Stal gezocht omgeving Den Haag/Rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

susannedw

Stal gezocht omgeving Den Haag/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 14:20

Hoi!

Ik heb (minimaal) deze zomer de mogelijkheid om de pony van een vriendinnetje te leasen/lenen, wat natuurlijke een super leuke mogelijkheid is voor mij en mijn familie die allemaal paardenenthousiast zijn!

De pony staat nu in Zeeland, maar zou dan verplaatst worden naar een stal ergens in de omgeving van Den Haag/Rotterdam. Mijn familie woont in Voorburg en ik in Rotterdam, ik ben bereid om 30 minuten te rijden naar stal, en mijn familie ook ongeveer 30 minuten vanuit Voorburg. Dichterbij Voorburg is natuurlijk altijd goed.

Omdat het initieel over een korte periode gaat van 3 maanden is een stal vinden natuurlijk wat lastiger, vooral omdat ik wel echt een stal zoek waar de pony minimaal overdag op de wei staat in de zomer (24/7 kan ook). We zoeken echt geen perfecte faciliteiten, alleen wel dat er minimaal een buitenbak is, je relatief makkelijk naar buiten kan gaan, en dat er instructie aanwezig is/of dat instructie relatief makkelijk via via te regelen valt.

Ik had zelf al gedacht aan stal de groene meer, alleen heeft deze dit jaar geen plek voor zomer klanten. Ook had ik stal de windhoek gevonden, maar denk ik dat deze een wachtlijst heeft.

Ik heb het idee dat heel veel stallen heel slecht te vinden zijn via de standaard zoekmachines, vandaar de vraag of een van jullie toevallig nog een stal weet die aan mijn eisen voldoet.

Alvast heel erg bedankt! :)

Annabel

Re: Stal gezocht omgeving Den Haag/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:04

Misschien via een oproepje op facebook proberen?

susannedw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 16:15

Ik heb jammer genoeg echt bijna geen "paarden connecties" op Facebook, ben jij bekent met Facebook groepen die hier misschien geschikt voor zijn?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:28

Aangezien het alleen voor de zomer is, is het voor stalhouders niet zo interessant. Die hebben liever weinig verloop.
Je zou Stal Zeeuw kunnen proberen, of een van de andere stallen in Midden Delfland (Verboon, 't Einde). Daar hebben de paarden het in de zomer goed, voor de winter te weinig buiten, maar daar heb je dan niets mee.
Aangezien het wat grotere stallen zijn, hebben die nog wel eens plek.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:32

Hoi! Je had ons inderdaad gemaild, het zit hem bij ons niet in het verloop in ieder geval.

Normaal altijd welkom maar vanwege werkzaamheden op ons land dit jaar en een hele droge zomer vorig jaar hebben we besloten liever wat minder paarden te hebben en voldoende gras te kunnen bieden dan eigenlijk teveel paarden te hebben en heel veel moeten bijvoeren en mogelijk ontevreden klanten te hebben :o . Als de werkzaamheden over zijn hebben we weer een boel land beschikbaar en ben je van harte welkom maar daar heb je dit jaar niks aan :o

Er is een Facebookpagina ' stalling en weidegang Zuid Holland' , daar worden wel wat weidegang plekjes aangeboden en kun je ook een oproep doen :) !

susannedw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 16:39

Ja klopt, helemaal logisch hoor! Mocht ik inderdaad toch nog een keer iets hebben voor een langere periode weet ik jullie sowieso weer te vinden @ruitje!

susannedw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 16:48

Simbaa schreef:
Aangezien het alleen voor de zomer is, is het voor stalhouders niet zo interessant. Die hebben liever weinig verloop.
Je zou Stal Zeeuw kunnen proberen, of een van de andere stallen in Midden Delfland (Verboon, 't Einde). Daar hebben de paarden het in de zomer goed, voor de winter te weinig buiten, maar daar heb je dan niets mee.
Aangezien het wat grotere stallen zijn, hebben die nog wel eens plek.

Klopt, het is inderdaad niet het aller makkelijkste om te vinden, vandaar dat ik het even hier wou peilen. Heel erg bedankt voor de aanbevelingen, zien er inderdaad uit als goede stallen voor in de zomer! Worden zeker toegevoegd op het lijstje :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:18

Ja kan informeren bij stal duijnwijk (katwijkerlaan 21 pijnacker) of klein stukje verder op de Keulseweg 32. Deze boden voorheen altijd zomerland aan, weet alleen niet of dat nog steeds zo is.
Of anders wellicht bij Nico Noordersingel 20a berkel
Dat zit wel tussen r’dam en voorburg. Andere optie maar dat is meer r’dam stal neeleman (hofweg 92 rotterdam)

Veel andere weidegang plekjes gaan beetje via via, adressen die je net moet kennen… ik zou zeker ondanks je niet grote paarden netwerk toch berichtje op FB zetten met de vraag of iedereen hem kan delen(hulp kan zomaar uit heel onverwachte hoek komen), plaats daarnaast een gezocht advertentie op marktplaats en doe een gezocht oproep in de FB pagina; stalling Zuid holland. Dan heb je denk meeste kans