castratie veulens ZO Groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

castratie veulens ZO Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 15:31

Ik zoek naar ervaringen met castreren van veulens/jaarlingen in onze omgeving. Ken de veeartsen in deze omgeving, maar wil graag horen met wie mensen de beste ervaringen hebben op dit gebied hier.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:32

superpony schreef:
Ik zoek naar ervaringen met castreren van veulens/jaarlingen in onze omgeving. Ken de veeartsen in deze omgeving, maar wil graag horen met wie mensen de beste ervaringen hebben op dit gebied hier.

Rutgers, paardenpraktijk Eemsmond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 17:51

Wintu schreef:
superpony schreef:

Die zit op behoorlijke afstand. Zou ik moeten vragen of deze ook hier komt.

Maar hoor daarom juist graag ervaringen wie het echt goed kunnen en vaak doen. Anders kan ik wel iemand van hier laten komen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:38

superpony schreef:
Wintu schreef:

Die zit op behoorlijke afstand. Zou ik moeten vragen of deze ook hier komt.

Maar hoor daarom juist graag ervaringen wie het echt goed kunnen en vaak doen. Anders kan ik wel iemand van hier laten komen.

Hij rijdt de hele provincie door, zijn collega Joeri ook. Ik heb liever Rutgers qua persoon, rustige man, recht door zee.

Muronia

Re: castratie veulens ZO Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:46

Ik heb hier nog geen hengsten laten castreren, maar toen ik nog in Westerlee woonde hadden we ook Rutgers erbij met castreren en mijn ervaring met hem is goed!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 01:41

Oke, dan zal ik hem bellen of hij ons niet te ver vindt zitten. Dank jullie wel!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 03:53

Rutgers en zijn collega hoef ik er nog niet bij voor een enting, al genoeg negatieve dingen over hem gezien en gehoord. Gelukkig niet zelf ervaren. En ik vind het ook geen aangename mensen. Maar anderen op stal zijn er wel weer helemaal blij mee, dus zo kunnen meningen verschillen. Ik heb altijd Dierenartspraktijk Schildwolde, en dan heb ik zelf altijd Marije, of Fred Smit zelf maar ik weet niet hoeveel hij nog doet omdat hij nu ook les geeft in Utrecht. Maar wie daar allemaal castreren weet ik niet, dat heb ik nog niet hoeven laten doen. Die van mij was al gecastreerd bij de aankoop :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 07:55

Texas02 schreef:
Rutgers en zijn collega hoef ik er nog niet bij voor een enting, al genoeg negatieve dingen over hem gezien en gehoord. Gelukkig niet zelf ervaren. En ik vind het ook geen aangename mensen. Maar anderen op stal zijn er wel weer helemaal blij mee, dus zo kunnen meningen verschillen. Ik heb altijd Dierenartspraktijk Schildwolde, en dan heb ik zelf altijd Marije, of Fred Smit zelf maar ik weet niet hoeveel hij nog doet omdat hij nu ook les geeft in Utrecht. Maar wie daar allemaal castreren weet ik niet, dat heb ik nog niet hoeven laten doen. Die van mij was al gecastreerd bij de aankoop :D

Haha, ja en Fred en Marije hoef ik er dan weer niet bij ,door vervelende ervaringen en meer met mij. Ze gaven ons eens een consult op afstand, want ze vond het paard eng, tja. Hij was groot, dat was het :D en 2 keer een misdiagnose gehad. Zijn vrouw die de kleine huisdieren doet, die vind ik dan wel weer super :D

Dus het ligt maar net wie je het meest ligt idd en dat is nogal in 2 kampen verdeeld.
Die Belgische arts bij Eemsmond vind ik ook niets trouwens, maar Rutgers is een fijne rustige man en eerlijk. We hebben hier 2 hengstjes laten castreren, een door de Belg en een door Rutgers, de laatste bleek klophengst.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:13

Onstwedde. Heb ze meervoudig over de vloer gehad om te castreren. Altijd netjes en doen het zoals ik het graag gedaan wil hebben. Liggend op de wei. Alles wordt goed doorgecheckt, paard gezond ed. en evt problemen worden altijd overlegd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 14:25

Het gaat puur om castreren. Wie in deze buurt zitten voor de rest kennen we. Was ook benieuwd of die genoemd zouden worden. Als ik het daar vraag, doen zij het natuurlijk ook, maar heb graag iemand die het vaak doet.

@Rina, wie van Onstwedde? Daar was ik een keer voor een nood dienst niet zo enthousiast over en dat werd ook bevestigt door anderen hier dat diegene geen paardenarts is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:26

Bij onstwedde doen Aliedje, Marieke en volgens mij Anja de paarden. Die komen op mijn huidige locatie altijd bij mijn paarden. Ik heb alleen nog geen ervaring met castratie bij hun.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:24

Aliedje of Ina hebben mijn voorkeur. Heb van Marieke ook vaak castraties gezien, en ook goed, maar Ina en Aliedje liggen mij gewoon beter. Ina en Aliedje zijn imo echt paardenarts. Nuchter en komen niet met onnodige dingen aan. Ina was ook de enigste die mijn oude merrie, hekel aan enten, Daisy kon enten. Zij was tenminste snel genoeg. Elke andere DA gaf dikke bulten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:33

Ina was het inderdaad, niet Anja, sorry!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 01:02

Oke, bij ons kwam Abel een keer voor spoed. De rest ken ik niet. Ik hoorde wel een keer dat zijn vrouw? wel goed met paarden zou zijn??

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:21

DAP K. De Vries heb ik goede ervaringen mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 01:32

xLeoniee schreef:

Voor castreren? Die zit ook wel echt ver.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 02:24

superpony schreef:
xLeoniee schreef:

Ja meerdere malen meegemaakt met een castratie. Ik wist niet precies welke regio je zocht vandaar m'n suggestie!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:52

xLeoniee schreef:
superpony schreef:

Ja meerdere malen meegemaakt met een castratie. Ik wist niet precies welke regio je zocht vandaar m'n suggestie!

Dat staat toch in de titel :D

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:59

Rutgers is normaal niet mijn dierenarts maar toen mijn hengst nog in de opfok stond heeft hij hem gecastreerd. Dat is prima gegaan. Komt volgens mij overal in de provincie.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:20

superpony schreef:
Oke, bij ons kwam Abel een keer voor spoed. De rest ken ik niet. Ik hoorde wel een keer dat zijn vrouw? wel goed met paarden zou zijn??

Abel heb ik ook al aan het werk gezien. Is ook niet mijn type. Marieke is zijn vrouw en dat is idd wel een paardenmens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:12

rina schreef:
superpony schreef:

Abel heb ik ook al aan het werk gezien. Is ook niet mijn type. Marieke is zijn vrouw en dat is idd wel een paardenmens.

Ja, hij draaide dienst met andere praktijken en kende ze helemaal niet. Dat is ook het nadeel dat je met spoed 's avonds niet kan kiezen altijd.

Was ik met onze vorige veearts wel erg verwend mee dat hij vrijwel altijd zelf kwam.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:13

Ingrid_ms schreef:
Rutgers is normaal niet mijn dierenarts maar toen mijn hengst nog in de opfok stond heeft hij hem gecastreerd. Dat is prima gegaan. Komt volgens mij overal in de provincie.

Zijn naam wordt wel vaak genoemd.

Hoopte dat 1 naam er als heel bekend om goed castreren uit zou springen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:33

Ik heb 2 hengsten door dierenkliniek Veendam laten castreren. Beide goed gegaan, geen problemen en geen complicaties

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:40

De hier eerder genoemde Joeri is een beetje een vreemde vogel maar ik vind hem wel een goede dierenarts. Een afspraak maken met hem is wel echt een drama en daarom ben ik naar een andere dierenarts gegaan.

ZO Groningen is een breed begrip. Is Arts&Dier in Klijndijk of Aa & Hunze in Schoonlo misschien nog een optie?
Ik heb geen ervaring met castraties maar wel met Klijndijk met andere ingrepen/operatie. Daar ben ik erg tevreden over. Schoonlo geen ervaring mee, maar vrienden wel en die zijn daar ook erg tevreden over.

https://www.artsendier.nl/paarden/
https://www.dap-aaenhunze.nl/

Bij ons op stal doet, indien nodig, Kees de Vries de castratie.