zadelmaker omgeving Gouda (Z-holland) met Cair systeem

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MieLo

Berichten: 2510
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

zadelmaker omgeving Gouda (Z-holland) met Cair systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 21:48

Ik ben zoals de titel aangeeft op zoek naar een zadelmaker die verstand heeft van het CAIR-systeem (luchtkussens ipv wol). Gaat om een wat oudere leren Bates veelzijdigheid zadel waarvan 1 kussen naar mijn idee bijna leeg is.
De zadelmakers die ik vind zitten allemaal ver weg, waardoor ik al 80 euro voorrijkosten heb. Weet iemand in de omgeving van Gouda een goede zadelmaker die verstand van deze zadels heeft?
Equilibrium en van Rijs vallen al af.

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Re: zadelmaker omgeving Gouda (Z-holland) met Cair systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:50

Dana Scheepbrouwer

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30697
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: zadelmaker omgeving Gouda (Z-holland) met Cair systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:41

Ik verplaats dit topic van HAR naar ED omdat je op zoek bent naar (een ervaring met) een dienst.

MieLo

Berichten: 2510
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 14:53

Dyonne schreef:
Ik verplaats dit topic van HAR naar ED omdat je op zoek bent naar (een ervaring met) een dienst.

Bedankt, zat al even in twijfel :o

Nielojram

Berichten: 7901
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:22

MieLo schreef:
Gaat om een wat oudere leren Bates veelzijdigheid zadel waarvan 1 kussen naar mijn idee bijna leeg is.


Er zitten geen airbags in een wintec/bates zadels. Het zijn voorgevormde panelen met schuimrubber erin, plastic eromheen.
'Lek' zoals je beschrijft, zou betekenen dat er een gaatje in het plastic zit, maar heel veel invloed op het schuimrubber heeft dat niet.

Afbeelding


Om je zoektocht te makkelijker te maken, zoek een zadelmaker/passer die een mooie wolvulling in je zadel kan zetten. Veel effectiever qua pasvorm, zeker met een bates. Deze lijn van wintec heeft een mooie pasvorm, is zeker een goed passende wolvulling ( met lining, maar dat doen de goed opgeleide zadelmakers allemaal) waard. Of iemand vinden die er echt Flair in wil zetten.

Madelief7
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:05

Joyce de Boer uit Voorburg (JdB zadelservice). Ik laat haar ook altijd komen voor mijn Wintec zadel met cair.