Voor de pony’s van mijn klanten (mini tinker van 1,30, shetlander van onder de meter) ben ik op zoek naar een andere smid. Op dit moment hebben ze Pavlo, maar ik ben helaas niet tevreden over zijn werk. De tinker kwam hier met slechte voeten, plat achterover etc. Maar nu staat ze met de voorvoeten echt niet correct rechtop en met een punt naar binnen, en met de achtervoeten nog steeds plat achterover. Ze loopt verder niet onregelmatig etc, maar het ziet er niet comfortabel uit. De platvoeten zijn “ineens” gecorrigeerd toen ze net 3 maanden er was, toen hadden ze Frank Beursken als smid. Ik heb sowieso al slechte ervaringen met hem en hij is geen erkende smid, heeft geen diploma. Hij heeft gezegd dat de tinker waarschijnlijk al jong ziek is geweest of drachtig en dat de stand daardoor komt, maar ik weet niet of ik dat moet geloven. Zelf heb ik Marieke vd Lee waar ik erg tevreden over ben, maar helaas neemt zij geen klanten meer aan. Beide pony’s zijn erg braaf bij de smid, shetlander vind linksachter alleen lastig met (waarschijnlijk) artrose ivm ouderdom, maar als het rustig gebeurd is het oké. Ik zoek ook een smid/bekapper die doorplant, die dus als ze er zijn meteen een volgende afspraak maken zodat er niet elke keer 15 weken tussen zit omdat ze er zelf achteraan moeten. Ik hoor positieve dingen over Patrick Gal (is dat zijn naam?) maar hier heb ik verder geen ervaring/contact mee. Zelf wil ik ook graag leren bekappen, maar helaas moet dat nog even wachten ivm school. Wie hebben/raden jullie aan?
Gaat alleen om het bekappen hier, dus natuurlijk bekapper mag ook. Zolang het werk goed is en (stel het gebeurd) hij staat ineens scheef oid dat ze wel uitleggen waarom, dat mis ik nu namelijk