Het leed dat een plek in de opfok vinden heet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kodaloverrr

Het leed dat een plek in de opfok vinden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 13:06

De titel verraad het al.
Het is even moeilijk om kinderopvang te vinden als opfok. Ik had blijkbaar vorig jaar al een plek moeten reserveren voor een veulen dat 23-04-23 geboren is 8)7

Oke oke kleine nuance.. een kleinschalige opfok voor een hengst veulen.

Wat ik zoek: :list:

-een kleinschalige opfok met het liefst de groepen niet groter dan 10 veulens
-het liefst het hele jaar rond uitloopmogelijkheden dus ook in de winter iets van een paddock
-Bezoekmogelijkheden
-voorkeur ligt qua locatie op max 1 uur rijden van Eindhoven
-niet duurder dan 200 euro p.m.

Ik heb eventueel Eifelopfok wel achter de hand, fantastische locatie, goed geprijsd, maar ik weet nog niet of ik het leuk vind om hem maar eens per maand te kunnen opzoeken gezien de afstand :o

Heeft iemand voor mij de tip qua locatie waarvan je weet dat er nog plek is?
Of is er een andere bokker die nog een maatje zoekt voor zijn/haar hengstveulen en dat ze samen kunnen opgroeien?

Misschien ben ik te kieskeurig, maar ik kan het eens hier in de groep gooien toch?
Ik hoor het graag!

Kayley95

Re: Het leed dat een plek in de opfok vinden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:17

Koda ik stuur je even een pb. :)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:04

Ik denk dat je vrij laat in het seizoen bent al als je nu nog een opfok wilt vinden dus dat het wel eens lastig kon zijn - ik heb toevallig twee weken geleden naar de opfok gebracht en was daarmee eigenlijk maar net op tijd voor de laatste ronde. Andere plaatsen kon niet meer worden ingeschaard of zaten vol.

Ik sta met mijn jaarling bij de Lindehoeve in Emst, hele fijne plek en bovendien hartstikke transparant. Wellicht nog een belletje waard maar volgens mij hebben zij alles inmiddels al op het land en ben je dus net te laat.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:12

_Jelske schreef:
Ik denk dat je vrij laat in het seizoen bent al als je nu nog een opfok wilt vinden dus dat het wel eens lastig kon zijn - ik heb toevallig twee weken geleden naar de opfok gebracht en was daarmee eigenlijk maar net op tijd voor de laatste ronde. Andere plaatsen kon niet meer worden ingeschaard of zaten vol.

Ik sta met mijn jaarling bij de Lindehoeve in Emst, hele fijne plek en bovendien hartstikke transparant. Wellicht nog een belletje waard maar volgens mij hebben zij alles inmiddels al op het land en ben je dus net te laat.

Het veulen is pas een week oud he ;)

Sorry ik heb geen tips verder.. ik heb wel veel goede ervaringen gehoord over de plek in de Eifel

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:20

Licor schreef:
_Jelske schreef:

Het veulen is pas een week oud he ;)

Sorry ik heb geen tips verder.. ik heb wel veel goede ervaringen gehoord over de plek in de Eifel

Overheen gelezen vrees ik :') In dat geval staat mijn advies om eens contact op te nemen met de Lindehoeve in Emst (net voorbij Apeldoorn). Bekijk ook gerust eens de website.

Wat ik bijvoorbeeld heel fijn vind is dat ik gedurende de zomerperiode alle dagen van de week langs kan gaan (bij het land waar ze staat) en 's winters zijn en bezoekdagen. De mensen zijn enorm servicegericht en de stallen zijn schoon en ordelijk. Op stal staan ze in overzichtelijke groepen met een buitenruimte en als ze dus aan het einde van het seizoen naar binnen gaan kun je ze via de webcam volgen via hun website. :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:38

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:09