Goedenavond, Ik heb op 22 september 2022 een nieuw paard voor mezelf gekocht voor in de sport. Volgens de eigenaar had het paard geen gebreken en was alles in orde. Na proefrijden etc mee naar huis genomen. Na +- 2 maand kwamen we er achter dat zijn straalbeentjes in de voorbenen en kniebanden in de achter benen niet in orde waren, hier heeft hij toen ook behandelingen voor gehad. Na +- 3 maandjes begon hij ontzettend met kreupelen wat na lange tijd rust nog niet op knapte. Nogmaals door de DA laten checken en die heeft Röntgenfoto’s gemaakt en zag wat slijtage en 2 OCD chipjes. Na 5 dagen een second opinion aangevraagd bij een andere dierenarts en die zei dat hij helemaal niet in orde was, zijn griffelbeentjes, straalbeentjes, kniebanden waren totaal niet oke. Dit doorgespeeld naar de oude eigenaar en die wil hem graag terug overnemen. Maar natuurlijk niet voor het bedrag wat ik heb betaald. Wat zijn mijn rechten hier? Hoe kan ik dit het beste op lossen? En zijn er nog dingen die ik kan doen om toch mijn geld terug te krijgen?
Lindor92
Geplaatst: 19-02-23 23:27
Heb je het paard laten keuren? En heb je bij een handelsstal of particulier gekocht?
Dit is een dubbeltopic met [TAO] Paard gekocht maar is niet in orde wat nu Aangezien dat topic op de juiste plaats staat en ook al meer berichten heeft en uitleg geeft, krijgt dit topic een slotje.