Gezocht plek op de wei voor mijn 12-jarige ruin op ‘pensioen’

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage001

Gezocht plek op de wei voor mijn 12-jarige ruin op ‘pensioen’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 20:43

Voor mijn lieve 12-jarige ruin (kwpn-er & paard) ben ik op zoek naar een fijne plek op de wei waar hij van zijn rust mag gaan genieten. Liefst regio Brabant.

Ik ben niet zozeer op zoek naar een rusthuis, maar zie hem liever bij een boer met een of enkele andere paarden in de wei. Andere oplossingen zijn natuurlijk ook mogelijk bijvoorbeeld bij iemand aan huis (ook met een of enkele paarden in de wei.) Uiteraard draag ik de kosten.

Het blijkt in de praktijk heel moeilijk om iets te vinden, vooral als je zoals ik, weinig mensen kent.

Wie o wie kan mij helpen dé plek te vinden?!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:44

Ik ken wel een stal in de buurt van Baarle-Nassau? Volgens mij hebben die wel plek.
7 hectare weiland met een kleine kudde (momenteel 12 volgens mij) waar ze dag en nacht buiten lopen. In de winter extra hooi als het nodig is. Eigenaren wonen er dus altijd toezicht.
Leeftijden van de paarden is tussen de 2 en 31 ongeveer

Bij interesse mag je me een pb doen! Mijn paard staat er momenteel :)

Dressage001

Re: Gezocht plek op de wei voor mijn 12-jarige ruin op ‘pensioen’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 21:48

Pb gedaan!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 22:30

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:57

Is er nog een bepaalde reden waarom je liever geen rusthuis hebt? Want dan denk ik meteen aan rusthuis v.d. Kruis in Brabant. Toevallig afgelopen zaterdag wezen kijken, ons paard gaat daar vanaf ergens half juni van zijn pensioen genieten. Prachtige plek met heel veel ruimte, en keuze uit meerdere mogelijkheden varierend van 24/7 buiten tot overdag buiten en snachts in een eigen stal. Staat ook heel goed bekend overal, en er loopt ook ergens op bokt een topic over.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:11

Mijn pony staat bij den ouden stal, in brabant. Volgens mij kun je ze wel vinden op fb!

Ik ben daar echt super tevreden over!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:18

Sandra_H schreef:
Is er nog een bepaalde reden waarom je liever geen rusthuis hebt? Want dan denk ik meteen aan rusthuis v.d. Kruis in Brabant. Toevallig afgelopen zaterdag wezen kijken, ons paard gaat daar vanaf ergens half juni van zijn pensioen genieten. Prachtige plek met heel veel ruimte, en keuze uit meerdere mogelijkheden varierend van 24/7 buiten tot overdag buiten en snachts in een eigen stal. Staat ook heel goed bekend overal, en er loopt ook ergens op bokt een topic over.

Ik wilde indd ook vd Kruis als tip benoemen. Hele goede ervaringen mee!

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:24

Sandra_H schreef:

Meerdere redenen, mijn ruin is pas 12. Niet alle rusthuizen accepteren ‘jonge’ paarden. Maar ook vanwege de kosten, ik heb in mijn hoofd zitten dat rusthuizen erg duur zijn? Wat zijn de kosten bij vd kruis? (anders in een pb?)

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:27

HeleneDas schreef:
Mijn pony staat bij den ouden stal, in brabant. Volgens mij kun je ze wel vinden op fb!

Thanks! Ik ga er naar kijken.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:28

Dressage001 schreef:
Meerdere redenen, mijn ruin is pas 12. Niet alle rusthuizen accepteren ‘jonge’ paarden. Maar ook vanwege de kosten, ik heb in mijn hoofd zitten dat rusthuizen erg duur zijn? Wat zijn de kosten bij vd kruis? (anders in een pb?)

Het paard van een stalgenoot staat daar sinds vorig jaar ook en die is ook rond de 12 jaar, dus dat kan wel.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 17:05

Dan kan ik het iets bijstellen. Rusthuizen die jongere paarden accepteren én betaalbaar zijn, zijn ook een optie!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:08

Dan kan ik Klavertje4 in Sint Oederode van harte aanbevelen! Mijn 'jonge' paard is daar met 16 jaar heen verhuisd afgelopen september en heeft het ontzettend naar zijn zin. Hij kon nooit in grote groepen, maar hier gaat het super. Ze hebben alle ruimte en je bent altijd welkom. Ik ga nu ongeveer eens per maand en maak dan nog een buitenritje. Maar er zijn ook mensen die veel vaker of bijna nooit komen. Zeker betaalbaar in mijn ogen, volgens mij betalen we iets van 240 per maand en dat is inclusief smid, ontwormen en enten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:32

Ik weet niet wat je grens is van betaalbaar, maar misschien is paardenrusthuis landhorst wat voor je ruin. Gemixte groep waar ze ook jongere paarden accepteren, 24/7 buiten met hooi en een mega inloopstal. kosten geloof 225 per maand, inclusief alles. Hele gastvrije mensen, je kunt Lies of Marcel altijd bellen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:36

Ik denk juist dat een paardenrusthuis goedkoper is dan aan huis. Want die prijzen zijn meestal inclusief alles toch?

Ik moet zeggen dat ik hier aan huis, zonder smid en enten, ook echt niet meer onder de 200 zou vragen.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:34

Amyyy schreef:
Ik weet niet wat je grens is van betaalbaar, maar misschien is paardenrusthuis landhorst wat voor je ruin. Gemixte groep waar ze ook jongere paarden accepteren, 24/7 buiten met hooi en een mega inloopstal. kosten geloof 225 per maand, inclusief alles. Hele gastvrije mensen, je kunt Lies of Marcel altijd bellen

Dank voor je tip! Ze zitten eigenlijk net wat te ver voor mij, maar ik ga ze in gedachte houden.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:36

DuoPenotti schreef:
Ik denk juist dat een paardenrusthuis goedkoper is dan aan huis. Want die prijzen zijn meestal inclusief alles toch?

Ik moet zeggen dat ik hier aan huis, zonder smid en enten, ook echt niet meer onder de 200 zou vragen.

Dat verwacht ik ook niet en dat is qua bedrag ook helemaal prima!

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 22:37

HeleneDas schreef:

Contact gehad, helaas accepteren zij geen paarden

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 00:43

Kan je zeker Vd Kruis in Heeze aanraden, daar hebben ze diverse groepen en mogelijkheden en voor een redelijke prijs. Veel beter dan aan huis! Zeker met de prijzen van tegenwoordig ;(

In dit topic vind je veel ervaringen en info over dit rusthuis: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1896611

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 06:38

MissYvette4u schreef:
Kan je zeker Vd Kruis in Heeze aanraden, daar hebben ze diverse groepen en mogelijkheden en voor een redelijke prijs. Veel beter dan aan huis! Zeker met de prijzen van tegenwoordig ;(

In dit topic vind je veel ervaringen en info over dit rusthuis: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1896611

Thanks, ik ben ze inderdaad al een paar keer tegen gekomen. Nadeel daar is dat ze kuil voeren. Ik heb zelf met kuil slechte ervaringen :(

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:00

Paardenrusthuis laura in berlicum?

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:26

Als West Brabant binnen je mogelijkheden past, mag je me een PB sturen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:08

Ik heb je een pb gestuurd!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:11

Maar hij is nog maar 12. Heeft hij een blessure oid dat hij niks meer mag doen? Anders kun je overwegen om hem naar een inscharings weide te doen. Dus alleen weidegang zoals opfok stallen voor jonge paarden. Dat is ws veel goedkoper dan een pensioenstal. Hou er rekening mee dat je misschien nog 15 jaar veel kosten aan hem hebt terwijl je er niks aan hebt.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:12

Is Nijmegen een optie? Ik sta op een kleinschalige, particuliere stal in Wijchen, 15 minuten vanaf Nijmegen. Er zou een pensionado bij komen maar dat is niet doorgegaan, dus er is een plekje vrij. In totaal staan er 8 paarden, waarvan 1 in eigendom van de staleigenaresse zelf. Echt een kleine (en gezellige) stal dus :) In de zomer (ca. mei tot oktober) staan ze 24/7 op het land, in de winter (november tot ca. april) staan ze in 2 groepjes van 4 op het land van zonsopgang tot zonsondergang. Stuur me een pb mocht je meer info willen!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:59

Amyyy schreef:

Absolute aanrader!