Goede betaalbare stallenbouwer noord Nederland gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:03

Orenda schreef:
Ir111 schreef:
Geert en Henk Trading, zitten wel in Brabant maar komen door heel het land.

Wij hebben net stallen bij hen gekocht. Zeer tevreden over service en kwaliteit. Hoe het zich houdt op lange termijn kan ik nog niets over zeggen.

Wij hebben kunststof (gerecycled) planken, onderhoudsvrij en gaan een leven lang mee. Ook nog de meest vriendelijke optie voor je portemonnee.



Dat klinkt wel, aantrekkelijk, wil je misschien wat foto's delen? En wat het gekost heeft? :o

Het gaat om binnenboxen (alleen lage wanden), heb je daar wat aan?

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:28

Orenda schreef:
Sanet schreef:
Wij hebben stallen van Van der Veer. We hebben echt samen daar aan tafel gezeten en alles getekend. Ben er echt heel erg blij mee. De eerste 3 stallen staan nu 7 jaar en die blijven echt super.
Wij hebben wel kunststofplanken erin. Maar die hebben wel een “houtnerfje”. Dus het is niet een gladde kunststofplank. Wij hebben antraciet, maar ze zijn er ook in houtkleuren als je dat perse wilt.


Hebben zij alleen voorzetwanden of maken ze ook complete buitenstallen?

Oei, dat durf ik niet te zeggen… dan zou je even moeten bellen of mailen.

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 17:04

pillow schreef:
Ik heb een buitenstal van Mulder stal en erf uit Staphorst. Mooie stal voor scherpe prijs. Gegalvaniseerd met kunstof planken.


Hoe lang staat die al en blijft hij goed? Kunststof klinkt mij toch wel heel fijn in de oren, dat gaat heel lang mee, denk ik? Wordt dat ook aangeknaagd?

Mocht je het willen delen dan hoor ik graag wat het gekost heeft :o

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:00

Orenda schreef:
pillow schreef:
Ik heb een buitenstal van Mulder stal en erf uit Staphorst. Mooie stal voor scherpe prijs. Gegalvaniseerd met kunstof planken.


Hoe lang staat die al en blijft hij goed? Kunststof klinkt mij toch wel heel fijn in de oren, dat gaat heel lang mee, denk ik? Wordt dat ook aangeknaagd?

Mocht je het willen delen dan hoor ik graag wat het gekost heeft :o

De mijne staat nog geen jaar. Kunstof gaat nooit af en dus een leven lang mee en ze knagen er niet aan. Voor de prijzen kun je op hun site terecht of gewoon vragen. Is geheel afhankelijk vd maat en type. Je kunt zeggen wat je wilt ze kunnen in principe alles leveren. Ik heb hem als bouwpakket gekregen, maar zij zetten ze ook.

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 11:17

pillow schreef:
De mijne staat nog geen jaar. Kunstof gaat nooit af en dus een leven lang mee en ze knagen er niet aan. Voor de prijzen kun je op hun site terecht of gewoon vragen. Is geheel afhankelijk vd maat en type. Je kunt zeggen wat je wilt ze kunnen in principe alles leveren. Ik heb hem als bouwpakket gekregen, maar zij zetten ze ook.



Ok, dank je wel! Ik ga ze benaderen!

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:01

_Zsazsa_ schreef:
Wij hebben stallen van uwstal.NL
Die zijn goedkoop en dat merk je ook. Bij ons zijn ze maar tijdelijk, maar de paarden duwen die wanden bijna omver.


Ik heb ook 2 stallen van uwstal maar ik heb hier totaal geen last van, en om ze nou goedkoop te noemen ik moest 8 jaar geleden voor 2 stallen van 3 x 4 meter €3500 betalen dacht ik.


Afbeelding

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 13:29

suffie schreef:
Wij hebben 6 jaar geleden een buitenstal laten plaatsen door Bedaf. Komen door heel Nederland. Zeer tevreden over en de stal is nog steeds als nieuw. Staat hier op het platteland en heeft al.heel wat stormen overleefd.


[ [url=m/DkZn7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xPA5XP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit van kunststof? En hoe groot zijn de boxen van jullie stal? Zoals dit eruit ziet, heb ik het voor mezelf ook een beetje in mijn hoofd!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Goede betaalbare stallenbouwer noord Nederland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:34

@Olga86, kijk even op de website van nu. Daar staat niks met die prijzen..

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:57

_Zsazsa_ schreef:
@Olga86, kijk even op de website van nu. Daar staat niks met die prijzen..


dat was 8 jaar geleden he.

Als ik dezelfde nu zou bestellen kom ik op €4630 (excl btw) en geen idee of er nog een kunststofplanken meerprijs is.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:49

Orenda schreef:
suffie schreef:
Wij hebben 6 jaar geleden een buitenstal laten plaatsen door Bedaf. Komen door heel Nederland. Zeer tevreden over en de stal is nog steeds als nieuw. Staat hier op het platteland en heeft al.heel wat stormen overleefd.


[ [url=m/DkZn7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xPA5XP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit van kunststof? En hoe groot zijn de boxen van jullie stal? Zoals dit eruit ziet, heb ik het voor mezelf ook een beetje in mijn hoofd!


Voor de Haflingers 3,5 x 3,5 en idd van kunststof. Nog steeds in dezelfde staat, als ik de reserveplanken ernaast houd, geen kleurverschil.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:33

Orenda schreef:
suffie schreef:
Wij hebben 6 jaar geleden een buitenstal laten plaatsen door Bedaf. Komen door heel Nederland. Zeer tevreden over en de stal is nog steeds als nieuw. Staat hier op het platteland en heeft al.heel wat stormen overleefd.


[ [url=m/DkZn7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xPA5XP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit van kunststof? En hoe groot zijn de boxen van jullie stal? Zoals dit eruit ziet, heb ik het voor mezelf ook een beetje in mijn hoofd!



Ik heb ze ook graag hun. Ben zelfs nu een exrtra stak aan het aanbouwen. 2 open en 2 dichte stallen heb ik dan. Ik woon er ook 100 km vandaan.

Hout was niet veel goedkoper en dit is onderhoudsvrij



Afbeelding
Afbeelding


Links komt nu nog 1 box eraan

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:50

Mooi hoor Lynn_Nikita!
Ik woon zelfs ruim 200 km bij hun vandaan, geen enkel probleem. Wij hebben 2 jaar geleden nog een hooihok.laten bijbouwen van 3 5 x 4, zie je niets van.

LaDonna75

Berichten: 2144
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:34

Paardjes83 schreef:
Rutjes paardenboxen super tevreden over. Prijs technisch dik in orde. Communicatie is ook echt top.

Was bij ons een stuk goedkoper dan Geert en Henk.

Ja hier nog een tevreden Rutjes-klant. Ze denken fijn mee, hebben goede oplossingen en leveren goed en degelijk werk. Wij hebben de buitenstal door een aannemer laten bouwen en de boxen en ramen en deuren van Rutjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 19:49

suffie schreef:
Mooi hoor Lynn_Nikita!
Ik woon zelfs ruim 200 km bij hun vandaan, geen enkel probleem. Wij hebben 2 jaar geleden nog een hooihok.laten bijbouwen van 3 5 x 4, zie je niets van.



Wow, dat ziet er wel echt allemaal heel mooi uit! En ook superhandig dat je er dus later nog bij kan bouwen zonder dat je verschil ziet.

Wij hebben een oud gemetseld gebouw, ik zat er eerst aan te denken om deze te verbouwen maar ik denk dat de kosten net zo hoog zullen zijn als wanneer ik er een nieuwe stal neer ga zetten..... Misschien zelfs wel hoger omdat ik niet overtuigd ben van de fundering (muren zijn verzakt). Dus dan is dit een goed alternatief, denk ik.

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 19:55

suffie schreef:
Voor de Haflingers 3,5 x 3,5 en idd van kunststof. Nog steeds in dezelfde staat, als ik de reserveplanken ernaast houd, geen kleurverschil.


Ik zie op hun site dat zij de fundering niet doen, hoe hebben jullie dat destijds gedaan? Betonvloer laten storten door een aannemer, of iets anders?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:14

Orenda schreef:
suffie schreef:
Voor de Haflingers 3,5 x 3,5 en idd van kunststof. Nog steeds in dezelfde staat, als ik de reserveplanken ernaast houd, geen kleurverschil.


Ik zie op hun site dat zij de fundering niet doen, hoe hebben jullie dat destijds gedaan? Betonvloer laten storten door een aannemer, of iets anders?


Wij hebben er Stelconplaten onder liggen.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Goede betaalbare stallenbouwer noord Nederland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:17

Wij mochten vanuit de gemeente enkel hout, hebben gekozen voor stallen van Select. Zijn vorige week geplaatst, tot nu toe erg tevreden. Communicatie verliep heel prettig en alles is netjes geplaatst.

Orenda
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 08:41

suffie schreef:
Wij hebben er Stelconplaten onder liggen.


OK, bedankt! Dat bevalt ook nog steeds goed?

Hebben jullie de stallen trouwens door Bedaf erneer laten zetten of was het een bouwpakket wat je zelf nog in elkaar moet zetten?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:49

Afbeelding
Hier ook Bedaf, voor de tweede keer voor gekozen. Super, maar niet echt goedkoop. Deze opstelling bevalt super, echt heel blij met de overstek van 2,5 m. Bij mijn vorige stal had ik 1 m overstek en een opslag van 6x3 achter de stallen, maar ik vind dit veel fijner.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Goede betaalbare stallenbouwer noord Nederland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:51

Je kunt kiezen of je het zelf wilt bouwen of het laat doen. De betonnen plaat eronder moet je sowieso zelf doen. Je betaalt achteraf naargelang ze bezig zijn geweest. Ik was ongeveer 1000 euro kwijt voor het plaatsen.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:00

Afbeelding
Dit was mijn oude stal ( vorig huis)

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:02

Orenda schreef:
suffie schreef:
Wij hebben er Stelconplaten onder liggen.


OK, bedankt! Dat bevalt ook nog steeds goed?

Hebben jullie de stallen trouwens door Bedaf erneer laten zetten of was het een bouwpakket wat je zelf nog in elkaar moet zetten?



Ik heb het op stoeptegels staan en wij hebben het zelf in elkaar gezet.
Er zit geen echte bouwtekening bij of uitleg ( al zullen ze die wel kunnen geven want de communicatie is snel) maar als je niet heel handig bent adviseer ik dat niet. Ook niet als je niet alle gereedschap hebt wat je moet vrij veel inkorten zowel kunststof dak als houten balken en hebt een boor- en schroefmachine nodig.
Ik heb het nu in 3 keer gebouwd eerst een dubbele open stal toen een aanbouw en gisteren de 2e aanbouw. Alles bij elkaar zal en 12000 euro hebben gekost aan alleen de stal niet het opbouwen. Aan de aanbouw waren wij nu een dikke werkdag bezig met 2 personen. Aan de eerste stal hebben wij langer gebouwd ivm uitzoeken hoe alles past.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:40

Birgit01 schreef:
Je kunt kiezen of je het zelf wilt bouwen of het laat doen. De betonnen plaat eronder moet je sowieso zelf doen. Je betaalt achteraf naargelang ze bezig zijn geweest. Ik was ongeveer 1000 euro kwijt voor het plaatsen.


Wij hebben het laten plaatsen en van tevoren een prijs afgesproken.
Als je handig bent zou je het prima zelf kunnen met wat extra handen. Het moeilijkste is het dak.
De stelconplaten liggen nog uitstekend. Die zijn ook gemaakt voor veel gewicht en piekbelasting.

HvE

Berichten: 50
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:29

Wij hebben nu 5 jaar geleden buitenstal van Bedaf (zelf) gebouwd. Stallen van 3,5 bij 3,5 met iedere stal een eigen paddock. Zeer tevreden met stal en Bedaf. Goede kwaliteit en denken mee, aangezien we geen standaard stal hebben. Zou zo weer bij hun kopen.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Goede betaalbare stallenbouwer noord Nederland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:56

Hier ook erg tevreden over bedaf. Zou er inderdaad zoals anderen ook zeggen zo nog een keer stallen door laten plaatsen.

Ik heb zelf een fundering laten plaatsen en daar hebben zij de stal op gebouwd.