Goede trainer voor jonge gevoelige pony omgeving Nijmegen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Goede trainer voor jonge gevoelige pony omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 18:51

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om hier hulp te vragen voor het volgende. Mocht dit niet op de juiste plek zijn, wees vrij om mijn post te verplaatsen alsjeblieft.

Eind vorig jaar heb ik, op advies van mijn aankoopbegeleider / trainer, een 5 jarige grote D pony gekocht welke B was beleerd en nog doorgereden moest worden. Deze pony staat nu nog steeds in training bij dezelfde persoon, maar we zoeken nu een andere professional die beter met een jonge, gevoelige pony overweg kan. In de omgang is de pony gewoon lief, alleen heeft hij nu recentelijk twee keer achterelkaar plotsklaps een ruiter (mezelf en daarna de trainer) er met succes afgegooid en is zijn vertrouwen in het rijden helaas weg. Ik kan best wat stallen vinden via google maar het laatste wat ik wil is een cowboy of een beunhaas met geen geduld, kunde of gevoel erop, vandaar dat ik hier om jullie ervaringen / aanbeveling vraag qua trainers.

Weten jullie in de buurt van Nijmegen (tot een reistijd van ongeveer een uur enkele reis) toevallig een echt goede professionele trainer / trainingstal waar we terecht kunnen? Liefst waar de pony ook gewoon in pension kan staan gedurende de training en waarbij ik ook betrokken ben bij de training.

Alvast heel erg bedankt

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Goede trainer voor jonge gevoelige pony omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:10

Hoi, ik kan je Romy Huisman aanraden!

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Re: Goede trainer voor jonge gevoelige pony omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 19:46

Hoi Plukje, dank je wel voor de tip!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Goede trainer voor jonge gevoelige pony omgeving Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:52

Is de pony gekeurd? Klinisch en röntgen? Is het tuig gecontroleerd? Tanden?

Een paard die uit het niets iemand er af gooit klinkt voor mij als pijn.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:56

Bowo schreef:
Is de pony gekeurd? Klinisch en röntgen? Is het tuig gecontroleerd? Tanden?

Een paard die uit het niets iemand er af gooit klinkt voor mij als pijn.


Het klinkt mij in de oren als een jonge behendige pony.

TS: zou vooral viavia zoeken, daar heb ik de meeste succesen gevonden! Er zijn ook best wel wat beunhazen in het wereldje.

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 20:00

Hoi Bowo,

Dank voor jouw bericht. Pony was rx (benen) en klinisch gekeurd bij aanschaf, tandarts is ook al geweest, het zadel is nieuw en professioneel aangemeten door iemand die goed bekend staat, bloedonderzoek bij DA wijst niets uit... Ik wil inderdaad nog wel laten kijken naar de rug om dat ook uit te kunnen sluiten. Desalniettemin, ongeacht wat er hier uit komt wil ik sowieso met iemand anders in zee voor de voortzetting van zijn training (uiteraard wel na het oplossen van eventuele medische oorzaken):)

Telos
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 20:01

Sunnda schreef:
Bowo schreef:
Is de pony gekeurd? Klinisch en röntgen? Is het tuig gecontroleerd? Tanden?

Een paard die uit het niets iemand er af gooit klinkt voor mij als pijn.


Het klinkt mij in de oren als een jonge behendige pony.

TS: zou vooral viavia zoeken, daar heb ik de meeste succesen gevonden! Er zijn ook best wel wat beunhazen in het wereldje.


Jong, behendig, en een echte binnenvetter, dus hij bouwt snel spanning op tot de emmer overloopt, vandaar dat ik iemand zoek die hier ook oog voor heeft. Bedankt voor de tip Sunnda :)