Stalling in het Westland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisals

Stalling in het Westland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 21:02

Hi,
Ik ben van plan om een paard aan te schaffen en zoek een betaalbare stalling. Liefst met weide maar is geen must.
Locatie Westland, Hoek van Holland, Delfland. Wie weet er iets vrij?

mavantos

Re: Stalling in het Westland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:38

Wat vind je betaalbaar? De regio die je noemt is erg duur en veel stallen staan vol.

Chrisals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 21:41

Vandaar ook mijn vraag.
Ik weet dat er veel vol staat.
Kom met een prijs en ik zeg vanzelf of het betaalbaar is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 08:27

Chrisals schreef:
Vandaar ook mijn vraag.

Wat een onaardige reactie. Zo zul je niet veel tips krijgen, vermoed ik.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 08:34

Goh, ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder zoekt. Weidegang geen must zeg je, wil je verder wel buitengang of maakt dat ook niet uit? En wat zoek je qua faciliteiten? Betaalbaar is hier, naar mijn ervaring, een rekbaar begrip. Voor een behoorlijke stalling met een rijbare bak waar je paard ook nog daglicht ziet als jij er niet bent betaal je in deze regio bedragen waar ze aan de andere kant van het land steil van achterover slaan.

Ik sta nu op de Nieuwe Oranjehoeve in Maasdijk. Top faciliteiten om te trainen, ruime box, mei-oktober hele dag op de wei, de winter op de paddock (wel blub) en in de molen. Tegen betaling is er een hoop mogelijk. Ik zit in de zomer op 405 en in de winter op 525 per maand.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 08:46

Chrisals schreef:
Vandaar ook mijn vraag.

Als je rond de €300 wilt betalen valt 75% van de stallen al af en hoeven die niet genoemd te worden. Vind je €450 betaalbaar dan zijn je opties groter.

Daarnaast wat wil je qua faciliteiten? Een binnenbak, of is een buitenbak of zelfs geen bak voldoende? Hoeveel wil je je paard buiten hebben?

Je vraagt nu hetzelfde als iemand die een auto wil kopen en vraagt "Welke auto is geschikt voor mij?" zonder daarbij wensen, rijgedrag of een budget aan te geven...

Chrisals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 09:14

mavantos schreef:
Chrisals schreef:
Vandaar ook mijn vraag.

Als je rond de €300 wilt betalen valt 75% van de stallen al af en hoeven die niet genoemd te worden. Vind je €450 betaalbaar dan zijn je opties groter.

Daarnaast wat wil je qua faciliteiten? Een binnenbak, of is een buitenbak of zelfs geen bak voldoende? Hoeveel wil je je paard buiten hebben?

Je vraagt nu hetzelfde als iemand die een auto wil kopen en vraagt "Welke auto is geschikt voor mij?" zonder daarbij wensen, rijgedrag of een budget aan te geven...

Zou graag een buitenbak willen om te kunnen rijden en/of om los te kunnen gooien. De bedoeling is om bijna iedere dag een wandeling te maken en een aantal keer per week een ritje te maken. Als er een bak is om te longeren zou top zijn. Zelf uitmesten is geen probleem.
Zat zelf te denken aan €350,00.
Is een uitdaging in de regio, dat weet ik. Afvast bedankt voor het mee denken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:26

Ik verplaats dit topic van VSW naar ED omdat je om ervaringen vraagt.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:59

Oke als echt een trainingsaccomodatie niet nodig is en wat meer low budget dan zou ik kijken naar de kleinere (boeren)stallingen rondom Schipluiden. Delfgauw heeft ook van dat soort plekjes. Tussen Hoek van Holland, Den Haag en Delft gaat het lastiger worden, weinig grond en vooral stallen gericht op ruiters die veel rijden (als in wel binnenbakken maar geen buitengang). Richting Maasdijk wordt het al beter.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:57

saarie schreef:
Oke als echt een trainingsaccomodatie niet nodig is en wat meer low budget dan zou ik kijken naar de kleinere (boeren)stallingen rondom Schipluiden. Delfgauw heeft ook van dat soort plekjes. Tussen Hoek van Holland, Den Haag en Delft gaat het lastiger worden, weinig grond en vooral stallen gericht op ruiters die veel rijden (als in wel binnenbakken maar geen buitengang). Richting Maasdijk wordt het al beter.

Je hebt in Midden Delfland meerdere stallen inderdaad. Olsthoorn Stables, stal Verboon, stal Langelaan en Neville stables.

Volgens mij liggen die stallen ook wel rond de €350, maar weet dit niet zeker.