Ervaring gevraagt surprise stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pareltje10
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:43

hoi mensen ik ben inmiddels met rechtsbijstand bezig met deze dame, had in augustus een paard gekocht afgesproken dat ik de keuring zou betalen, allemaal prima. 's nachts krijg ik een bericht dat het paard verkocht was aan haar bijrijder en niet meer te koop was. Haar gebeld en ze bevestigd keer op keer. mondeling is bindend.
Maar dat terzijde de paarden staan met 2 in een te kleine box, toen ik vroeg of dat zo mocht zei ze dat ze daar navraag naar hebben gedaan en het mocht, donkere vieze en dus veel te kleine stallen.
Dat paard van die sloot,zoals ze tegen mij ook al vertelde zag er verschrikkelijk uit maar is dus niet van september of het is een andere maar dan is de wi of wat dan ook niet echt veilig lijkt me.
Paarden zijn mager, toen ik daar naar vroeg zei ze ja zo komen ze uit Ierland. Daarnaast plaatst ze zelfs een ruin van 23 jaar nog op MP die nog gewoon fit is als leerpaard voor de sport.

felicitas
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-23

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:27

Ik heb de persoon die mij de pony heeft verkocht inmiddels gesproken en gezien en zijn samen tot een goede oplossing gekomen.
Wilde dat wel even eerlijk vertellen dat ze zeker open stond om met ons mee te denken.
We zijn blij met dit resultaat.

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:16

Helaas heb ik ook een paard bij hen gekocht. Daar zo leuk, lief en betrouwbaar. Al snel is ze in het tegenovergestelde veranderd.
Wat hebben jullie gedaan met een paard van hen, juridische stappen bijvoorbeeld?

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:49

Floid schreef:
Helaas heb ik ook een paard bij hen gekocht. Daar zo leuk, lief en betrouwbaar. Al snel is ze in het tegenovergestelde veranderd.
Wat hebben jullie gedaan met een paard van hen, juridische stappen bijvoorbeeld?


Dat soort dingen zijn altijd lastig.. in welk tijdsbestek is het paard veranderd in gedrag?

Pijn uitgesloten?
Kan het stress zijn door de verhuizing/ huisvesting?
Heb je het paard laten keuren incl test op verdovende middelen.

Heb je al geprobeerd contact te leggen met de verkoopster? Daar zou ik mee beginnen. :Y)

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:59

Ik merkte na 3 dagen al dat ze totaal anders was dan toen we haar daar reden. Ik heb haar nu 6 weken, 2x per week gereden. Ze liep geen enkele keer zo rustig en fijn als bij hen op stal.
Niet laten keuren, wel contact met verkoopster gehad. Ze wil wel omruilen, dat paard kost 800 euro minder dan wat we voor deze hebben betaald en is 2 jaar ouder.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:07

Ruilen betekent ws nog een keer huilen. Verlies nemen, paard terug , heel hard wegrennen.

Anoniem

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:34

Paarden kunnen flink van gedrag veranderen na een verhuizing. Laat staan als hij van baasje en plek verhuist. Mijn paard is de eerste maand na een verhuizing niet eens te poetsen, laat staan rijden. Daarna heeft ze nog wat tijd nodig om met rijden weer rustig te worden.

Maar ik zou paard terugbrengen. Ruilen alleen doen als je echt overtuigd bent van het ene paard.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:03

Floid schreef:
Ik merkte na 3 dagen al dat ze totaal anders was dan toen we haar daar reden. Ik heb haar nu 6 weken, 2x per week gereden. Ze liep geen enkele keer zo rustig en fijn als bij hen op stal.
Niet laten keuren, wel contact met verkoopster gehad. Ze wil wel omruilen, dat paard kost 800 euro minder dan wat we voor deze hebben betaald en is 2 jaar ouder.


Wat LV zegt. En: laat de volgende keer alsjeblieft keuren voor je koopt. Mensen met veel ervaring, en/of tijd, geld en ruimte kunnen gewoon het risico nemen om op het oog of zelfs ongezien te kopen. Maar de meeste mensen doen er beter aan om te laten keuren om overduidelijke mankementen of 'foutjes' in de advertentie (hoogte, leeftijd) op te merken.

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:02

DafH schreef:
Hi

Is er iemand die bij surprise stables iets heeft gekocht en dat de pony niet goed blijft te zijn?
We hebben een dierenartsen bewijs maar ze reageert nergens meer op!



Wij hebben helaas hetzelfde probleem

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:03

Rizette schreef:
Ruilen betekent ws nog een keer huilen. Verlies nemen, paard terug , heel hard wegrennen.



Dat is inderdaad wat we gaan doen

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:24

Zijn er toevallig meer mensen hier die hebben gekeken naar een 12 jarige merrie, draver, genoemd Lana ( officiële naam Elaine Boko ) bij deze stal in Utrecht? Graag kom ik dan in contact met die personen

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:56

briandylan schreef:
Narcissa schreef:
Ik zou er ver van wegblijven...

Vriend van ons heeft onwetend een paard aan hun verkocht. Braaf in de bak bij een gevorderde ruiter maar niet te rijden op buitenrit. Bloedheet en bijna niet terug te nemen. Dit was ook eerlijk aan hun verteld (stond er zelf bij). Ze hebben haar te koop aangeboden als braaf familiepaardje die ook goed op buitenrit ging...

Ja ze hebben er nu een merrie te koop staan. Die is dus onlangs afgekeurd op verdenking van kissing spines. Dit word dus kennelijk niet vermeld aan nieuwe geïnteresseerde. Kwalijke zaak . Bij de advertentie staat ook nog steeds vrij van gebreken.


Dit zal toch niet gaan over de merrie die wij hebben gekocht... ;(

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:03

Dan meteen terugbrengen. Echt jongens… keuren!! Altijd.

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:16

Kinke schreef:
dan ga je er toch met een jurist achteraan?


Dat is wat wij nu gaan doen. De ervaringen die we hier lezen, zullen ons sterker maken

Floid
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:48

felicitas schreef:
Ik heb de persoon die mij de pony heeft verkocht inmiddels gesproken en gezien en zijn samen tot een goede oplossing gekomen.
Wilde dat wel even eerlijk vertellen dat ze zeker open stond om met ons mee te denken.
We zijn blij met dit resultaat.



Wat is de exacte oplossing geworden en hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:31

@Felicitas: ik hoop dat je tot een bevredigende oplossing komt. Ruim 25 jaar geleden kocht ik ook een pony van een handelaar. Ik wist echt niks (Bokt kende ik nog niet). De handelaar vertelde dat de manen en staart door haar veulen waren opgegeten, de schuurplekken van het afbijten door het veulen. Dat ze niet zuiver liep was omdat ze zich had verstapt. Ze zou zadelmak zijn en braaf en lief voor kinderen; maar ja, het zadel paste niet, daarom deed ze vervelend.

Het was een gevaarlijk monster, is min of meer met veel trainen etc goed gekomen, maar het zomereczeem, de hoefbevangenheid en het onmogelijke en agressieve karakter hadden wel vermeld mogen worden!

Pony was gekeurd volgens hen, dus dat hoefde niet meer... wist ik veel!

Linnx
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:07

:( surprise Stables Utrecht..

Wij hebben ons paardje van 14 gister moeten laten inslapen na 3 maanden geleden te hebben gekocht bij surprise tables vrouw genaamd lione wittebol! Ons paardje zat helemaal onder de artrose en hebben per direct afscheid moeten nemen op advies van de dierenarts ..

Ons paard werd toen gezond aangeboden maar helaas was dit niet het geval.. verschrikkelijk dat ze zo dit paardje nog door heeft verkocht en dat beestje dit heeft aangedaan.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-01-24 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: waarschuwing uit post verwijderd

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:44

Linnx schreef:
:( surprise Stables Utrecht..

Wij hebben ons paardje van 14 gister moeten laten inslapen na 3 maanden geleden te hebben gekocht bij surprise tables vrouw genaamd lione wittebol! Ons paardje zat helemaal onder de artrose en hebben per direct afscheid moeten nemen op advies van de dierenarts ..

Ons paard werd toen gezond aangeboden maar helaas was dit niet het geval.. verschrikkelijk dat ze zo dit paardje nog door heeft verkocht en dat beestje dit heeft aangedaan.


Dus je had geen aankoopkeuring van gedaan.

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:04

Volgens mij bestaat de onderzoeksplicht die je hebt als koper ook niet perse uit een (aankoop)keuring. Gewoon de juiste vragen stellen is volgens mij voldoende. Jammer is alleen dat je dan achteraf als er toch gebreken zijn deze pas ontdekt terwijl ze met een (gedegen) aankoopkeuring voor het afrekenen bekend zijn.

Ik heb recent een paard laten staan omdat deze volgens mijn dierenarts serieuze KS had en het advies was er ver van weg te blijven. Deze merrie wordt nu ook als vrij van gebreken, klinisch en röntgenologisch gezond aangeboden, via een andere stal: dreamcatcher stables. Ik ben blij dat ik foto’s laat herbeoordelen en daarna nog opnieuw alles laat keuren.. Dat scheelt juridisch gedoe en hartzeer.. :=

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:54

Sababber schreef:
Volgens mij bestaat de onderzoeksplicht die je hebt als koper ook niet perse uit een (aankoop)keuring. Gewoon de juiste vragen stellen is volgens mij voldoende.

Er wordt nergens zoveel gelogen en verzwegen als in de paardenhandel. Dus nee de juiste vragen stellen is helaas niet voldoende.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:09

Linnx schreef:
:( surprise Stables Utrecht..

Wij hebben ons paardje van 14 gister moeten laten inslapen na 3 maanden geleden te hebben gekocht bij surprise tables vrouw genaamd lione wittebol! Ons paardje zat helemaal onder de artrose en hebben per direct afscheid moeten nemen op advies van de dierenarts ..

Ons paard werd toen gezond aangeboden maar helaas was dit niet het geval.. verschrikkelijk dat ze zo dit paardje nog door heeft verkocht en dat beestje dit heeft aangedaan.


Owww heten ze tegenwoordig zo......
Dit is dan toch hetzelfde als Meerveld Horses? Daar zijn wij ook geholpen door Lione Wittebol.

Wij hebben een aantal jaren geleden een tinker gekocht van 1.35. Zou een super brave en lieve kinderpony zijn........
Lieve leuke merrie. We zijn tot koop over gegaan en haar meegenomen.
Ze wisten niet hoe snel ze haar bij ons in de trailer moesten krijgen.
Hier thuis eerst goed laten wennen.
Maar toen begon het..... Het aansingelen wilde niet (singel onder de buik door was al een dingetje hier thuis.) Daar stond ze in een hele lage buitenstal. Dus kon ze ook niet omhoog gaan.......
Bekappen wilde al helemaal niet.......
Al met al is een van mijn oudere kinderen met haar achterover geklapt. Dat is gelukkig goed gegaan voor het kind.........

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:40

detos240 schreef:
Linnx schreef:
:( surprise Stables Utrecht..

Wij hebben ons paardje van 14 gister moeten laten inslapen na 3 maanden geleden te hebben gekocht bij surprise tables vrouw genaamd lione wittebol! Ons paardje zat helemaal onder de artrose en hebben per direct afscheid moeten nemen op advies van de dierenarts ..

Ons paard werd toen gezond aangeboden maar helaas was dit niet het geval.. verschrikkelijk dat ze zo dit paardje nog door heeft verkocht en dat beestje dit heeft aangedaan.


Owww heten ze tegenwoordig zo......
Dit is dan toch hetzelfde als Meerveld Horses? Daar zijn wij ook geholpen door Lione Wittebol.

Wij hebben een aantal jaren geleden een tinker gekocht van 1.35. Zou een super brave en lieve kinderpony zijn........
Lieve leuke merrie. We zijn tot koop over gegaan en haar meegenomen.
Ze wisten niet hoe snel ze haar bij ons in de trailer moesten krijgen.
Hier thuis eerst goed laten wennen.
Maar toen begon het..... Het aansingelen wilde niet (singel onder de buik door was al een dingetje hier thuis.) Daar stond ze in een hele lage buitenstal. Dus kon ze ook niet omhoog gaan.......
Bekappen wilde al helemaal niet.......
Al met al is een van mijn oudere kinderen met haar achterover geklapt. Dat is gelukkig goed gegaan voor het kind.........


Meerveld Horses was de stal van haar vriend. Maar ze zijn uit elkaar geloof ik en Lione is voor zichzelf begonnen.

Ik heb in 2017 een vierjarige pony bij Meerveld gekocht. Beestje was wat eenkennig, maar wel eerlijk. Anderhalf jaar later bleek hij een dubbele achterknieontsteking te hebben. Beestje is in 2021 op zevenjarige leeftijd ingeslapen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:37

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen die dit soort dieren met gebreken bewust verkopen en zich dan ook nog paardenliefhebber durven te noemen. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze mensen en zelfs kinderen in gevaar brengen. Dan heb je toch echt geen geweten.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:57

Dreamboy schreef:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen die dit soort dieren met gebreken bewust verkopen en zich dan ook nog paardenliefhebber durven te noemen. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze mensen en zelfs kinderen in gevaar brengen. Dan heb je toch echt geen geweten.

Mensen geven alsnog liever wat minder geld uit. Hier alles correct van entingen tot alles, maar kopen dan liever bij een ander waarbij de Pony niet geënt is etc voor 50€ minder. Tja

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:02

StalNollie schreef:
Dreamboy schreef:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen die dit soort dieren met gebreken bewust verkopen en zich dan ook nog paardenliefhebber durven te noemen. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze mensen en zelfs kinderen in gevaar brengen. Dan heb je toch echt geen geweten.

Mensen geven alsnog liever wat minder geld uit. Hier alles correct van entingen tot alles, maar kopen dan liever bij een ander waarbij de Pony niet geënt is etc voor 50€ minder. Tja


Dat is zeker waar. Maar je wil het als verkoper toch niet op je geweten hebben als er een kind verongelukt omdat jij een pony die door bv kissing spines gevaarlijk is om te rijden, verkocht hebt als brave kinderpony?