plekkie voor mijn paardje. Hoeft niet binnen nu en een maand, mag ook pas over een half jaar als het een topplek is!

De behoeftes van de paarden staan boven die van mij, dus dit zijn mijn eisen:

- 24/7 op een paddock paradise/hit-actief stal mag maar is geen must ofzo, ze kan ook 's nachts op stal
- Grofstengelig arm hooi voor 's nachts en/of overdag (als ze dus wel 24/7 buiten staat)
- 's zomers minimaal 11/12 uur per dag naar buiten, en 's winters eigenlijk ook.
- Beperkte/geen weidegang
- Kan gewoon in een kudde staan

En nu wat ik graag zou willen! De eerste twee zijn wel echt een must, aangezien ik voor de eerste ook van stal wil wisselen.

- Ruiterpaden bij de stal! Dit is wel echt 1 van dé redenen waarom ik wil verhuizen van stal :)
- Max. 15/20 minuten fietsen vanuit Veenendaal
- Een gedraineerde buitenbak, of in ieder geval, een bak die jaarrond te rijden is
- Een longeerton, tenzij de plek echt alle hokjes kruist behalve de ton, dan is het wel te overzien ;)
- Een binnenbak zou fijn zijn, maar dezelfde regel geld hier, als voor de longeercirkel
- Poets/wasplaats die overdekt is!
- Eigen zadelkast

Het liefst ook volpension, maar ik wil echt wel 1 á 2 keer in de week even helpen met de klusjes!
Mijn budget is 320 euro in de maand

Ken/heb jij een stal? Stuur een berichtje! Er hoeft echt niet nu al een plekje beschikbaar te zijn. Zolang ik maar van de plek afweet is het al goed :)
Alvast bedankt!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30697
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:02

Ik verplaats dit topic van VSW naar ED. Daar mogen ervaringen met stallen gedeeld worden.

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:59

Je zou eens bij Stal Joël kunnen informeren, wellicht dat die bij je eisen past. Verder volg ik even maar wens ik je ook alvast veel succes := Ik zoek voor begin volgend jaar een stal in dezelfde regio maar op veel stallen lijkt een halve dag buiten inmiddels aardig de norm te zijn -O-

Senne030809
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 19:20

Blacky94 schreef:
Je zou eens bij Stal Joël kunnen informeren, wellicht dat die bij je eisen past. Verder volg ik even maar wens ik je ook alvast veel succes := Ik zoek voor begin volgend jaar een stal in dezelfde regio maar op veel stallen lijkt een halve dag buiten inmiddels aardig de norm te zijn -O-


Daar had ik inderdaad ook al gekeken! Op zich wel een goeie, alleen is een half uur fietsen :/

Cinnepin

Berichten: 8990
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:27

Hey, ik ben bang dat je dat met jouw budget niet gaat vinden. Het is een gewilde omgeving en niet overal even goedkoop.
Ik denk dat je aan het bos van Rhenen al niks gaat vinden in wat jij zoekt.

Ik sta wel aan het bos, maar dan op een doe het zelf en niet met jouw wensen.

Met binnenbak kom je bij Miltenburg ( wachtlijst )of Blauwendraad, maar die voldoet zeker niet aan jouw wensen.

Verder op de heuvelrug weet ik het eigenlijk niet. Misschien meer richting Ede?

Senne030809
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 19:43

Cinnepin schreef:
Hey, ik ben bang dat je dat met jouw budget niet gaat vinden. Het is een gewilde omgeving en niet overal even goedkoop.
Ik denk dat je aan het bos van Rhenen al niks gaat vinden in wat jij zoekt.

Ik sta wel aan het bos, maar dan op een doe het zelf en niet met jouw wensen.

Met binnenbak kom je bij Miltenburg ( wachtlijst )of Blauwendraad, maar die voldoet zeker niet aan jouw wensen.

Verder op de heuvelrug weet ik het eigenlijk niet. Misschien meer richting Ede?


je mag ook andere stallen die iets duurder zijn opnoemen!
Ja richting ede mag ook :)

Cinnepin

Berichten: 8990
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:45

Ik weet het zo gauw verder niet, ( loop al 10 jaar op dezelfde stal :D ). Maar kijk eens op mp. Zag wel iets in Bennekom en nu ook iets in Renswoude

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:50

Senne030809 schreef:
Blacky94 schreef:
Je zou eens bij Stal Joël kunnen informeren, wellicht dat die bij je eisen past. Verder volg ik even maar wens ik je ook alvast veel succes := Ik zoek voor begin volgend jaar een stal in dezelfde regio maar op veel stallen lijkt een halve dag buiten inmiddels aardig de norm te zijn -O-


Daar had ik inderdaad ook al gekeken! Op zich wel een goeie, alleen is een half uur fietsen :/

Ik denk eerlijk gezegd sowieso al dat het heel moeilijk wordt om iets te vinden binnen 15-20 minuten fietsen, aan een ruiterpad en daarnaast ook nog minimaal 11-12uur buiten. Om de rest van je wensen/budget even buiten beschouwing te laten :=

Senne030809
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-23

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 20:16

ik vind het altijd zo vreemd van stallen dat minimaal een halve dag buiten teveel gevraagd is. Ik wil mijn paard gewoon niet 24/7 in een hokje waar je net je kont kan keren, is hetzelfde als dat jijzelf de hele dag in een kleedkamer hokje van 1 bij 1 staat.. maar goed ik houd mp in de gaten

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:38

Ik ben het inderdaad met je eens hoor. Vind 4-6uur op een dag eigenlijk ook echt te weinig, zeker bij een beetje normaal weer. Maar ik zie helaas ook al een aantal jaar dat met alle stallen die al gesloten zijn in de omgeving, iets degelijks/passends vinden ook steeds lastiger wordt.
Ik ken in De Klomp trouwens ook nog wel een PP. Geen idee wat ze vragen en komen denk ik redelijk overeen met je eisen, behalve dat je niet in de buurt van een ruiterpad zit.

Cinnepin

Berichten: 8990
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Stalling gezocht omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:40

Ben ook blij dat ik zelf kan bepalen hoelang en wanneer mijn paard buiten staat. Die paar uurtjes per dag vind ik niks

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34881
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:45

Ik weet niet waar je nu staat, echt op fietsafstand van Veenendaal zit niet veel. Enige plekken die ik weet zijn Blauwendraad maar dat is geen aanrader imo. Voldoet ook alleen aan je wens om direct aan de ruiterroutes te liggen. Miltenburg zit ook aan het bos, maar is best een eindje fietsen vanuit Veenendaal, klein halfuurtje. En lange wachtlijst, weidegang ipv paddocks in de zomer. Wel op fietsafstand is stal Equilibrium. Op de website staat niet veel info. Je bent wel vrij vlot in het bos, al moet je een stukje langs een (vind ik) best drukke weg waar hard gereden wordt. Geen idee wat hun prijzen zijn. Stal Jochemsen is ook dichtbij en op fietsafstand maar ligt dan weer niet in de buurt van ruiterroutes. Tenzij je die ene kilometer pad in de Groene Grens meetelt.