Ervaringen buitenbak laten aanleggen grens Friesland/Groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:41


Moska

Berichten: 3394
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 22:59

Jee, na wekenlang er tegenaan gehikt te hebben, is het me vanavond gelukt om de aanvraag voor de vergunning van de bak in te dienen. Ben benieuwd of ik het een beetje goed heb gedaan. Kon namelijk geen een van de gevraagde (onzinnige) bijlagen meesturen (brandveiligheid, tunnelveiligheid enzo), maar wel de bijlagen zoals de man van de gemeente ze me verteld heeft. Hopelijk zijn ook mijn eigen tekeningen voldoende, ben best slecht in het op schaal tekenen kwam ik achter :D Nu eerst maar afwachten.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:33

Dees schreef:
Dat doek is pas echt rot al na een paar jaar de toplaag te dun blijkt en het doek naar boven wordt gewerkt door de ondergrond. Ik heb dat een keer gezien ik wil om die reden nooit een doek in de tussenlagen.

Wij zitten iets meer van de grens met Groningen af. Hier veengrond. 20 jaar geleden grond laten keren en vervolgens serieuze laag zand aangebracht. Kan er elke zomer nog op rijden. Voor 's winters zouden we het nog een keer moeten doen, inmiddels.

Waterpeil en grond heeft weinig hoogteverschil. We hebben ooit drainage laten leggen, maar ik geloof niet dat dit erg veel geholpen heeft.



Klinkt als mijn situatie nu. Met wat voor zand heb je laten aanvullen? Is dat stevig in de zomer of wordt het mul?

Moska

Berichten: 3394
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 12:36

Joehoe. De vergunning is binnen! Nu nog bepalen welk zand. Heb Poelman al bericht, maar geloof dat mijn vraag niet helemaal goed is overgekomen. Zal even bellen vanmiddag.

Moska

Berichten: 3394
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:49

Een jaar geleden hadden we de eerste bezichtiging van de woning en nu is de bak al heel ver klaar! (Stallen nog niet, wordt aan gewerkt).

Afbeelding