Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 08:31

har166 schreef:
Alfi2010 schreef:
Paardenkliniek AA en Hunze (klinische keuring en evt. foto's),
Dierenartsenpraktijk Westerbork (alleen klinische keuring)
met beiden heb ik goede ervaringen.

In Grolloo zit inderdaad handelsstal L.G.


Ik zal voor je duimen. Bij welk paard ga je kijken?


Wij zijn bij x gaan kijken. Enorme lieverd!
We hebben een bod gedaan op basis van zijn toestand (groen, slechte hoeven etc), maar ze wil er de hoofdprijs voor en dat is hij niet waard. Helaas, maar we gaan door met onze zoektocht.

Ben jij bekend met de handelsstal?
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-05-23 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:19

Ik weet niet of we dit in een topic mogen bespreken, dus kan zijn dat dit bericht wordt verwijdert.

Ik ken x omdat hij meegelopen heeft met het ponykamp op de stal waar mijn ponies staan. De eigenaresse van de pensionstal leent weleens paarden van pensionstalklanten voor de kampen en als ze tekort komt dan leent ze paarden/ ponies van L. H Deed het super leuk tijdens kamp. Ik heb haar gevraagd wat de vp is en dat vond ik een net bedrag voor een vierjarige. Nu ben ik wel benieuwd of ze prijs heeft aangepast.

Ik vind hem voor een 4 jarige niet groen, maar als je een kant en klare zoekt dan moet je daar wel een wat hoger budget voor hebben ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-05-23 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 10:36

har166 schreef:
Ik weet niet of we dit in een topic mogen bespreken, dus kan zijn dat dit bericht wordt verwijdert.

Ik ken x. omdat hij meegelopen heeft met het ponykamp op de stal waar mijn ponies staan. De eigenaresse van de pensionstal leent weleens paarden van pensionstalklanten voor de kampen en als ze tekort komt dan leent ze paarden/ ponies van L. H Deed het super leuk tijdens kamp. Ik heb haar gevraagd wat de vp is en dat vond ik een net bedrag voor een vierjarige. Nu ben ik wel benieuwd of ze prijs heeft aangepast.

Ik vind hem voor een 4 jarige niet groen, maar als je een kant en klare zoekt dan moet je daar wel een wat hoger budget voor hebben ben ik bang.


Ik heb je even een pb gestuurd
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-05-23 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:49

Ik heb niet een super ervaring met Aa en Hunze. Pony liep al lange tijd belabberd en lang verhaal kort we bleven maar kreupelheid onderzoek doen (en n.a.v. die bevindingen tot 3 keer toe vanalles ingespoten). Vervolgens werd het niet beter (had de da verteld o.a. van pssm, maar hij moest binnen no time van stap naar galop, terwijl ook dat dan niet echt oke is qua stijfheid - vertroebeld beeld) en uiteindelijk ga ik Wolvega en het eerste wat ze doen is een foto maken. Daar zat de oorzaak en hetgeen wat uit onderzoek bij Aan en hunze kwam was het gevolg van deze oorzaak (dus inspuiten was symptoombestrijding). Ik vind het niet per definitie een slechte praktijk alleen je onderzoeksvraag met de juiste middelen kiezen (foto liegt niet). Het heeft me heel erg veel geld gekost..

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:59

Voor een volgende keer.
Je kunt het register erkende keuringsartsen paard raadplegen van de Stichting Paard.
https://www.stichtingpaard.nl/erkende-k ... arts-paard

Ik zou dan ook de handelsstal/eigenaar vragen wie hun veearts is en een andere kiezen, wellicht nog iets verder uit de buurt. Voor de zekerheid.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 11:12

Babootje schreef:
Voor een volgende keer.
Je kunt het register erkende keuringsartsen paard raadplegen van de Stichting Paard.
https://www.stichtingpaard.nl/erkende-k ... arts-paard

Ik zou dan ook de handelsstal/eigenaar vragen wie hun veearts is en een andere kiezen, wellicht nog iets verder uit de buurt. Voor de zekerheid.


Deze link sla ik op, top!

Ja dat had ik gevraagd, deed ze vaag over. Wist niet hoe de dierenarts heette etc

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 11:15

Elin_ schreef:
Ik heb niet een super ervaring met Aa en Hunze. Pony liep al lange tijd belabberd en lang verhaal kort we bleven maar kreupelheid onderzoek doen (en n.a.v. die bevindingen tot 3 keer toe vanalles ingespoten). Vervolgens werd het niet beter (had de da verteld o.a. van pssm, maar hij moest binnen no time van stap naar galop, terwijl ook dat dan niet echt oke is qua stijfheid - vertroebeld beeld) en uiteindelijk ga ik Wolvega en het eerste wat ze doen is een foto maken. Daar zat de oorzaak en hetgeen wat uit onderzoek bij Aan en hunze kwam was het gevolg van deze oorzaak (dus inspuiten was symptoombestrijding). Ik vind het niet per definitie een slechte praktijk alleen je onderzoeksvraag met de juiste middelen kiezen (foto liegt niet). Het heeft me heel erg veel geld gekost..


Vervelend als je er zulke slechte ervaringen mee hebt. Hoe is het nu met je pony?

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:01

Vanes_6 schreef:
Babootje schreef:
Voor een volgende keer.
Je kunt het register erkende keuringsartsen paard raadplegen van de Stichting Paard.
https://www.stichtingpaard.nl/erkende-k ... arts-paard

Ik zou dan ook de handelsstal/eigenaar vragen wie hun veearts is en een andere kiezen, wellicht nog iets verder uit de buurt. Voor de zekerheid.


Deze link sla ik op, top!

Ja dat had ik gevraagd, deed ze vaag over. Wist niet hoe de dierenarts heette etc


Dat zou voor mij wel een red flag zijn.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 13:28

Babootje schreef:
Vanes_6 schreef:


Deze link sla ik op, top!

Ja dat had ik gevraagd, deed ze vaag over. Wist niet hoe de dierenarts heette etc


Dat zou voor mij wel een red flag zijn.


Sja, dat vond ik dus ook niet okeā€¦ ik wil wel graag eerlijke informatie.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Re: Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 13:41

Ik wil overigens niet de stal zwart maken want het was echt een lief paard met een heel lief karakter, de handelaar gaf ons ook de tijd om te rijden, alles te bekijken etc.
Alleen dit was em gewoon niet voor ons vanwege een aantal dingen..
Dat paardje gaat echt wel een goed huisje krijgen bij wie hij beter past

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:43

Vanes_6 schreef:
Wij zijn bij x gaan kijken. Enorme lieverd!
We hebben een bod gedaan op basis van zijn toestand (groen, slechte hoeven etc), maar ze wil er de hoofdprijs voor en dat is hij niet waard. Helaas, maar we gaan door met onze zoektocht.

Ben jij bekend met de handelsstal?

Hij staat gewoon op marktplaats toch? Voor minder dan 5000, dat is toch een net bedrag?
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-05-23 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 17:29

Lieser schreef:
Vanes_6 schreef:
Wij zijn bij x gaan kijken. Enorme lieverd!
We hebben een bod gedaan op basis van zijn toestand (groen, slechte hoeven etc), maar ze wil er de hoofdprijs voor en dat is hij niet waard. Helaas, maar we gaan door met onze zoektocht.

Ben jij bekend met de handelsstal?

Hij staat gewoon op marktplaats toch? Voor minder dan 5000, dat is toch een net bedrag?


Sorry, voordat het verkeerd begrepen wordt: ik bedoel de spreekwoordelijke hoofdprijs.
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-05-23 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd.

Anoniem

Re: Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:31

Er is hier op bokt een topic voor wie een paard zoekt. Daar worden onderling tips gegeven.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Dierenarts omgeving Grolloo voor keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:06

Moderatoropmerking:
Omdat het bespreken van een advertentie niet is toegestaan heb ik de naam van het paard aangepast