Rusthuis omgeving Utrecht gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneAmigo

Rusthuis omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 08:01

Met pijn in mijn hart moet ik opzoek naar een nieuwe plek voor mijn lieve senior ruin van 26…

Wat ik zoek:

- Omgeving Utrecht (woon zelf in IJsselstein)
- 24/7 buiten in een groep of groepje geschikt voor een te lieve ruin die altijd onder aan rang staat.
- 2 of 3 keer per dag bijgevoerd kan worden
- Waar ik zelf ook welkom ben om een rondje met hem te wandelen
- Kosten max rond de €300,- p.m. (extra voer waar hij op leeft elke dag koop ik dan zelf)

Waarom ik deze plek zoek:

De stal waar Amigo nu staat is echt een hele fijne plek waar we al 6.5 jaar staan. Alleen een paar dagen geleden hebben ze laten weten dat we de volgende maand van €310,- naar €410,- gaan omdat er problemen zijn met het hooi en goedkoper inkopen lukt niet.

Alleen Amigo eet bijna geen hooi. Hij en zijn senoir vriend van 33 maken er proppen van en die gooien we weer bij de grote groep paarden en die eten dat weer op. Dus hij verbruikt ook bijna geen hooi. Inflatie verhoging hebben we een paar maanden geleden al gekregen. Hij leeft niet van hooi maar van 2x per dag een volle emmer met voer wat ik al zelf moet kopen.

Ik betaalde net zoals de andere paarden gewoon €310,- mee. Eigenlijk sowieso dus al te veel voor wat hij daadwerkelijk kost vergeleken met de andere paarden. Maar prima Amigo is blij en dan betaal ik dat extra voor de service dat hij 2x per dag een emmer extra krijgt. Ze moet sowieso haar eigen senior van 33 ook bijvoeren en ze staan samen.

Daarnaast help ik elke zaterdag mee met uitmesten zodat ze minder werk hebben. 3 keer per week voer ik ook zelf (2 van haar eigen paarden en Amigo) en zorg dat de voertonnen gevuld zijn. Het is een all inclusive stalling en ik help al jaren mee zonder er korting voor te vragen.

Doet me gewoon pijn dat ik dan ook van €310 naar €410 moet omdat de hooi kosten omhoog zijn. Of ben ik nu onredelijk?

Ik wil lieve Ammie niet verplaatsen maar €410 is voor mij echt te veel helaas

meggiemeg

Re: Rusthuis omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:17

Ik snap je gevoel en zou hetzelfde hebben, kan je het niet overleggen? Je staat er tenslotte al een poos en je kent de eigenaren daar denk ik wel goed genoeg voor.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 08:23

meggiemeg schreef:
Ik snap je gevoel en zou hetzelfde hebben, kan je het niet overleggen? Je staat er tenslotte al een poos en je kent de eigenaren daar denk ik wel goed genoeg voor.

Ja, heb ik ook gedaan. Zij is ons contact persoon en snapt mij heel goed, alleen haar man is de baas. Ze gaat haar best doen voor mij en Ammie. Alleen haar man heeft meer een instelling van of je betaald of je gaat maar lekker weg. Ze hebben namelijk de inkomsten van de stal niet nodig omdat hij daarnaast nog werkt.

Ben heel bang dat hij geen uitzondering wil maken dus ik moet al langzaam gaan zoeken naar andere plekken

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:39

Probeer Stal Zwetsloot eens :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:43

Dat is wel een hele beste stijging :(

Ik zou ook proberen dit te bespreken met de eigenaren als dit echt niet gaat dan zou ik inderdaad een andere plek zoeken. Helaas kan ik je daar niet mee helpen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:45

Het Brieschend paard in Oudewater wellicht?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:11

vervelend is dat, als ik jou was zou ik even op marktplaats kijken voor stal? of zet er een advertentie op met wat je zoekt.
daar staat ook wat aangeboden aan stalling,misschien ben je daar beter af.
daar staat trouwens ook hooi op in de omgeving van je stal voor gewone normale prijzen?

ik zou zeker niet zomaar akkoord gaan met een tariefverhoging van zo’n bedrag en ik zou me ook niet zomaar laten wegsturen ( ik vind dat altijd maar wat als ze zeggen van als het je niet aan staan dan ga je maar. ja doeii dat mag helemaal niet zo)

ga met ze in gesprek,misschien kun je toch iets voor elkaar krijgen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:20

YvonneAmigo schreef:
meggiemeg schreef:

Ja, heb ik ook gedaan. Zij is ons contact persoon en snapt mij heel goed, alleen haar man is de baas. Ze gaat haar best doen voor mij en Ammie. Alleen haar man heeft meer een instelling van of je betaald of je gaat maar lekker weg. Ze hebben namelijk de inkomsten van de stal niet nodig omdat hij daarnaast nog werkt.

Ben heel bang dat hij geen uitzondering wil maken dus ik moet al langzaam gaan zoeken naar andere plekken

Ja dan is het lastig als iemand er zo in staat. Hopelijk kan zijn vrouw iets voor je betekenen en ondertussen toch maar uit gaan kijken naar iets anders voor de zekerheid, daar kan ik je niet bij helpen want ik weet niets in die hoek.
Ik vind de stijging wel erg hoog, er is nog genoeg hooi te verkrijgen van afgelopen jaar, als ik kijk naar de grotere leveranciers hebben die nog genoeg staan voor dezelfde prijzen als waar ze het al die tijd voor aanboden.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 10:04

ellepel schreef:
vervelend is dat, als ik jou was zou ik even op marktplaats kijken voor stal? of zet er een advertentie op met wat je zoekt.
daar staat ook wat aangeboden aan stalling,misschien ben je daar beter af.
daar staat trouwens ook hooi op in de omgeving van je stal voor gewone normale prijzen?

ik zou zeker niet zomaar akkoord gaan met een tariefverhoging van zo’n bedrag en ik zou me ook niet zomaar laten wegsturen ( ik vind dat altijd maar wat als ze zeggen van als het je niet aan staan dan ga je maar. ja doeii dat mag helemaal niet zo)

ga met ze in gesprek,misschien kun je toch iets voor elkaar krijgen?

Ja ben het helemaal met je eens!

Ik ga ook wel echt heel erg mijn best doen om Ammie daar te houden. Een oud paardje verplaatsen en uit een vertrouwde omgeving halen is niet leuk..

Mijn strijdplan:

Plan A: Via de eigenaaresse. Wij zijn hele goede vrienden. Dus ik hoop dat zij toch iets voor elkaar kan krijgen. Haar 33 jarige kan ook echt niet zonder Ammie. Die gaat dood van verdriet omdat ze altijd samen zijn. Amigo is iets meer op zichzelf maar liever haal ik ze niet uit elkaar.

Plan B: Die man proberen te spreken en dat ik wil weten wat zo een oudje hem nou echt kost.

Plan C: Gewoon niet betalen omdat het gewoon geen realistisch bedrag is voor een pensioen paardje

Plan D: Dan ga ik Ammie pas verhuizen

Maar ondertussen moet ik wel voor het geval dat zoeken naar een andere mooie plek voor hem.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:24

Met mijn oudje betaalde ik inderdaad ook de gewone all-in prijs incl. hooi. Hij stond volledig op ruwvoervervangers.
Gelukkig waren ze wel zo reëel dat ik de prijsverhoging van de stalling ivm met het hooi niet hoefde te betalen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:43

Die inflatieverhoging slaat ook nergens op want de inflatie daalt. Is de Paardenkamp in Soest niets?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:49

VSW -> ED

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:16

janderegelaa schreef:
Die inflatieverhoging slaat ook nergens op want de inflatie daalt. Is de Paardenkamp in Soest niets?

Die hebben jarenlange wachtlijsten en die wachtlijsten zijn momenteel niet open.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:29

YvonneAmigo schreef:
Plan B: Die man proberen te spreken en dat ik wil weten wat zo een oudje hem nou echt kost.

Plan C: Gewoon niet betalen omdat het gewoon geen realistisch bedrag is voor een pensioen paardje

Ik denk dat het je wel tegenvalt als je alle kosten bij elkaar op gaat tellen wat een paard een pensionhouder elke maand kost, los van het feit of hij er wel of niet wat aan moet verdienen om van te leven. En niet betalen zal je ook niet verder brengen dan dat de relatie onderling er slechter op gaat worden en als hij zo zakelijk is kan dat ook maar zo ten koste gaan van de verzorging van je paard, dat is denk ik wel het laatste wat je wilt. Dan moet je wellicht een noodsprong gaan maken naar een stal die niet je eerste keuze is om naar toe te verhuizen en moet je dan na een poosje weer op zoek en verhuizen.

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 15:06

meggiemeg schreef:
YvonneAmigo schreef:

Ik denk dat het je wel tegenvalt als je alle kosten bij elkaar op gaat tellen wat een paard een pensionhouder elke maand kost, los van het feit of hij er wel of niet wat aan moet verdienen om van te leven. En niet betalen zal je ook niet verder brengen dan dat de relatie onderling er slechter op gaat worden en als hij zo zakelijk is kan dat ook maar zo ten koste gaan van de verzorging van je paard, dat is denk ik wel het laatste wat je wilt. Dan moet je wellicht een noodsprong gaan maken naar een stal die niet je eerste keuze is om naar toe te verhuizen en moet je dan na een poosje weer op zoek en verhuizen.

Nee, komt goed. Er komt sowieso geen ruzie hoor.

Zijn inderdaad veel kosten waar je niet gelijk aan denkt zoals verzekeringen enz. Maar goed, deze verhoging is voor het hooi wat mijn paardje niet kan eten.

Hoop echt dat hij kan blijven en anders gaan we een mooi plekje voor hem zoeken waar hij lekker oud kan worden <3

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:17

100,- per maand verhoging is volslagen belachelijk en dan ook nog zo'n korte termijn. Ik heb geen idee wat het hooi op het moment kost ( wij hebben in september 2022 een hele vracht laten komen) maar ik weet wel dat 100,- per maand zo'n beetje is wat een paard aan hooi eet ( en wij hebben dan nog duur Duits hooi) als ze vrijwel onbeperkt eten. Klinkt mij meer in de oren als een mooi staaltje oplichting en/of hopen dat er mensen gaan vertrekken. Ik weet niet hoeveel paarden er staan maar als het er 10 zijn zit je dus aan 1000,- extra inkomsten per maand; daar kan je heel veel hooi voor kopen en dat eten ze echt niet in 1 maand weg!
Jammer altijd dit soort dingen.
Je kan altijd eens met de Paardenkamp in Soest bellen, ze maken wel eens uitzonderingen en anders weten ze misschien wel weer een plek.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 00:02

Hoi, is rusthuis 'Jakari' in Lopik misschien wat?