Nou werd ik er door iemand op gewezen dat mijn paard dus helemaal niet goed op zijn hoeven staat, en dat dit dus ook zijn kreupelheid nog steeds kan verklaren. Zijn tenen zijn te lang en hij heeft geen hielen.
Nu heb ik al jaren dezelfde hoefsmid, en ik heb geen verstand van hoeven, dus ik heb het altijd aan 'de expert' overgelaten. Maar omdat ik nu van steeds meer kanten te horen krijg dat zijn hoefstand ook ernstig nadelig is voor Mac, wil ik nu dus echt een andere hoefsmid.
Maar het probleem is, of de hoefsmeden waar ik contact mee opneem, nemen geen nieuwe klanten aan, of ze zitten te ver weg..
Dit zijn Mac zijn hoeven nu (foto's genomen 2 weken na bekapbeurt):

Iemand die mij een smid kan aanraden? Er staan nog 2 paarden meer die dan ook bekapt zouden moeten worden.
Het liefst haal ik Mac ook van de ijzers af, met ijzers loopt hij ook niet 100%, maar wel beter dan zonder, maar als een betere hoefstand zijn lopen kan verbeteren kunnen de ijzers er hopelijk onderuit.
Wie helpt ons de hoefsmeden te vinden die ik niet online kan vinden? Ik vind het ook lastig om contact op te nemen met hoefsmeden zonder socialmedia, omdat ik dan geen enkele recentie van hun werk kan zien, straks is het weer iemand die zijn werk niet goed genoeg doet, daarom probeer ik het hier om dan die recensies er hopelijk wel bij te krijgen.