Pensionstalling omgeving Haarlem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinana

Pensionstalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 14:29

Opzoek naar een pensionstalling in de omgeving van Haarlem met een straal van 40 kilometer. Aanwezigheid van binnenbak, overdekte stapmolen en goed gedraineerde paddocks is een must!
Zo ook de mogelijkheid voor paddock/molen service (liefst 2x per dag).

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:25

En wat mag het maximaal kosten? Hoeveel uur per dag naar buiten, of vind je dat minder belangrijk dan je huidige eisen?

Dinana

Re: Pensionstalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 22:19

Liever niet boven de 570 per paard/ per maand.
Hoe lang buiten maakt niet heel veel uit, zeker als 2x per dag service mogelijk is.
Belangrijkste dat de paddocks goed gedraineerd zijn ivm 1 paard met verleden van hoefkanker.
Als je een stal weet hoor ik het graag van je!!

Tazzey

Re: Pensionstalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:10

Stal Vredenhof in Vijfhuizen vond ik fantastisch. Ik heb daar met plezier gestaan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:18

Tazzey schreef:
Stal Vredenhof in Vijfhuizen vond ik fantastisch. Ik heb daar met plezier gestaan.

Daar woon ik vlakbij, maar de stapmolen is niet overdekt, toch? Of ben ik toch in de war met een andere stal? En volgens mij ook geen service om ze in en uit de stapmolen te doen? Wel paddockservice

Sorry TS. Ik kan je niet helpen. De stallen die ik ken in deze omgeving bieden niet de luxe van al je eisen, wel van een paar van je eisen, maar niet alle.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:23

Dinana schreef:
Opzoek naar een pensionstalling in de omgeving van Haarlem met een straal van 40 kilometer. Aanwezigheid van binnenbak, overdekte stapmolen en goed gedraineerde paddocks is een must!
Zo ook de mogelijkheid voor paddock/molen service (liefst 2x per dag).

Wat verder maar wel onder de 40km is Time stables in nieuwe wetering. Zijn goed aan het opknappen sinds de aankoop paar jaar geleden en service 2x per dag is mogelijk en ook weidegang. stapmolen net nieuw geplaatst en bodems in de banen ook erg goed.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:34

fohadie schreef:
Tazzey schreef:

Daar woon ik vlakbij, maar de stapmolen is niet overdekt, toch? Of ben ik toch in de war met een andere stal? En volgens mij ook geen service om ze in en uit de stapmolen te doen? Wel paddockservice

Sorry TS. Ik kan je niet helpen. De stallen die ik ken in deze omgeving bieden niet de luxe van al je eisen, wel van een paar van je eisen, maar niet alle.

Klopt maar verder voldoet de stalling wel, en het is een fantastisch fijne stal dus wel de moeite van het bezoeken waard.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:48

Is Wennekers misschien een optie? Daar kun je in elk geval kiezen voor paddock/molen service (voor de molens zelf moet je wel een apart abonnement hebben), in elk geval 1x per dag. Maar met onderling regelen moet 2x ook mogelijk zijn.

Bij mijn weten zijn de paddocks goed gedraineerd. De molens (4 in totaal) zijn overdekt en er zijn 4 binnenbanen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:33

Dinana schreef:
Liever niet boven de 570 per paard/ per maand.
Hoe lang buiten maakt niet heel veel uit, zeker als 2x per dag service mogelijk is.
Belangrijkste dat de paddocks goed gedraineerd zijn ivm 1 paard met verleden van hoefkanker.
Als je een stal weet hoor ik het graag van je!!

Slechte drainage veroorzaakt hoefkanker?