Goede hoefsmid gezocht Ommel/Helmond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Goede hoefsmid gezocht Ommel/Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 10:10

Mijn paard heeft sinds een paar maanden de diagnose hoefkatrolontsteking (klasse 3) gekregen. Ondanks ontstekingsremmers en hoefijzers met zooltjes, loopt hij nog steeds niet 100% goed. Inmiddels zit ik op het punt dat ik inslapen ook steeds meer overweeg, maar ik ben er nog niet klaar voor om die stap te nemen.

Nou werd ik er door iemand op gewezen dat mijn paard dus helemaal niet goed op zijn hoeven staat, en dat dit dus ook zijn kreupelheid nog steeds kan verklaren. Zijn tenen zijn te lang en hij heeft geen hielen.

Nu heb ik al jaren dezelfde hoefsmid, en ik heb geen verstand van hoeven, dus ik heb het altijd aan 'de expert' overgelaten. Maar omdat ik nu van steeds meer kanten te horen krijg dat zijn hoefstand ook ernstig nadelig is voor Mac, wil ik nu dus echt een andere hoefsmid.

Maar het probleem is, of de hoefsmeden waar ik contact mee opneem, nemen geen nieuwe klanten aan, of ze zitten te ver weg..

Dit zijn Mac zijn hoeven nu (foto's genomen 2 weken na bekapbeurt):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand die mij een smid kan aanraden? Er staan nog 2 paarden meer die dan ook bekapt zouden moeten worden.

Het liefst haal ik Mac ook van de ijzers af, met ijzers loopt hij ook niet 100%, maar wel beter dan zonder, maar als een betere hoefstand zijn lopen kan verbeteren kunnen de ijzers er hopelijk onderuit.

Wie helpt ons de hoefsmeden te vinden die ik niet online kan vinden? Ik vind het ook lastig om contact op te nemen met hoefsmeden zonder socialmedia, omdat ik dan geen enkele recentie van hun werk kan zien, straks is het weer iemand die zijn werk niet goed genoeg doet, daarom probeer ik het hier om dan die recensies er hopelijk wel bij te krijgen.

Anouk_H

Re: Goede hoefsmid gezocht Ommel/Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 10:59

Kleine toevoeging, van de ijzers af zou fijn zijn maar is geen must. Dit wil ik graag met de smid overleggen, wat nog meer belangrijk is, is dat ik geen stroom op de weide heb. Bij mijn huidige smid ga ik naar hem toe, maar het zou fijn zijn als de smid zonder stroom en op een accu kan werken of zo?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:50

Helaas moeten we onderhand zelf expert zijn lijkt het wel ;( het scheelt inderdaad heel veel hoe de hoeven er aan toe zijn.

Ik kan je Stefanie Boon aanraden, heb haar al jaren als hoefsmid. Kijkt naar je paard of ie wel/geen ijzers nodig heeft, ze is heel kundig & eerlijk.
Ik weet alleen niet of ze nog ruimte voor nieuwe klanten heeft.

Of Suus van Oosterbosch, is ook mn hoefsmid geweest maar ze kon helaas niet met me mee verhuizen. Is net als Stefanie (of Stefanie als zij :P ) heel kundig en eerlijk!

Een andere smid waar ik hele goede herstelverhalen over gehoord heb, is Joël de Jong.

Sterkte ermee in ieder geval

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:53

Joel woont wel ver weg, maar heeft veel klanten in de regio waarmee hij zou kunnen combineren. Mijn paard staat in Mierlo (voorheen in Heeze) en doet hij ook al jaren) Kundige smid, alleen lastig te 'vangen' maar dat is smid eigen volgens mij..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 12:01

Stefanie Boon heb ik al contact mee gehad geloof ik en zij nam ook geen nieuwe klanten aan helaas, lees veel goede ervaringen met haar

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 21:09

Even een schopje omhoog want ik heb nog niemand gevonden.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:01

Je zou ook kunnen kiezen voor een behandeling bij Klaas Feuth. Hij komt niet op locatie. Maar is wel echt een expert

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:15

Stefanie wilde ik ook al aanraden.

Vroeger vond ik peter sauve ook kundig.
Zijn zoon is nu ook smid. Maar geen idee of hij de kunde van pa heeft geleerd

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:19

Hier ook al zeker 16 jaar Stefanie als smid.
Maargoed daar heb jij niets aan natuurlijk.

Kon zij niemand aanraden voor je? Ze heeft nu een stagiair die heel goed z’n best doet, wie weet voor de toekomst :P

Hoop voor je dat je snel een kundige smid gevonden hebt!