Ervaring met Eqinful

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 10:11

Ik heb een vraagje.
Mijn paard heeft astma vanwege een pollenallergie en ik heb al heel veel geprobereed.

Via internet heb ik Eqinful gevonden en zij gaat dmv voeding klachten zoals luchtwegen, hoefbevangenheid, jeuk etc. Aanpakken vanuit de visie dat dit vanuit de darm komt. Dit sprak mij aan en heb zoiets nog niet geprobeerd. Ik heb dus het intakeformulier ingevuld en binnenkort het telefonisch consult.

Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat doen voor ons. Helaas heb ik nog niet veel ervaringen gevonden, behalve hier en daar wat. Dus ik ben heel benieuwd of hier mensen met ervaringen zijn. Hoeft niet perse op gebied van luchtwegen te zijn. Ook jeuk, hb, exceemklachten die gebruik hebben gemaakt van eqinful zijn welkom!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:52

Geen ervaring met Eqinful, volgens mij een jong bedrijf. Maar het is sowieso een goed plan dergelijke allergieën, jeuk ed aan te pakken met voeding, darm gezondheid is je basis en met een verstoorde darmflora gaan veel huidproblemen hand in hand

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:09

Op dit moment volg ik een traject via eqinful voor mijn merrie met zomereczeem. Ben begin dit jaar begonnen. Merk kleine verbeteringen maar de behandeling is natuurlijk langdurig en geen quick fix. Voor nu ben ik enthousiast over de begeleiding.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:18

Ik heb het advies ontvangen. Nu al heel enthousiast. Ze heeft mij bijvoorbeeld aangeraden om met 6% zoutoplossing ipv 0,9% te gaan vernevelen 3 weken lang, omdat ze daarmee, als ze vol zit met slijm. Zeker op moet gaan reageren. Dit wist ik bijvoorbeeld al niet. Daarnaast natuurlijk de hele aanpak.

Het enige wat natuurlijk lastig blijft is dat de oorzaak altijd een klein beetje gokken blijft. Wij gaan nu inzetten op het immuunsysteem, dat is icm de andere klachten het meest logische, maar je hebt ook nog 2 andere varianten..die zouden bij mijn paard minder voor de hand liggen, maar toch!

Ik ben heel benieuwd.

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:04

Ik heb momenteel al een jaar begeleiding en ik ben erg tevreden. Voor mijn merrie Fenna heb ik haar hulp ingeschakeld, omdat Fenna vaak jeuk had in de zomer en het hele jaar rond opgeblazen buik (en gevoeligheid), harde manenkam, te dik en ze heeft een gevoelige huid. Oja, en een KPU uitslag die wel enigszins dubieus was.

Als eerste mag gezegd worden dat het met jeuk ook een beetje trial and error is, om te kijken wat werkt en wat niet. En dat is soms lastig te zeggen omdat een verandering van darmstelsel en immuunsysteem tijd nodig heeft en de jeukperiode soms zo voorbij is...

Maar tot nu toe erg tevreden. Vorig jaar begonnen en Fenna staat tot nog toe zonder vliegendeken, wel met vliegenkap. Heeft wel nog een jeuk plekje in haar hals, maar ze laat haar staart voor wat het is. Ook heeft Eqinful daar een fijne huidemulsie voor zonder troep die tot nu toe heel fijn lijkt te werken en de huid rustig maakt.

Ze is ook afgevallen én ik vind haar een stuk minder opgeblazen en hard in haar buik. Daarnaast geeft Anne heel duidelijk advies, uitleg en ook tussendoor kan ik m'n vragen stellen.

Verder sta ik ook gewoon heel erg achter het zo min mogelijk troep voeren en veel afwisseling in kruiden en aanbod, wat bij Eqinful zeker van toepassing is.

Al met al zou ik Eqinful dus zeker aanraden en blijf ik voorlopig bij Anne mijn advies in winnen, ook voor mijn andere paardje.

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:04

Laura_ schreef:
Ik heb het advies ontvangen. Nu al heel enthousiast. Ze heeft mij bijvoorbeeld aangeraden om met 6% zoutoplossing ipv 0,9% te gaan vernevelen 3 weken lang, omdat ze daarmee, als ze vol zit met slijm. Zeker op moet gaan reageren. Dit wist ik bijvoorbeeld al niet. Daarnaast natuurlijk de hele aanpak.

Het enige wat natuurlijk lastig blijft is dat de oorzaak altijd een klein beetje gokken blijft. Wij gaan nu inzetten op het immuunsysteem, dat is icm de andere klachten het meest logische, maar je hebt ook nog 2 andere varianten..die zouden bij mijn paard minder voor de hand liggen, maar toch!

Ik ben heel benieuwd.


Ben benieuwd naar de resultaten!

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:38

Ook ik ben net gestart met een behandeltraject voor m’n ruin die na jaren toch weer licht hb raakte, en sindsdien net niet volledig comfortabel lijkt te worden.

Wat ik fijn vond bij de intake, is dat Anne verband kon leggen tussen de verschillende klachten die opvallen bij m’n ruin (PPID, bevangen van 3 sprietjes op de track, maagzweren, diarree, lymfatische ophopingen).

Ik heb nu een behandelplan voor 2 maanden gekregen, met name gericht op het herstellen van een gezonde darmflora. Als het aanslaat verwacht ze rond die tijd de 1e duidelijke verbeteringen te kunnen waarnemen. Ik ben dus heel benieuwd!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 11:27

Ik ben inmiddels bezig met week 5 van het traject. Qua luchtwegen vind ik het nog dubbel, ze staat er heel goed bij, maar ze staat er dit jaar sowieso beter bij dan normaal, maar ze hoest nog wel af en toe. Misschien is dat ook iets meer van de lange adem. Wel heeft ze ook een soort mokplekjes. Al jaren en dat lijkt wel rustiger te worden.

Gitje1973
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:41

Hoi Laura, hoe gaat het nu met je paard? Ik heb een beetje een soortgelijk verhaal. Ben benieuwd hoe het nu, 7 maanden later, met jullie gaat?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaring met Eqinful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 19:55

Ik heb het traject afgerond. Vind het lastig om te zeggen of het echt wat heeft gedaan. Heb kleine verschillen gemerkt, maar ook vaak met Anne erover gesproken of ik bij haar wel de verschillen zou zien die ik had willen zien, ivm haar leeftijd. Wel heb ik het idee dat ze gezonder is, iets actiever in haar energie om het zomaar te zeggen. Zit nu eigenlijk in de laatste periode, maar sinds de vorige periode krijg ik de supplementen er bijna niet meer in. Hopelijk na een korte pauze dat het beter gaat.

Gitje1973
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:30

Laura_ schreef:
Ik heb het traject afgerond. Vind het lastig om te zeggen of het echt wat heeft gedaan. Heb kleine verschillen gemerkt, maar ook vaak met Anne erover gesproken of ik bij haar wel de verschillen zou zien die ik had willen zien, ivm haar leeftijd. Wel heb ik het idee dat ze gezonder is, iets actiever in haar energie om het zomaar te zeggen. Zit nu eigenlijk in de laatste periode, maar sinds de vorige periode krijg ik de supplementen er bijna niet meer in. Hopelijk na een korte pauze dat het beter gaat.



Aha, dankjewel! Kleine verschillen zijn ook verschillen, maar ik snap dat je ze liever groter wilt zien.
Dat je de supplementen er lastiger in krijgt, triggert mij wel. Mijn Tinker is best een kritische eter, maar goed, ik ga het zien. Heb nu e.e.a. besteld.

Dank en succes nog met je paardje!